Zenoah 26 cc startprobleem

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Heli-Uwe, 21 jun 2012.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    meest iets minder dan 1200,
    maar heb dat gevoel, dat je bij 1100 de motor erg belast, kan dat
     
  2. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Ja, dat klopt inderdaad.
    50 toeren meer of minder maakt bij deze rotordiameter al behoorlijk wat uit.
    Dus zoals je zegt om en nabij de 1200 toeren is goed, heb je deze toeren ook gemeten?
    Bij te weinig toeren loopt de belasting op en gelijk hiermee de warmte. (duhh :0)


    Eric.
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ja, als die ma bij minder wind naar buiten gaat, laat ik hem met
    1199 touren lopen,
    meten doe ik trouwens aan de heckvleugel en dan :5 = RMP hoofdrotor
     
  4. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Je weet ook niet echt van ophouden hé met dat gekniepkeutel....!
    Je praat over 't opdrogen van onze fossiele energiebronnen en combineerd dat met 't verbruik van een 23cc speelgoedmotortje wat "meer" word omdat je hem rijker afstelt?
    Ik werk met motoren die als ze vol draaien ongeveer een 240 ton brandstof per etmaal gebruiken.
    Nu draaien we geen vollast meer maar 10%. Dit kunnen we doen door een extra schip in de dienst erbij te stoppen.
    Je gaat dan van 240 ton per etmaal naar een verbruik van ongeveer 60 ton per etmaal. Dat is dus een besparing van 180 maal 800US$ is 144000US$ per etmaal.
    Kijk dan praat je ergens over..............;)

    En dat gedram van Brutus? Actie is reactie......;)

    Gr.Tino
     
  5. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Zeker Timo ik kan hier flink over doordraven en wil het opnemen voor de vraagsteller. Het verhaal wordt zo'n beetje: hij heeft het niet goed gedaan en wist nergens van. Nu weet hij wel hoe het moet, als het gaat over de "L" naaldinstelling, en is hij nóg incompetent. @ allen..nee, hij kan de motor niet stationair aan het lopen houden als die opwarmt.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.059
    Locatie:
    Oldeberkoop

    Heb je je eigen bullshit wel eens goed gelezen????


    Jij hebt van je leven nog nooit een benzine heli gevlogen....

    IEDEREEN hier... WEL.... Iedereen die dat hier ooit gedaan heeft, weet dat te arm afgestelde een helimotor kapot gaat behalve jij.... Jij hebt NOOIT EEN BENZINE HELI GEVLOGEN HEBT EN TOTAAL NIET WEET WAAR JE OVER PRAAT

    Hoezo zou ik jou AANVLIEGEN?????

    Zielig.... echt waar.... maar ondertussen ga je wel BLIJVEN verdedigen dat te arm afgesteld geen probleem zou zijn...

    waarop baseer jij dat??? Ik heb 7 jaar benzine-heli vliegen????? Jij ook????
    ik denk eerlijk gezegd van niet....

    Groet, Bert
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.059
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kerel, we zij het niet altijd eens (nedlloyd versus de rest) maar nu WEL.....

    Groet, Bert
     
  8. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Bert,
    Goed dat wij dat naar elkaar toe kunnen geven.......

    That's life:wink:
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
  9. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Ik volgde dit draadje al ff . Erg interessante materie, erg leerzaam!!!

    een ding is wel vreemd iemand met een 1/8 hijskraan geeft heli advies :D:D:D

    Sorry kon het niet laten.

    Mocht ik ooit aan die Century Radikal gasser beginnen die ik op wishlist heb staan weet ik iig bij wie ik moet zijn voor de motor afstellingen :p

    So ik ga nog ff wat lipo's laden.....

    Succes Uwe met de heli !!!
     
  10. sparky-rsd

    sparky-rsd

    Lid geworden:
    20 jun 2011
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Roosendaal (NB)
    Erg leerzaam, jonge jonge wat een discussie en wat een moderator. Ik vindt de reacties op het onbeschofte af, mag ik verwachten dat een moderator beter moet weten (voorbeeldfunctie) de kinderachtige alwetende manier van commentaar al dan niet in hoofdletters doet mij toch wel erg twijfelen of de beheerder een juiste keuze gemaakt heeft om zo iemand aan te stellen als moderator. Brutus doe heel veel modelbouwers een plezier en leer eens wat van het verleden op stap anders gewoon op en ben maar niet bang "modelheli Nederland kan gerust door zonder jou commentaar" ik kan ze in ieder geval missen als kiespijn!

    Sparky
     
  11. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    390
    Bijzonder spijtig om een interessant onderwerp op deze wijze om zeep te zien gaan. Voor mij reden om mij terug te trekken van dit forum en een plek te zoeken waar een discussie wel met respect gevoerd kan worden.
    Nota bene een moderator............

    Verzoek aan een andere moderator om mijn account en bouwdraadjes te verwijderen van dit forum. Ik ga mijn heil voortaan wel ergens anders zoeken.

    En bedankt he!
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Zo dan, daarnaast weer iets, wat met het thema te doen heeft:
    :eek:ntopic:De Benzine-Trainer is vandaag 35 minuten (in kleinen hapjes)
    gevlogen, eerst rookte die te sterk en kwam niet op touren,
    toen ik begreep, dat ja toch die H-naald meedoet,
    zo vanaf 50 -55 % gasklep open,
    dat merk je als je die naald iets armer stelt loopt hij,
    bij meer dan 2 turns open verzuipt hij bij gas geven.

    :yes:Nu echt met 1:25 en rijker instelling gehovert,
    en hij gaat echt elk minuutje iets beter
    en woord dan ook in het hek rustiger,
    RPM moet echt boven 1150 zijn, eindresultaat zou 1199 zijn.

    :zon:Morgen ga ik dat mengsel op 1:35 brengen,
    instellingen zijn nu
    L = 1,3 (origineel = 1,25)
    H = 1,7 (origineel = 2,00)
    Met het nieuwe mengsel probeer ik dan nog iets rijker te stellen, maar denk toch,
    dat het niet meer gaat,
    im L bereik op de grond rookt dat ding als een nitro bij 1,5 (dus nu 1,3)
    en in de H bereik (snel stijgen) rook die goed zichtbar bij 1,7
    meer gaat niet, dan verzuipt die weer.

    :rolleyes:Ik hoop dat voor geïnteresseerde wat nieuws zijn,
    voor mij tenminste, dat die H naald toch mee doet.
    Dabei moet ik nog zeggen dat die throttle curve ook veranderd is
    i.v.m. hogere RPM en rijkere afstelling van
    12 - 30 - 40 - 50 - 65 naar
    14 - 40 - 50 - 60 - 70 (idle begint met 35-40)
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    :offtopic:moteratoren zijn ook mensen,
    en als iemand permanent onzin in een diskussie schrijft,
    gaat het met die mens ook maal door,
    volgens mij mag dat,
    dat andere niet (zeggd ook mijn vrouw):eek:ntopic:

    leuke discussie en leerzaam ook voor mij,
    gaat morgen verder !
     
  14. sparky-rsd

    sparky-rsd

    Lid geworden:
    20 jun 2011
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Roosendaal (NB)
    Uwe,

    Fantastisch dat het op deze manier dan toch gaat lukken met het afstellen, en dat wens ik je natuurlijk ook toe.

    Dat moderatoren ook maar mensen zijn en dit gedrag mogen vertonen is voor mij een openbaring en een wellicht een vrijbrief voor vele beroepen om dan met dit excuus andere mensen respectloos te benaderen. Nee joh helemaal verkeerd begrepen, het zijn de echte die op zo'n moment niet vervallen in emoties maar gesterkt door kennis en het vermogen om met respect te communiceren zich niet laten varen met het excuus dat ze maar mens zijn en dus lomp gedrag mogen vertonen.

    Ik zal het wel mis hebben;)

    Sparky
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Dank je !
    het is echt gigantisch met de Trainer te :banana:vliegen, komt goed.
    En het andere, zou geen discussie waard zijn
     
  16. sparky-rsd

    sparky-rsd

    Lid geworden:
    20 jun 2011
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Roosendaal (NB)
    Uwe,

    En daar heb je de koe bij de horens en het gelijk aan jou zijde.

    Succes met de Vario en met het afstellen, misschien nog even ter jou info. Er zit in het Brabantse een specialist op dit gebied die overigens ook nog eens importeur is voor Nederland. De moeite waard om deze man eens te laten kijken.......

    Beste groet Sparky
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    naam ??
    of voornaam ??

    ??
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
  18. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    rc heliparts :D
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Freddy
     
  20. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Ton, daar was ie al achter.......

    Gr.Tino
     

Deel Deze Pagina