Zelfbouw RC offroad auto V2!

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Blade|Slayer, 18 nov 2008.

  1. kaas

    kaas Guest

    ik heb uw andere project gelezen knap ik zou het niet kunnen maar ik heb ook een vraag waar komt u aan de: CAD. daar werkt u wel vaker mee maar ik zou er ook graag willen werken ik woon in de achterhoek

    greedz kaas
     
  2. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    ik denk dat het een vrij moeilijk programma is voor een 12 jarige hoor;)
     
  3. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Zo'n programma's worden inderdaad vaak onderschat. ;) Als je simpele 3D-tekeningen wilt maken, kijk dan eerst maar eens naar Google Sketch-up, dat is een stuk simpeler.
    (Daarbij denk ik niet dat jij van plan bent zelf cnc's te gaan programmeren, dus heb je zo'n gesofisticeerd programma nog niet nodig :))
     
  4. p v loon

    p v loon

    Lid geworden:
    21 mrt 2009
    Berichten:
    204
    och, valt mee hoor, goed, perfect wordt het niet maar in 2 dagen heb ik mezelf de basis weten aan te leren. ik zit nu ook iets te ontwerpen in autodesk inventor ( volgens mij wel net iets simpeler dan solidworks? ), cnc programeren hoeft van mij ook niet, maar google sketch up is ecght flut. stomme objecten die aan elkaar gaan kleven in combo met een **** verplaats systeem, werkt niet echt. voor huizen: prima, niet voor details.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
  5. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Inventor is net als SolidWorks, SolidEdge,... een mid-range CAD softwarepakket. Maar ze werken bij zulke programma's met modules. Als je Inventor Professional hebt, dan zit alles daarin, en kan je een heel gamma aan dingen doen. Wil je nog zwaarder gaan, kom je bij de high-end pakketten zoals NX6.0, ProEngineer/ProDesk, CATIA,... Daarin zijn de mogelijkheden nog groter, maar ook weer afhankelijk van welke modules je hebt.

    't Leuke aan studentenlicensies is dat je alles krijgt :D

    SketchUp vind ik idd ook vreselijk werken. Heel lastig om te zien in welk vlak je aan het tekenen bent.

    Als je met een 3D pakket wilt leren tekenen zou ik ook kiezen voor een écht CAD programma ipv Google SketchUp. Het enige probleem is wel dat SketchUp gratis is, en al de rest niet, tenzij je een studentenlicensie krijgt, dat moet je mss eens met je school overleggen. Je kan ook cracks gebruiken, maar dat weet je niet van mij :wink:
     
  6. kaas

    kaas Guest

    oke dankje wel voor de tips ik ga wat proberen. en het zou moeten lukken ik ben dyslectisch dus ik denk in beelden dus ik denk wel dat het zou moeten lukken. grz kaas
     
  7. Blade|Slayer

    Blade|Slayer

    Lid geworden:
    14 okt 2007
    Berichten:
    102
    Kleine update:

    Ik ben op dit moment bezig met een Burton, samen met een vriend. De Burton is een kitcar, gebaseerd op een 2CV.

    [​IMG]

    Ondertussen heb ik al wel 12 cellen A123, die hun werk moeten gaan doen in modelbouw auto :)
     
  8. edo

    edo

    Lid geworden:
    16 dec 2008
    Berichten:
    961
    Locatie:
    BE, Antwerpen
    Foto's...?!!:hammer:;)...
     

Deel Deze Pagina