Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door h1975, 7 jul 2014.

1. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Synasthesia, Ben je niet bang dat je de YellowRC's erg langzaam gaat vinden na het hebben van een Stampede 4x4?

2. SlashBash55

SlashBash55

Lid geworden:
    5 mrt 2015
    Ik heb even gekeken naar de YEL auto's en daarna naar MERV bandjes en ik denk dat ze alleen voor de Stadium of Dune racer zouden passen(qua diameter, anders zien ze er een beetje klein uit) maar dan zijn ze juist een beetje breed.

3. Synasthesia

Synasthesia

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Na mijn Stampede 4x4 reed ik een half jaar oid alleen maar met een Axial SCX10, dus dat zal wel mevallen :D

Ah okee, bedankt! :)

4. Sorcerer

Sorcerer

Lid geworden:
    24 jan 2005
    Ik ben op zoek naar zo'n batterij, is dat deze:
    PRODUCT ID: 9210000041

5. Scrap

Scrap

Lid geworden:
    15 jun 2015
    Ik heb zelf een Rock Racer, met de 2000 mAh upgrade.
    Heel erg leuke RC, kan best wel wat hebben. Tot nu toe maar een paar parts hoeven te vervangen.

Ik was echter aan wat anders toe en ben nu druk met een TT-02B van Tamiya. Deze heeft al wat schade gehad, ben nu ook weer aan het wachten op parts......

6. h1975

h1975

Lid geworden:
    5 aug 2013
  7. Sorcerer

Sorcerer

Lid geworden:
    24 jan 2005
  8. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Zo te zien wel, er zit een JST stekker op de accu en die zit niet op de auto.

9. mariov123

mariov123

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Denk ik ook het zal niet passen.

10. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    YellowRC heeft zelf ook een 1500mAh accu, heb je meteen de juiste stekker.

11. mariov123

mariov123

Lid geworden:
    9 aug 2014
    klopt ook een 2000mah accu.

Maar de prijzen bij hk zijn gewoon beter.

12. Sorcerer

Sorcerer

Lid geworden:
    24 jan 2005
    Och ja ik knal er wel andere stekkers op, veel gemakkelijker :)

13. tsjah

tsjah

Lid geworden:
    17 jul 2015
    hey,

Ik heb gisteren mijn brushless Street Racer ontvangen van Toemen, maar na een kwartier of zo was ie al defect. Er komt een knarsend geluid uit alsof er iets door draait, hij heeft ook veel minder kracht (probleem met aandrijving?). Ik heb hem al eens vlug opengedaan, maar aan die twee wieltjes (groot plastiek en klein metaal) is er niets te zien. Als ik hem zo open laat rijden, draaien die wieltjes ook mooi terwijl ik wel het geluid krijg. Het probleem zit dus waarschijnlijk ergens tussen het plastieken wiel en de aandrijfstang. Wat zou het probleem hier kunnen zijn en hoe kan ik het oplossen? Hoe kom ik daar trouwens makkelijk bij?

Nu moet ik zeggen dat ik wel een tiental minuutjes in het gras gereden heb; teveel weerstand? Het gras is wel kort ... Als ik de banden van de Rock Racer zou monteren hierop, zou dit dan beter gaan?

Ik had er trouwens de 2000mah accu bijbesteld, maar ze hebben één geleverd met een verkeerde aansluiting. Kan dit makkelijk opgelost worden?

Alvast bedankt!

14. bozko

bozko

Lid geworden:
    28 dec 2012
    Hoi ik denk dat je gewoon contant moet opnemen je hebt gewoon garantie. En ook het zelfde met de accu dat is een fout van hun.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Thaan

Thaan

Lid geworden:
    10 sep 2013
    Welke accu heb je precies besteld?

Er zijn 2 type accu's, met de V1 connector en met de V2 connector. Als je nu een auto koopt heb je een V2 connector, maar als je een accu met V1 connector hebt besteld dan gaat dat alleen passen met een verloopstekkertje.

Heb je het diff al eens bekeken? Heb je daar wellicht niet een tandwieltje in kapot gereden?
    (Pas wel op, want om het diff te openen moet letterlijk de hele auto uit elkaar, ongeveer 35 schroeven heb ik de vorige keer dat ik dat deed geteld)

16. tsjah

tsjah

Lid geworden:
    17 jul 2015
    je kon gewoon bij de auto een 2000mah accu bijbestellen (aanvinken zeg maar), dan ga je er van uit dat het de juiste is... Het is deze die ik gekregen heb: http://www.toemen.nl/yellow-rc-tuning-battery-2000mah-12-racers-yel14009-p-18302.html

Om aan het diff te komen moet waarschijnlijk de achterkant er af + alle alu stukken en zo...?

::edit::

kan het zijn dat die esc reciever op die vijzen van de bovenste "motorkap" zit? Hoe kan deze verwijderd worden?

::::edit::::
    nvm: die was gewoon dubbelzijdige tape bevestigd; is ondertussen al weg. Ik heb al iets van een 30tal vijzen uitgedraaid. Nu nog dat laatste stuk uit elkaar vijzen en we zullen zien of er iets mis is met het diff...

grtz

Laatst bewerkt: 17 jul 2015
  17. mariov123

mariov123

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Diff in en uitbouwen in ongeveer 1 uurtje moet kunnen.
    Motor vast laten zitten achterkant los schroeven slipperclutch en tandwiel verwijderen.
    En je hebt de diff eruit , dus je hele auto uit elkaar is niet nodig.

18. tsjah

tsjah

Lid geworden:
    17 jul 2015
    Ik heb gisteren de diff bekeken en de kleine wieltjes hebben het helemaal gehad... na 15 minuten...

19. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Terug naar Toemen dan. Zou er niet aan beginnen nu al geld uit geven aan een nieuw diffje.

Steven

20. tsjah

tsjah

Lid geworden:
    17 jul 2015
    Vandaag antwoord gehad van Toemen, ze sturen de stukken op + een verloopstuk voor de batterij. Komt in orde dus :)

Is er iets dat ik kan doen om dit te voorkomen naar de toekomst toe? Ik zou er graag de banden van de rockracer ondersteken, maar ik kan me inbeelden dat dit nog meer zal vergen van de diff? Misschien een motortandwiel met minder tanden? Als ik mij niet vergis is dit nu ééntje met 12 tanden? Andere motor?

grtz

Deel Deze Pagina