Frans Bal zei:
Hallo Loet,
Ik las dat in het draadje van Jorrit dat je ook besmet was met het smijtvirus. Welkom bij de club.
Groeten Frans
Besmet ben ik wel maar ik heb geen meter gevlogen of gesmeten met een DLG.
Vroeger zo'n 40 jaar geleden ben ik begonnen met chuckies gooien en het heeft me eigenlijk altijd geboeid. Toen ik ben gaan lijnbestuurd combatvliegen is het wat minder geworden, dat chuckies gooien tenminste.
Als ik de filmpjes zie van het DLG en mijn net een beetje aanraking met het RC vliegen (ik heb geloof ik meer servo's heb dan dat ik aan vluchten gevlogen heb) ben ik inderdaad zeer besmet geraakt van DLG. Het heeft wat puriteins.
Ik kijk er misschien met een heel andere blik tegenaan en loop misschien hard van stapel met mijn ideeen, maar ja dat zit in mijn aard. Het houdt me in ieder geval al zo'n 3 weken ontzettend bezig (DLG) (in gedachte). Dat zal toch niemand mij kwalijk nemen hoop ik maar.
Vanochtend is de Highlight van FrankenModellbau binnengekomen. Ik was niet thuis en de doos stond gewoon tegen de voordeur aan. Erg mooi gemaakt, ik kan niet anders zeggen. Het zal helaas wel een herfstprojectje worden omdat we met de voorbereidingen van het combatvliegen bezig zijn (62 modellen en motoren servicen).
Maar wie weet vind ik toch eerder tijd. In april zit ik een week in de duinen aan de westkust van Denemarken. De stranden zijn breed, de duinen erg hoog. Toch handig om met een Deense getrouwd te zijn en een zwager te hebben die een zomerhuisje heeft (en vroeger modelvlieger was).
Toch maar wat minder combatjes bouwen???
Jammer dat de DLG's niet zo dik zijnals combatmodellen. Hier halen we de sterkte uit het feit dat ze een 42 mm dik profiel hebben. Modellen wegen met motor 360 gram bij een opp. van 32 dm^2. Toch iets minder dan 12 gr/dm^2. Maken loopings met een minimale diameter van 2.5 meter bij 150 km/uur. Wie rekent de G-krachten uit. :idea:
Groeten,
Loet