Zijn dit goede offroad rc auto's?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door xSky, 29 aug 2010.

1. xSky

xSky Guest

Oké, heb meteen even gezocht. Bij modeltrein was hij 349 euro en bij Maastricht 319 euro. Shamrock-Maastricht.nl MT Flux

2. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Bij Sham altijd ff controleren of ze voorraad hebben, anders kun je vaak erg lang wachten !

3. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    Hallo xsky,

Ik weet niet of je uit omgeving Maastricht komt , daar je bij shamrock kijkt, maar als ik zo een beetje je posts door neem ga ik ervan uit dat je helemaal geen rc ervaring hebt.
    70 km is wel genoeg........
    Volgens mij heb je dan helemaal geen idee hoe hard dat is voor een schaal model ( uitgaande van 1/8...= maal acht is werkelijke snelheid voertuig vijfhondertzestig kilometers per uur.....redelijk snel dus ).
    Maar goed, geef even aan waar je ongeveer woont en kijk dan om met mede model bouwers/rijders eens ergens af te spreken waar gereden wordt. Denk dat je meteen een heel ander beeld krijgt.
    Dat maakt ook de keus wat wil ik waar gaan rijden een stukje makkelijker.

In geulle ( zuid limburg, nabi vleigveld maastricht ) zijn ze hard bezig om een ( tot 1/10) electro offroad baan aan te leggen.
    Je bent van harte welkom om eens een keer te komen kijken of te rijden.

4. xSky

xSky Guest

Nee, heb helemaal geen rc ervaring. Daarom vraag ik ook jullie hulp! Ik kom uit Harderwijk. (Limburg is dus niet dichtbij.. maar in de buurt hier zijn alleen maar kleine winkeltjes.)

5. basb84

basb84

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Voor 300e bij PKracing; Hong Nor SCRT10, voor 25e minder heb je HPI Blitz en voor 360 een Kyosho DBX VE
    De HPI en Hong Nor zijn beide leuke begin auto's. De Hong Nor is borstelloos en 4wd, de HPI is 2wd met bostelmotor.

Laatst bewerkt: 30 aug 2010
  6. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    @basb84: vind jij de SCRT10 en de Blitz begin auto's :confused: Zijn toevallig wel de beste 4WD en 2WD shortcourse op de markt :D

7. patrickbaja

patrickbaja

Lid geworden:
    20 apr 2008
    je moet toch ergens mee beginnen.:rolling:

8. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Bedoel jij de baan van MBS ? Of is er nog iemand met een circuit bezig ?
    De laatste keer dat ik bij MBS was, waren ze druk bezig met het leggen van astro, maar da's al 3 weken geleden, ik neem aan dat die nu wel klaar is ?
    Vind het erg jammer dat we daar niet terecht kunnen op zondag. Zaterdag kom er er bijna nooit aan toe en rest van de week geen doen voor mij helaas.

9. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Kan je bij MBS ook met 1/8 electro rijden Snoebel?

10. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    hee xsky ,

Mijn broertje heeft eergister de traxxas slash 2wd gekocht.
    die gaat (zeiden ze in de winkel) 57 km/u met de zwaarste accu die erin kan.
    57 km/u is echt hard voor een beginner als ik jou was zou ik ook gewoon een traxxas slash kopen is echt heel veel waar voor je geld de versie die hij heeft koste 257 ,- en dan heb je :

Traxxas Slash (ofc :p)
    Traxxas ''Link" 2,4 ghz zender en ontvanger
    Traxxas powercell standaard ladertje (nieuwe snellader kopen is aanbevolen)
    Traxxas powercell 8,4 Volt 3000 mAh accu

dus 100% RTR al zou ik je wel aanraden de eerste 2/3 accu's max 70 % gas te geven dan behoud je motor meer power. Als je die koopt moet je ook meteen bij de gear cover een tapeje over het ''hapje'' plakken dus , gewoon het kapje eraf halen tape pakken (stoftape zoals bijv. leukoplast gebruiken wij altijd) en het hapje dat eruit is helemaal dicht tapen dus ook niet denken als er nog een klein kiertje is '' ach laat maar zitten daar komt niks doorheen'' gewoon helemaal dicht maken :p en je moet natuurlijk ook even je accu opladen maar dat kan je ondertussen doen en aangezien je dan nog +- 50 euro over hebt kan je er meteen een snellader bij kopen ik heb de ''Carson expert charger 3'' fijn ding kost iets van 60 ,-. maar aan die auto daar heb je een jaar plezier van :)
    je kan tussendoor altijd nog bijv. overgaan op lipo's je shocks upgraden naar big bores wat aluminium parts kopen brushless set kopen dat is allemaal mogelijk.
    natuurlijk zijn HPI en Hong Nor enz.. allemaal ook heel goed maar traxxas is echt goed om mee te beginnen en je kan makkelijk later nog upgraden naar brushless aangezien hij standaard al ''magnum 27'''' gearing heeft.

Ik hoop dat dit je een beetje een beeld heeft gegeven over de slash en dat je dit natuurlijk ook als keuze openhoud ondanks hij 2wd heeft maar ik zou als ik jou was ook 2wd nemen aangezien (ik/je) je er veel lol aan beleeft aangezien de uitdaging groter is en je dus meer skillz nodig hebt.

MvG ,

Hackroader

Laatst bewerkt: 30 aug 2010
  11. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    De TS blieft een MONSTERTRUCK, dus zal tips mbt dit soort auto's waarschijnlijk meer bruikbaar vinden ;)

12. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Tja, ben er nu 3x geweest, 1x om eens te kijken, 1x op zondag (dicht) en 1x op zaterdag maar toen waren ze druk aan het schoppen. Dus heb er nog niet gereden. Tis niet super professioneel ofzo, geloof niet dat ze een tijdswaarneming hebben. Maar tis altijd leuker om iets van baan te hebben dan los in het bos te bashen :)

Op de baan wordt het meeste gereden met Slashes, in principe dezelfde maat dus als de 1:8 buggy's, maar tis nogal een mickey-mouse baantje. Toch is ie lekker dichtbij voor mij en de kids rijden toch met Slashes. Revo lijkt me geen doen.

13. basb84

basb84

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Hmm ja iets te enthousiast gereageerd :)
    Dan lijkt de bullet idd een goeie optie.
    Gaat het echt om een MT of gewoon voor het wat stevigere off-road werk, want in het laatste geval is een 4wd short course wel een degelijke optie.

14. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    Neen helaas niet.
    Baan is veel te klein.
    Mischien met een buggy maar dat moet de toekomst uitwijzen.

15. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ik ga het in ieder geval snel eens proberen met de Vorza.

16. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Om dit uur ?:D

17. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Op zondag helaas dicht, baan is voorlopig allen toegankelijk als de winkel open is.

Baan aanleggen is zwaarder dan aanvankelijk gedacht, rolletje kunstgras weegt een kleine 1200 a 1300 kilo.........als het zand er eenmaal uit is, pfff, peuleschilletje.
    Inmiddels zijn we zo ver dat het gras ligt, nu moet gekeken worden of het in de praktijk ook rijd zoals gedacht.
    Dan kan het zand en de baan afzetting erop.

Er is tijdswaarneming hoor en die komt er ook in te zitten.

Het zal een 1/10 baan worden gezien de afmeting die beschikbaar is.
    Misschien 1/8 buggy, met m'n truggy (revo en dergelijken) is het niet te doen.

Maar zo snel de baan klaar is zal dat zekers kenbaar gemaakt worden.
    Vakantie hè ! Dan word nergens veel gedaan....

18. xSky

xSky Guest

Over die baan weet ik nu wel genoeg! Daar ga ik toch niet naar toe. Ik denk dat het de HPI Bullet wordt en ga misschien binnenkort even ergens in de winkel kijken en testen.

19. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Sorry xSky, je hebt helemaal gelijk ! Dit soort info moeten we ergens anders uitwisselen en niet in jouw topic. Excuses.

20. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    Sorry,

Terug :eek:ntopic:

Info over het verloop van de baan komt tzt een eigen draadje van.

Deel Deze Pagina