Zaunkönig bouwproject

Haha.. ;) Welke?

Nee, maar die Norvel biedt inderdaad wel de voordelen die Martijn hierboven al noemt. Maar elektro is ook een optie, met een Typhoon 6/15 en Tsunami of iets dergelijks. Maar ja, ben je ook weer gelijk €100,- lichter exclusief LiPo pakket. We zien wel, zat opties. Al kan ik pas beginnen met de romp als ik de juiste motor heb, alles wordt namelijk afgestemd op de aslengte, mounting-patroon etc etc.

Staan de vleugeltjes van dit toestelletje beide in dezelfde hoek t.o.v. de thrust-line ?
En heeft de aandrijving side/down-thrust ?

Zoals Harold al aangaf: ook leuk in depron...

Haha.. Nee, het project staat op een laag pitje. ;) Maar het zal uiteindelijk worden hervat...

En ik heb niet gelogen. Na 2 jaar dit project maar weer eens opgepakt. ;) De motorisering zal nu elektro worden. 3s1p (capaciteit weet ik nog niet) + een CD-rom motortje + Jeti Master 08-3P + Hs55 + Schülze Alpha 440. Als kleur heb ik nog Ora-Light rood, en Ora-Light groen liggen, dat ga ik dus gebruiken. Het rompje wordt rood en de vleugels groen.

Rompje in elkaar zetten.
zaunkonig_14.jpg

Rugbeplanking aangebracht
zaunkonig_15.jpg

Beplanking aan de onderkant en een dubbel motorschot om het koolstof buisje goed in vast te kunnen lijmen.
zaunkonig_16.jpg

De CD-rom motor.
zaunkonig_17.jpg

De motor in cowl inmiddels.
zaunkonig_18.jpg

Inclusief motor 75 gram.
zaunkonig_19.jpg

Inclusief motor, regelaar, servo's en ontvanger 115 gram.
zaunkonig_20.jpg

Laatst bewerkt:
Heel mooi gemaakt.:)
En dit is de mijne.

Vlieg006.jpg

Vlieg007.jpg

Vlieg009.jpg

Vliegklaar 150 gram met een 540mAh 7.4v lipo.
Hij heeft inmiddels al meer dan 1 vlieg uur.

Laatst bewerkt:
Haha.. Leuk! :) Zo simpel en toch zo leuk. Denk dat jij wel sneller klaar was met bouwen, maar kan inderdaad prima van depron.

Zit de bovenste vleugel nou alleen maar vast met die magneetjes?

Haha.. Leuk! :) Zo simpel en toch zo leuk. Denk dat jij wel sneller klaar was met bouwen, maar kan inderdaad prima van depron.

Zit de bovenste vleugel nou alleen maar vast met die magneetjes?
De vleugels zijn vol profiel tot de voorkant van de aillerons en dat was het meeste werk.
Beide vleugels zitten alleen met magneetjes vast.
De magneetjes komen uit de leeskop van een cdrom speler en de boven vleugel heeft een trekkracht van ongeveer 750 gram nodig om open te maken aan de achterkant en de voorkant zit met ijsstokjes in de cocpit.
Alleen bij een harde landing springt hij er wel eens van af.
De magneetjes wel eerst op hout lijmen en dan pas op depron anders wordt de oppervlakte van depron te zwaar belast.
Verder geen probleem dus.:)

Laatst bewerkt:
Klinkt wel handig met die magneetjes. Elastieken werken ook niet met depron, dan sneuvelt er vroeg of laat een vleugel ben ik bang.

De vorderingen van het bespannen. :)

zaunkonig_21.jpg

zaunkonig_22.jpg

zaunkonig_23.jpg

heeft iemand nog tekeningen van dit dingetje? de link op de eerste pagina is dood maar dit lijkt me een leuk kistje om op bv 200% te bouwen

Zowel met elastieken als magneetjes moet de vleugel plaatselijk versterkt worden anders trek je de vleugels stuk.
Met depron is dat nu eenmaal zo.;)

Afgezien van de roeren klaar met bespannen. :) Moet nog wel de vleugels even richten met een föhn, want die zijn iets getordeerd helaas. Maar daar is nog wel wat aan te doen.

zaunkonig_24.jpg

Zo, hij is klaar. :) Hij weegt nu 175 gram met een Kokam 3s 360 pakket, of Kokam 2s 720. Dat ontloopt elkaar niet zo erg. Hij heeft wel lekker veel vermogen op 3s, dus voor het invliegen ga ik sowieso voor de 3s. Dan kijk ik later wel of hij eventueel ook op 2s weg komt.

zaunkonig_25.jpg

zaunkonig_26.jpg

zaunkonig_27.jpg

Dat ziet er netjes uit.
Nu nog vliegen.
De mijne kan vrij snel vliegen maar ook langzaam als het moet.
De 7043 of 6050 props doen het goed.
Ik heb wel de stuurvlakken groter gemaakt voor betere slowfly eigenschappen.
Ik wil er ook indoor mee kunnen vliegen en dat ga ik zondag proberen.:)

Laatst bewerkt:
Back