Zelfbouw turbine?

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door laurens, 6 sep 2006.

  1. butler

    butler

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    786
    Locatie:
    de koepel
    jeetje wat een ingewikkelde formules, 8O
    ben ik blij dat ik er alleen maar mee kan vliegen :lol:
    vind het wel knap dat de mensen hem zelf bouwen.

    groeten maikel
     
  2. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Die 16% is wel van brandstof naar vermogen.
    Van die electro 70%. Moet nog heel veel af.
    Rendement centrale 40%
    Transportverlies 10%
    Rendement acculaadproces 70%
    Oeps zitten we daar ineens op een rendement van 17,5%. Blijkt dat electrovliegen wel het minst rendabel en de grootste CO2 belasting te geven van alle aandrijfvormen in de modelbouw.
     
  3. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    He hans je vergeet dat ook turbines en brandstof vliegtuigen nog elektro gebruiken om bestuurbaar te zijn en om te starten.
     
  4. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Hoi,

    Ik heb een VM Super seven ( broertje Donkervoort ), met een Audi tt blok met maar liefst 270 PK met een gewicht van 600kg en daar knal ik soms mee, wat dat verbruikt week ni, maar heb er wel veel plezier mee, en als ik benzine tank kijk ik ni achterom en bereken ook niks, ik heb op dat moment plezier en dat is niet te betalen maar wel te berekenen en dat zal me een zorg zijn.

    Is het rendement wel belangrijk ??? leuk om het te kunnen berekenen maar houden we er rekening mee, dus niet, we willen gewoon vliegen en wat het verbruikt zal me ook een zorg zijn, wij / ik vlieg ( nog niet ).

    Leuke opmerking Theo was wel ff in de roos he hihi.

    Mvg
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Had rendement ook niet iets te maken met afmetingen: hoe kleiner, hoe lager het maximale rendement (Carnot en dat soort dingen, hallo heren werktuigbouwkundigen)?
     

Deel Deze Pagina