@horsepower , Een ander draadje met als onderwerp "De Taranis X9E zender" gaat er zeker komen, dat was al aangekondigd. Wanneer ik hiermee van start ga, kan ik nu nog niet zeggen. Wellicht na dit weekend, dat ik een begin zal opmaken. Mocht je zondag in de buurt van Zwijndrecht zijn, daar ben ik bij het DevelPaviljoen Parklaan 1 in Zwijndrecht te vinden. Ik heb de zender dan ook bij me... Alvast wat leesvoer, al dan wel in het Engels: http://open-txu.org (@Broeckx Ronny , door een digitale zender, is er juist minder elektronica nodig ! )
Gaat je vast wel lukken, eventueel als dorstlesser een biertje ? Het begint overigens vanaf 13:00 uur, tot ergens in de avond.
Marten. Ik kom wel voor het biertje. Zag dat het met het pondje vanaf Puttershoek nog geen 5,5/km is. Das dus wel te doen met de fiets. En strak idee, voor een nieuw draadje. Tot zondag. Peter
Het word nog gezellig die zondag.... Tot dan @Baggeraar , Ga je jouw zonnecellen morgen als noodstroom testen ? (je kunt daar inderdaad wel eens wat verstijvingen aan over houden!)
Off topic... @horsepower & @Baggeraar, Het was gezellig (kort maar krachtig) en wellicht zien we elkaar nog vaker daar, of elders daar in de buurt....
Marten , dank voor de uitleg over de zender. Als het uitbreiden met die propkanalen net zo simpel kan, dan is het zeker een bruikbare zender. Ook al zal je dan een andere kast moeten maken om al de knoppen op een logische manier kwijt te kunnen. (zeker in mijn geval). Gezellig plekje om te varen, maar ik zie mezelf niet met een schip van 34 kilo daar de trap aflopen. Aan de overkant was de oever ook niet helemaal geschikt. (JA, ik ben verwend na Maasdam).
Marten, bedankt voor de duidelijk uitleg over de zender. Inderdaad een zender met veel gebruikers politieel, maar waar wel e.e.a. aan wat (programeer kennis v/d gebruiker) wordt gevraagd. En een leuke plek om te varen, de catering ligt direct aan het water. Groet Peter
@Baggeraar , Er is een lift daar aanwezig ! Daar kunnen ook rolstoelers op (en af ), dus jouw 34Kg model zal dan geen probleem moeten zijn En ja, catering is daar voldoende aanwezig
Als je na de mix voor de normale stick input een 2de regel toevoegd die die mix vervangt (Replace) met als input de waarde van dat kanaal (CH01 bv.) dan houd hij deze positie vast tot je terugschakelt naar de stick input.
Dank voor de uitleg @Emanuel , weten we dat ook weer Alvast voor de geïnteresseerde, hier een vrij recente documentatie pakket over de opentx / Taranis software: http://openrcforums.com/forum/viewtopic.php?f=45&t=8724#p114177
Ik ga er wel eens doorlopen, door Martens introductie in Arduino, kom ik tot de mogelijkheid een heel groot aantal proportionele kanalen of af te schaffen of om te zetten naar switch kanalen, en dan komt een programmeerbare zender toch weer in de loop, wat de F14 is ongekend Qua kanaalmogelijkheden maar zeer beperkt en frustrerend om deze mooi af te stellen... Wie weet is dit een zender voor alle volgende projecten, Voor de mensen die er zich in intreseren Alwin van Wetronic is ook bezig met een heel belovend project... Ik hoop dat er ooit nog eens een ongelimiteerde zender uitkomt, zo moeilijk kan dat toch ook niet zijn...
Beste Marten77, bent u nog steeds actief met Taranis zenders..? Ik heb een Taranis X9D plus met X8R ontvanger en wil deze geschikt maken voor mijn modelboot. Daar ik een volledige newbie ben op dit gebied is mijn vraag of u deze zender voor mij zou willen instellen/programmeren, natuurlijk tegen een vergoeding.. Ik hoop dat u me kunt/wilt helpen daarmee.. Mvg, Paul
FlySKY Paladin PL18 18 Kanaals Zender met FTr10 Ontvanger (wetronic.nl) Is ook een prima zender met ongekende mogelijkheden, zoals het gebruik van twee losse ontvangers op 1 zender. Google / youtube FlySky Paladin PL18 en je vindt genoeg info wat deze kan en of deze zender bij je past.