Zenoah of CY?

Goedemorgen,
Ik zou graag van jullie willen horen wat ik beter kan nemen; een Zenoah of een CY

Met vriendelijke groet,
Oversized_RC

Deze vraag kunt u beter vragen in het Bigscale gedeelte ;). deze zit 2 onderwerpen hoger in de index dan "brandstof auto's".

Overigens, ik heb op allebei mijn bigscale's een Zenoah motor, en heb weinig te klagen. Heb wel eens gehoord dat bij CY het percentage "fabricage fouten" hoger ligt dan bij Zenoah, maar heb dit alleen van horen zeggen ;).

Groeten,

Ruben

de cy zijn een kopie van de zenoah motoren
ik heb ook een cy gehad en de plating van de cilinder slijt snel
nu zit er een zenoah op en het resultaat moet ik nog afwachten.

Ik zou helemaal niet aan een CY beginnen, tis een goedkoop aftreksel van een Zenoah, af en toe zit er wel een goeie tussen, maar goedkoop wordt duurkoop, gewoon gelijk een 2 of 4 bouts Zenoah kopen.

op sommige sites kun je de auto al helemaal aanpassen al voordat je hem in huis hebt.
Zo is er ook een site waar je als optie een Zenoah in je Baja kunt lepelen

misschien even beter lezen;), men kan dan een hpi baja goedkoper aanbieden dus met cy bv 870 euro en dezelfde auto met zenoah bv 950 euro , dan is ie met cy toch goedkoper, vergelijk tussen de FG en HPI zie ik niet staan;):D

SITE

op sommige sites kun je de auto al helemaal aanpassen al voordat je hem in huis hebt.
Zo is er ook een site waar je als optie een Zenoah in je Baja kunt lepelen
vraagje , ik wil ook een auto kopen maar weet nog niet welke,weet jij waar je die auto zelf kan samenstellen want een hpi lijkt me wel iets maar ik hoor nu dat je beter een zenoah motor erin kunt plaatsen.gr.pim

CY motoren zijn leuk voor de gemiddelde rijders.
Zenoah is kwalitatief beter en daardoor hoger in prijs.

En aan de andere kant...moet er ook wel wat stuk gaan anders is er geen handel meer he :p

Laatst bewerkt:
Dan zal ik wel de vreemde eend in de bijt zijn :D ;)

Toen ik mijn baja in 2007 kocht (2e hands en geen idee hoeveel liter verbruikt) zat er een 23 cc. cy op , hiermee heb ik toch gauw tussen de 20 en 30 liter mee gereden waarna ik er puur omdat ik meer cc's wou een 26cc zenoah cilinder opgezet , waar ik denk ik een liter of 10 mee heb gedaan waarna hij gewoon versleten was en nu heb ik de originele 23 cc cy er weer opzitten die het nog steeds prima doet :rolleyes:

CY motoren zijn leuk voor de gemiddelde rijders.
Zenoah is kwalitatief beter en daardoor hoger in prijs.

En aan de andere kant...moet er ook wel wat stuk gaan anders is er geen handel meer he :p

Volgens mij heeft een motor niks te maken met een wel/niet gemiddelde rijder, meer met het budget van de rijder.

motoren

een feullie motor die standaart op een hpi baja zit 26cc is los wel 130 euro duurder dan een 26cc zenoah dus waarom zou die duurder zijn? gr.pim

een feullie motor die standaart op een hpi baja zit 26cc is los wel 130 euro duurder dan een 26cc zenoah dus waarom zou die duurder zijn? gr.pim

Dat klopt volgens mij niet helemaal.
Mij is door ervaren modelbouwers uitgelegd dat er op een HPI een CY zit.

Volgens mij heeft een motor niks te maken met een wel/niet gemiddelde rijder, meer met het budget van de rijder.

Je hebt gelijk Ghossie...:cool:

De Fuellie sticker is een hele goede marketing truc waar nog steeds veel mensen intuinen. Op elke HPI baja zit een ChungYang motor.
De ChungYang motoren zijn helemaal niet duur, maar de shops willen ook winst maken. :razz:

Back