zelfbouw 1:8 offroad truggy

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door 5and3r, 13 mei 2014.

  1. 5and3r

    5and3r

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    25
    Locatie:
    putten
    Hier een paar foto,s van wat ik in se tussentijd heb gedaan. Het is niet veel maar alle beetjes helpen :p

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Als het weer niet al tr warm wordt ga ik vandaag verder met de achterwiel ophanging.

    Ik hoop zo snel mogelijk met een update te komen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  2. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    op die foto waar alleen de bodemplaat op de rand van de bank staat lijkt hij echt enorm groot,
    op die foto waar het motorblok erop staat valt het toch eigenlijk nog mee.
    hoe lang is hij nou precies?
     
  3. 5and3r

    5and3r

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    25
    Locatie:
    putten
    De bodemplaat is 60 x 24cm

    Maar het motoblokje is van een minibike dus die is wel iets groter dan een zenoah o.i.d. Haha
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  4. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Vraag me af of je genoeg gaat hebben aan een 25KG servo. Ik heb altijd met een 15KG servo in mn buggys gereden en in mijn monstertruck een 30KG servo (savox 1283SG volgensmij). Deze autos zijn onder de 5Kg per stuk. Moet wel bekennen dat er grote banden onder de monstertruck zaten.

    Ik zou iig gaan kijken voor een highvoltage servo en een goede voedingsbron voor de servo. Als de voeding niet genoeg stroom kan leveren gaat de servo zijn specificaties niet halen...
     
  5. 5and3r

    5and3r

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    25
    Locatie:
    putten
    Bedankt voor het advies! Ga ik zeker over nadenken ;)

    Ben nu op mn werk verder aan het bouwen. Helaas gaat iedereen al om 12 uur weg dus kan jammer genoeg hier niet veel doen dus beperk ik mij tot het las werk. Vandaag dus lijken of ik mn rolkooi/sandrail af kan krijgen en moet de bevestiging voor de achterveren nog op de ophanging lassen.

    Vanmiddag weer een update van wat ik gedaan ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  6. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Kwa servo heb je echt minimaal 40-50kg nodig. Ik gebruik een savox servo van 40kg in mijn losi die ong 24kilo weegt en dat is net genoeg.
    Die auto van jou schat ik ong 50-60 kilo als die helemaal af is. Dus ik zal eerder gaan kijken naar een dubbele servo setup.

    Heb je al over de aandrijving nagedacht? Want een auto met zo gewicht, dan heb je ook veel sterkere assen, tandwielen en cups nodig. Ook welke rem wil je gebruiken? De standaard schijf remmetjes van een baja of losi is denk ik niet meer genoeg.
     
  7. 5and3r

    5and3r

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    25
    Locatie:
    putten
    Over welke servo's ik ga gebruiken ben ik nog niet over uit.

    De aandrijflijn maak ik ook zelf. Dit is van 10mm rondstaf. Ik gebruik geen cups en ook gen tandwielen. Ik geb gekozen voor "knie" koppelingen en ketting. Dit slijt minder en kan het vermogen beter hebben dan cups en tandwielen. De remschijf wordt geen standaard schijf van een losi o.i.d. Maar van een minibike. Die is berekend op zwaar gewicht dus dat vind ik het veiligste.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  8. RCMofo

    RCMofo

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Noord Holland
    Hoe is dit verder verlopen?
     
  9. 5and3r

    5and3r

    Lid geworden:
    13 mei 2014
    Berichten:
    25
    Locatie:
    putten
    Helaas ben ik even gestopt met het zelfbouw project. Dit ivm ontslag op mn werk. Thuis heb ik niet genoeg middelen (lees las apparaat op campingstroom gaat niet) om verder te kunnen. Hier baal ik gigantisch van maar is op dit moment helaas niks aan te doen. Op het moment heb ik wel weer werk als operator maar niet bij een metaalbedrijf. Als ik alles weer op de rit heb ga ik absoluut weer verder met dit project!

    Gr, sander
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  10. RCMofo

    RCMofo

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Noord Holland
    Jammer zeg.
     

Deel Deze Pagina