zender parkfun fusion dx5e of dx6i

ik heb een parkfun fusion met nog de standaard zender maar omdat ik toch wel wat veder en hooger wil vliegen. omdat ik een camera op het vliegtuig heb zat ik te denken om een andere zender te kopen.
maar ik weet niet welke ik zal nemen
de dx5e of de dx6i
de prijs is wel iets om op te letten maar ik ben wel van plan lang door te gaan met de hobby
en misschien neem ik later een shock flyer er bij of een zelfgemaakte kist

Hoi,

de DX6i, zonder twijfel :)

Aan een DX5 kom je al snel tekort als je verder wil in de hobby.
Je kan dmv een paar schakelaars nog net een servo reversen, maar dan is het wel zo'n beetje op ...

De DX6i is een zogenaamde computerzender en heeft veel meer instel-mogelijkheden :) Denk bijv. aan Dual Rate, Exponential, modelgeheugens, etc.

Dus niet langer twijfelen, gewoon kiezen voor een DX6i :yes:

Grtz,
Menno

dus dan is de dx5e opzich weg gegooid geld voor mij?
maar kan je me uitleggen wat de dx6i prescies kan
ik las iets over een flap functie is dat gewoon een schakelaartje overhalen en je rolroeren veranderd in je flaps?
wat kan hij nog meer?

Houd er rekening mee dat 2.4GHZ r/c en wireless video op 2.4GHz niet goed samen gaan. Ik dacht dat 5.8GHz in Nederland ook is toegestaan voor video, dat zou dan beter werken met 2.4GHz control.

Je zou ook, ipv de Spektrum voor een systeem als dit kunnen kiezen: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware)

Veel informatie is te vinden in deze thread op RC Groups (Engels): NEW Turnigy 2.4Ghz FHSS and DSSS - 9 channel radio under $80.00 - RC Groups

Vooral de recentere berichten zijn interessant. Een paar hobbyisten hebben zelf nieuwe software geschreven voor deze zender, die beter en veelzijdiger is dan de software die er standaard op staat.

ik vlieg met gas links dus moet ik mode 2 nemen?
maareh die zender van hobbyking is dat net zo veelzijdig als de spectrum en betrouwbaar?
en is het bereik het zelfde?

Hoi,

ondanks het feit dat ik een enthousiast hobby-king klant ben, ben ik niet zo enthousiast over het advies een hobby-king zender.

Hobby-king staat er om bekend, regelmatig artikelen kort in het assortiment te hebben ... hoe zit het met ontvangers, kan je die over 2 jaar ook nog bijkopen ? Of is men dan alweer over op een ander systeem ?

Het voordeel van een Spektrum / Graupner / Futaba ... ofwel een merk zender is dat je tot in lengte van jaren ontvangers kan kopen :) In meerder winkels/webshops/etc.

Bovendien is een zender een gecompliceerd ding en daar kan wat aan stuk, service is dan ook wel lekker :)

Grtz,
Menno

hoeveel kost ongeveer een ontvanger die de dx6i kan gebruiken? ik weet dat er verschillende zijn maar wat is de goedkoopste en de duurste?

zit er bij de zender zelf ook een full range 6 kanaals ontvanger bij voor de parkfun fusion. want om hier een parkfly ontvanger in te doen lijkt me een beetje te weinig
maar wat is nou precies een parkflyer dat is toch een schockflyer of een ander klein toestel voor op een kleinveldje/park/ parkeerplaats/ gymzaal enzo

maar betekent 6 kanaals dus dat ik op 2 kanaalen dus 2 knopjes op de afstands bediening iets kan besturen zo als navigatie lichten en om de camera te laten draaien of iets te laten vallen uit het vliegtuig door middel van een luik?

Laatst bewerkt:
Hey

Bij de zender zit een ontvanger bij (welke weet ik niet precies, ik heb de dx7)

Qua berijk van parkflyer-ontvangers lees deze maareens door: dsm2-park-flyer-bereik

En met kanaal 5 en 6 (ga ervan uit dat de 1e 4 kanalen de besturing blijven) kan je idd met een switch iets aansturen.

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Hobby-king staat er om bekend, regelmatig artikelen kort in het assortiment te hebben ... hoe zit het met ontvangers, kan je die over 2 jaar ook nog bijkopen ? Of is men dan alweer over op een ander systeem ?

Ja, dat is natuurlijk altijd afwachten. Toch denk ik dat er ondertussen zoveel van deze Turnigy (of onder een ander merk, bijv. iMax) zenders verkocht zijn dat HK ze voorlopig wel in voorraad blijven.

Bovendien is een zender een gecompliceerd ding en daar kan wat aan stuk, service is dan ook wel lekker

Daar heb je wel een punt en helemaal omdat het uit het buitenland komt, alhoewel bij mij meestal na de garantie de spullen kapot gaan. Daar staat tegenover dat je voor weinig een nieuwe zender hebt.

Even terug op die turnigy 9x zender, ik had er ook interesse in, maar na een chat met de medewerkers, ben ik daar vanaf gestapt.
Er zijn namelijk geen losse ontvangers te krijgen, en ze wisten ook niet welke ontvangers het wel deden of welke niet.
Je kunt natuurlijk zeggen voor die prijs haal ik er 2, en heb ik 2 ontvangers.... gaat er dan een zender kapot, heb je nog een reserve.

Na deze chat heb ik besloten de DX6I te halen, en dan voor de prijs van 169,50 bij rc-flyfun, zit een full-range ontvanger bij.

Succes met je keuze.

Back