Zelfbouw RC offroad auto

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Blade|Slayer, 2 dec 2007.

1. l4rsie

l4rsie Guest

Wooow!
    (even aboneren op dit topic :))

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Netjes, mijn complimenten!

3. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Na goed uurtje frezen, de lager blokken uit 6mm carbon!

Ik heb 3 plaatjes 2mm carbon opelkaar gelijmt met 24uurs epoxy. Dat onder een hitte lamp en wat gewicht erop. En je ziet het verschil echt niet. Dat werkt perfect en dus goed te gebruiken om dik carbon te maken!

4. SiR-ROUND

SiR-ROUND Guest

Ziet er strak uit!

5. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Gisteren presentatie gehad, iedereen was zeer tevreden met het resultaat tot nu toe ( ik ook trouwens :p) Maar hij is nog niet compleet af. Ik had gewoon wat meer tijd nodig om alles netjes af te maken.

Nog te doen:

-Achterstuuring goed maken
    -Paar schroeven behandelen met locktight
    - Nog wat andere kleine dingen

6. r-s racer

r-s racer

Lid geworden:
    13 okt 2005
    Ziet er goed uit! Maar staan je achterwielen niet heel schuin naar binnen?

7. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Njah, ik moet de lagers van de wielen nog even vast plakken :) En ff camber/toe in en out/caster goed regelen :)

Ze staan idd op deze foto een beetje schuin :)

8. rc-ownd

rc-ownd Guest

Ziet er echt geweldig uit!!, top top top!

9. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Pas alleen op met die regelaar, gaf bij mij veel storing :)

10. SiR-ROUND

SiR-ROUND Guest

Ziet er erg goed uit, wil graag wat rijclips zien ooit!

11. ser-pent

ser-pent

Lid geworden:
    2 dec 2007
    Ziet er zeer strak uit mijn complimenten !!;)

12. cooper

cooper

Lid geworden:
    17 okt 2003
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z

Lagers in carbon plaatsen is geen goed idee! Want door de trillingen op je as en aandrijving gaat de lager ook trillen en zo loskomen uit het carbon.
    In het begin dat je dit systeem gebruikt werkt het maar na een tijd slijt je carbon uit en is het gedaan met de pret....

13. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Die blokjes worden ook nog van aluminum. Ik ben er achtergekomen dat voor dat stuk, carbon niet het geschikte materiaal is. Maar het was even een nood-oplossing. We hadden wel plaatjes carbon thuis liggen, maar geen 6mm aluminium.

Er zitten ook al wat kleine scheurtjes in het carbon, na het tappen. De carbon blokjes staan op de replacement lijst :)

14. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    al wat verder?? ik ben zeer benieuwd naar het eindresulltaat en het rijgedrag :D

15. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Nee, helaas niet :) Ik heb op dit moment ff drukke periode. Dus totaal geen tijd om er mee verder te gaan :)

Laast even totale kosten (wat ik kwijt ben) uitgerekent. Ik heb zo het overzicht niet bij de hand, maar in totaal ben ik nu ongeveer 320 euro kwijt.

16. Appel007

Appel007 Guest

pffffffffffff, damn wat netjes als je dit kan!! Erg mooi gemaakt!!!!

17. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    nice, hoeveel heeft het project je in totaal gekost denk je ?

gr,
    levi

18. Eef1972

Eef1972

Lid geworden:
    19 sep 2005
    Gewoon even lezen he...

--------------------------------------------------------------------------------

Nee, helaas niet Ik heb op dit moment ff drukke periode. Dus totaal geen tijd om er mee verder te gaan

Laast even totale kosten (wat ik kwijt ben) uitgerekent. Ik heb zo het overzicht niet bij de hand, maar in totaal ben ik nu ongeveer 320 euro kwijt.

19. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Ik heb vakantie! En dat betekend dat ik weer tijd heb om met het project verder te gaan!

Het stuur systeem werkt al bijna naar behoren! Nog even Toe-in/Toe-out goed instellen. En even het geheel even goed vast maken met een laagje locktide.

Wat minder goed nieuws is dat de Lipo's die ik wou gaan gebruiken onderdussen een beetje bol zijn gaan staan. Die ga ik dus niet meer gebruiken. Inplaats daarvan komen er A123 cellen in. In in totaal worden dat 8 cellen. (4 serie, 4 parallel) Wat dan uitkomt op 13,2V en 4600mah.

Ander voordeel van deze cellen is dat ze veel steviger, langer meegaan, en je kan ze erg snel laden. (Ze zijn dus ook geschikt voor mijn andere hobby; robotwars)

Whats left:

Kap maken; Maar daar begin ik pas mee als ik het chassis perfect voor elkaar heb.
    Lagers vast maken
    Alles met locktide behandelen (wat nodig is)
    Kleine modificatie aan tandriemen.
    Veren iets verkleinen;
    Dit is nog een van de dingen waar ik denk ik de meeste problemen mee ga krijgen. Ik had een rekenfout/beredenatie fout gemaakt. Het probleem is dat is losse assen heb als aandrijving. En ik heb 4WD-4WS. In de huidige opstelling zijn de veren te lang, en kan de wielen maar een klein beetje draaien. Als de veren wat korter zijn is dit probleem geheel opgelost.

Een andere oplossing is misschien om de assen te vervangen met kruiskoppelingen. Dat geeft zeker weten het beste resultaat. Nadeel is dat het veel tijd gaat kosten om mooie kruiskoppelingen te produceren. Of ik kan natuurlijk andere veren gaan halen. Maar dan ga ik nog liever voor de kruiskoppeling optie.

Paar gaatjes tappen, en andere klein werk.

20. SiR-ROUND

SiR-ROUND Guest

Oew, zelf maken lijkt me moeilijk, maar je hebt al laten zien dat je skillz en tools hebt om mooie dingen te maken...

Maar, eh, in de vakantie kan je dan wel bij die tools? ;-)

Deel Deze Pagina