Zelfbouw RC offroad auto

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Blade|Slayer, 2 dec 2007.

1. Skirmitt

Skirmitt

Lid geworden:
    29 okt 2007
    Ik ben enorm benieuwd hoe deze eruit zal zien als hij klaar is. Zeker een video posten als ermee gereden wordt ;-)

2. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Pakketje van koppe is binnen, tandriem en tandriemwielen zien er echt oer degelijk uit. Dat kan niet kapot met deze motor :D Ik ga nu weer verder met monteren etc. Foto's volgen!

3. Rienk Jan

Rienk Jan

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Tzal zeker mooi spul zijn:p, weet je wat het zou moeten kosten?
    En de houten delen zien er mooi uit!

RJ

4. Off-Road Racer

Off-Road Racer

Lid geworden:
    24 apr 2005
    Zo, dat ziet er netejs uit zeg!

Houdt er wel rekening mee dat die regelaar geen rem functie heeft en dat hij dus meteen naar de achteruit door knalt, vind je aandrijving niet zo fijn;)

5. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    dr zit geen achteruit op... dus dat is geen probleem. Alleen zal er ook niet geremd kunnen worden, wel uitbollen, dus rijden op een groot terrein is aangewezen :)

6. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Nu alleen ff foto's morgen tik het het verhaaltje er wel bij..

7. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Heel mooi zo, en straks in het alu nog zotter... Veel succes met het eindwerk, over een maand moet t af zijn toch?

Trouwens, je hebt een pm :wink:

8. thomas

thomas

Lid geworden:
    12 nov 2007
    Waarom 2 servo's als je een regelaar voor de moter hebt?

Of wordt ie 4-wiel-gestuurd? Zou het dan niet makkelijker zijn om maar 1 (sterke) stuurservo te gebruiken?

...snapt het niet helemaal...

9. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Idd een 4wielgestuurde. En ik zou denken dat het tamelijk complex wordt, om met 1 servo een een hoop stangen de 4 wielen aan te sturen...

10. sandermt2

sandermt2 Guest

Bwa, het hoeft niet per se zo complex te worden. Het is vrij simpel, maar het zal misschien wel vrij veel plaats innemen op je chassis.
    Verder ziet het er al heel erg goed uit hoor :)

11. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Eind deze week krijg ik de gemodde tandriemwielen binnen :D dat betekend dus dat er een test rit voor volgende week staat gepland.

De aandrijfriemen en tandriemwielen zijn echt oer-degelijk. Je kan ook goed zien dat de tandriemen zijn verstevigt met glasvezel.

Van het weekend ga ik ook verder met de sturing, wat denk ik nog wel een hele klus is om dat netjes en stevig te maken. Volgens mijn berekeningen zitten de tandriemwielen super strak, maar voor de zekerheid komt er ook nog een ketting spanner in. Daar moet ik dus ook nog wat leuks voor bedenken.

En de stuurservo's zijn vrij krachtig hoor. Uit mijn hoofd trekken ze iets van 12kg/cm

12. thomas

thomas

Lid geworden:
    12 nov 2007
    Komen er nog degelijke servosavers op de servo's te zitten? Zo niet, dan moet je even controleren of als je de wielen blokkeert (zodat de auto dus niet kan sturen) de servo's de servo steunen niet overhoop of uit het chassis trekken. De steunen lijken mij wat dunnetjes, ook met dat ene gat dat vlak bij de chassisrand zit.

Uit ervaring weet ik dat dit een probleem kan zijn...met een servo die 'maar' 7kg/cm trekt heb ik wel eens gehad dat de auto niet stuurde, maar de servo wel netjes de (plastic) servo steunen alle kanten op boog

13. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Servo savers komen er in dit ontwerp inderdaad nog niet op. Die steunen zijn trouwens vrij sterk (4mm staal) met daarom heen een busje van 6mm carbon. De die de servo vast houden zijn 4 m3 bouten van RVS. Maar de kans is inderdaad aanwezig dat ik zo mijn gehele stuur richting verniel.

Weet trouwens iemand hier een goede modelbouw winkel in de buurt vd achterhoek?

14. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Even een kleine update,

27 febuari is deadline voor het project.

Ik wacht nu op de aluminum onderdelen, die van de watersnijmachine komen. Ik hoop ofcourse dat ik ze voor 27ste binnen heb :)

De aandrijving past echt perfect. Er zijn geen ketting spanners nodig. Foto's komen in deze week (ouders hebben camera mee op vakantie)

4wd ackermann steering werkt nu redelijk naar behoren, er moet natuurlijk nog wel flink worden gefine-tuned.

Volgende week wordt de kap gevacuum vormt. (niet mijn deel van dit project) foto's komen er natuurlijk wel van. Het wordt een grote Hummer kap, omdat dit zo zijn voordelen heeft.

Binnenkort foto's!

15. SiR-ROUND

SiR-ROUND Guest

Klinkt goed en spannend. In afwachting van de pics!

16. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007

Morgen komt het verhaaltje :)

17. westy1969

westy1969

Lid geworden:
    25 sep 2007
    Damn, dat ziet er goed uit. Het is duidelijk dat je de beschikking over de goede tools hebt.

18. SiR-ROUND

SiR-ROUND Guest

Oew... Ja, hele leuke tools. Heb ik nog wel andere hobbies voor.

Ombouwen dat ding!

19. pip

pip

Lid geworden:
    5 okt 2005
    super cool!! :D

20. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007

Ik werk er nu bijna 24/7 aan :p Zoals je op foto ziet moet de stuuring nog steeds worden gedaan. Elk onderdeel van hout die je nog op de foto ziet, wordt van carbon (ik ga over 10 min rest uit frezen)

Te doen lijst
    - Alles mooi schoonmaken
    - Stuuring in orde maken
    - Carbon frezen
    - ontvanger/regelaar monteren
    - Lagers vast zetten
    - Wielen vast zetten

En dan natuurlijk nog de fine tuning, maar dat haal ik voor AS woensdag niet.

voor hoge resolutie foto's ff hier checken.

Bladeslayer's fotoalbum | Tweakers.net Tweaker Gallery

Deel Deze Pagina