Zelf brandstof zakken maken

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Tadango, 17 jan 2024.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    De schuur begint nu wel erg naar kero te ruiken... tijd om iets te bedenken wat niet zo snel lekt. De hoekjes op bovenstaande foto hebben extra lassen en dat wordt hard en scherp. Na wat beweging scheurt dat. Ook zijn de hoeken hard en zakt de zak niet zo mooi in elkaar bij het leeg trekken. Dit is dus geen oplossing...... Maar was als je de hoekjes gewoon omvouwt en vast zet met plakband? De vorm blijft gelijk maar alles voelt veel flexibeler aan. De zakt trekt ook mooi plat in elkaar.

Klunkjes zijn onderweg en dan kunnen we een echte tank maken. De simpele doorvoer werkt ook prima. Voor de doorvoer bovenop heb ik nu alu schijven gemaakt voor in de tank. De geprinte waren niet betrouwbaar genoeg qua schroefdraad. Nu is een haakse intern wat lastiger te maken maar dat komt later wel. Doorvoer is nu betrouwbaar dicht en herbruikbaar. Met al dat gepruts is dat wel fijn.

Een 2e laag zal hier ook eenvoudig om heen kunnen. Dan gewoon alles omvouwen en tapen. Voor een eerste tank hoeft het niet mooi te zijn, als het maar sterk genoeg is en niet lekt.

HansH, Berto en gpman vinden dit leuk.
  2. arjan.grolleman@hotmail.c

arjan.grolleman@hotmail.c

Lid geworden:
    20 aug 2014
    de aanhouder zal vast winnen toch.
    Er komen helaas nog niet tips en tricks binnen om het leerproces te versnellen

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Tijdens het testen kwam ik er achter dat het rubber wat ik heb niet brandstof bestendig is. Het lost gewoon op. Dus wat nu? Er zijn brandstof bestendige rubber platen te koop maar dat is niet zo eenvoudig te vinden en / of duur. Opeens zag ik ergens op een vergelijkingswebsite TPU staan. Dat moet perfect tegen kerosine kunnen. TPU filament heb ik liggen dus daar even de specificaties van opgehaald en idd, ze geven aan dat deze olie en brandstof bestendig is. Mooi, dan printen we gewoon pakkingen :)

4. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik heb een eerste tank gemaakt om te gebruiken. Het is een dubbelwandige en het was de bedoeling om op 1200 tot 1300ml uit te komen maar dat is niet helemaal gelukt.... Hij is ook net iets te groot om lekker te passen. Dus nog maar 1 maken, net iets kleiner. Ook eens kijken naar een andere plek voor de servo want 1500ml is wel heel erg leuk :)

gpman vindt dit leuk.
  5. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Je bent lekker bezig :thumbsup:

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Met de nieuwe printer kan ik verschillende materialen tegelijk printen. Ik heb getest met TPU pakkingen onder en het PETG deel er direct boven op. Dat hecht prima en print heel netjes. Eens kijken wat voor moois we hier nog meer mee kunnen bedenken.

7. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Ik lees dit nu pas….. als je nog steeds iets zoekt van 75 micron in PE/PA/PE of andere samenstelling zoekt dan kan ik je daar misschien wel aan helpen.

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Bedankt daarvan zou ik wel iets willen proberen. Welke laag diktes zijn dat precies? Dikker is ook welkom.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2024
  9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik gebruik een gekochte 1L tank voor rook olie maar de hoeveelheid rook valt wat tegen. Ook heb ik voor mijn gevoel veeeeeeeeel te veel rook tijd terwijl de pomp ruim 1L per minuut zou moeten kunnen verpompen maar dat haalt hij dus nooit. In de tanks zitten normaal een filt klunk maar deze is erg dicht en daar heeft de pomp moeite mee door de dikke olie. Ik heb gisteren even een tank gemaakt met een normale klunk en deze nog opgeboord tot 3mm zodat de doorvoer ruim voldoende is. Helaas is deze maar 500ml geworden maar dit is ook meer als test om te kijken of het nu meer rook oplevert. Ik kan altijd een grotere maken als dit nu te weinig blijkt. Het is maar rook dus hoeft ook niet overdreven veel te zijn.

De geprinte connectoren waren niet altijd betrouwbaar dicht (waar je pas achter komt als de tank klaar is....) maar dat is simpelweg op te lossen met CA. De onderkant en doorvoer voorzien van CA en laten drogen. Dat trekt in alle kleine openingen. Daarna vlak schuren en tot nu toe zijn deze connectoren prima dicht en zweten niet door.

Berto en verfbrander vinden dit leuk.
  10. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    wat je ook kan doen is de geprinte connector met siliconen afmallen en kopieren in PU hars

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik kan ze ook compleet uit alu frezen :)

Deel Deze Pagina