Zelfbouw Hexacopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Iemand91, 10 mrt 2012.

1. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    props komen altijd weer vrij snel binnen biij HK meestal binnen een week.. is het wel waard om op te wachten.
    op zich zou je die prop adapter niet kunnen verliezen. als de prop erop zit kunnen de schroeven niet helemaal uit de motor lopen, de prop blokkeerd ze.

klitteband en een band werkt het aller beste, de band om ervoor te zorgen dat hij er niet onder vandaan valt en de klitte band zodat hij niet verschuift.

yep, 3DR is the way to go! let wel op dat je hem op 433 hebt/instelt. anders zit je op de GSM band te zenden en ontvangen..
    en nee de bluetooth kan je niet met de usbap veranderen. hiervoor heb je een FTDI adapter nodig.

op hoeveel baud werkt de BT nu dan?

2. Iemand91

Iemand91

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Zal ik doen, dan wacht ik uiteraard ook even met de rest van HK bestellen.
    Oh dat heb ik even verkeerd gezegd; de 'kogel' bovenop is eraf gevlogen samen met die platte ring. De adapter zelf zit er idd nog steeds op.
    Ik heb met aluminium strips zo gemaakt dat als klitteband (of dus die nieuwe battery strap) om de batterij zit, deze niet kan verschuiven. Had toch aluminium over...
    Thanks, en 433 was idd. bekend. Te zijner tijd maar eens naar kijken; zo'n link is leuk maar (nog) niet echt nodig. Hij vloog nu al aardig goed in stabilize, dus dat iets aanpassen en dan maar eerst 'ns flink in die stand oefenen/vliegen. 3DR kan later nog wel een keer.
    Jammer, dacht dat dat wel zo kunnen, namelijk ook 5V/VCC, GND en TX/RX aansluitingen. Maar goed, eens even op HK/Ebay naar USB-TTL kijken, tenzij onderstaande zou kunnen...
    [/quote]
    Schijnbaar al goed volgens dit bericht op RCGroups:
    RC Groups - View Single Post - CRIUS ALL IN ONE PRO v1.0 Multi Rotor Flight Controller

En 115200 is de uiteindelijke baud rate die je moet hebben.

Zie net op GoodLuckBuy ook aantal interessante landing gear staan, zoals deze:
    Quadcopter Hexacopter DIY Universal 200mm Tall Landing Skid Gear Stand Kit Black $12.30 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Laatst bewerkt: 12 nov 2012
  3. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    die GLB link voor landing gear heb ik ook, maar met de alu bevestiging aan de multi.
    top setje, mijn hexa die een behoorlijk zwaargewicht is draagt hij met gemak.

boven de 3 kilo word hij wel een beetje wobbelig en wilt een beetje in spreidstand, touwtje tussen de poten en dan draagt hij met gemak 5 kilo zonder morren.
    ook makkelijk los te klikken voor transport trouwens.

4. Iemand91

Iemand91

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Nice, deze heb je dus?: Aluminium Tall Landing Skid Gear Stand Kit for X600 X525 DJI F450 Quadcopter-White $20.29 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Moet even kijken hoe ik iets dergelijks onder die van mij zou kunnen bevestigen. Toevallig een foto van die van jou? :rolleyes:
    En of ik 'm nodig heb.

5. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    jep die heb ik.. en nee.... heb er nog geen foto van (goed zichtbaar landings gestel) hij is wel tijdens de 4e MBF MC meeting wel op de foto gezet..
    die alu dingen maken montage een stuk makkelijker dan carbon buiskes.. die moeten ook weer vast gemaakt worden enzo..

6. Iemand91

Iemand91

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Ik laat die landing gear nog even voor wat het is; huidige is niet goed maar wel goed genoeg.

Zag net op RCTimer de 422MHZ telemetry kit (RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store=) voor maar $29.99. Stuk goedkoper dan op Ebay en ook goedkoper dan m'n ooit gekochte maar nooit geleverd APC ($32.45)

Straks maar 'ns bestellen, en een USB-TTL om bluetooth voor de zekerheid maar te configureren. Misschien is de baudrate al wel goed maar omdat ik alles soldeer moet het ook écht goed zijn. Jammer dat de USBasp ding niet werkt blijkbaar...

En ze mogen ook wel eens wat shrinktube/wrap om die componenten doen; m'n bluetooth, sonar en dit is allemaal onbeschermd (ja, kan het ook zelf doen maar dan moet ik bijkopen en heb geen zin om dat zelf te doen;))

7. Iemand91

Iemand91

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Afgelopen week props, prop-adapters en battery straps binnengekregen. Momenteel de Lipo weer aan de lader en straks maar even in het weiland achter ons huis (i.p.v. onze tuin :nosmile:) uitproberen.

Gezonde spanning...

EDIT: net even gevlogen; en het blijft uitermate gevaarlijk spul. Niet dat het ook maar iets verkeerd is gegaan maar minimale input en de hexa is een meter of 2 hoger of een meter of 3 opzij. Ook met de nieuwe 10" props.
    't kan ook mijn voorzichtige aard zijn...

Laatst bewerkt: 10 dec 2012
  8. Drommels

Drommels Guest

Hi Iemand91,

Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt over je vorderingen. Ik wacht momenteel op mijn eerste spulletjes, maar in de tussentijd heb ik heel veel van je ervaringen kunnen leren. Uiteraard ook van iedereen die in dit topic gereageerd heeft!

Deel Deze Pagina