Zilvere haakjes.

• Topicstarter Topicstarter d0nny41
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben niet bekend met DIT forum, dus weet ik niet of dit al eerder is behandeld? en als je dit een DOMME vraag vind negeer dit dan ook.

Zoals al eerder gezegd, domme vragen bestaan niet. Elk forum werkt overigens hetzelfde, dus als je de zoekfunctie eens had gebruikt, had je geweten dat dit al eerder werd behandeld. Of dan was misschien erop gekomen je handleiding te lezen, zoals al eerder vermeld. :)

Zie dit niet te zeer als een opmerking, maar eerder als opbouwende kritiek. Let er volgende keer op en wees niet al te opvliegend. Dan word je ook sneller geholpen met serieus advies. :)

Conclusie:

Bij domme vragen, horen verstandige antwoorden.
Bij overbodige vragen heb je snel een overbodig antwoord.

Donny. Wat ze proberen te zeggen, is dat je enigzins zelfstandig je best moet doen om zelf een antwoord te vinden voordat je hem aan een reeks volwassen hobbyisten vraagt.

Anders vervuilt het forum op den duur.

Bodyclips.....ik wist het niet.;)

heb de handleiding niet geleze:P en ja natuurlijk een geweldige winkel xD

Euh d0nny, ik denk dat hierbovenstaande de reden is voor de reacties die je gekregen hebt en niet je "domme vraag". Ik weet het eigenlijk wel zeker.;) Je hebt deze reacties mijn inziens dan ook volledig aan jezelf te danken.

Laatst bewerkt:
als het antwoord is gegeven, kan je tog gewoon even alles voorjezelf houden? Want het is niet echt een handleiding wat ik heb eigenlijk alleen maar hoe je het inelkaar zet..

ik heb het wel opengedaan maar niet gelezen, ff kijken wat alles was.

ik heb het wel opengedaan maar niet gelezen, ff kijken wat alles was.

En meestal staat er achterin een volledige partslist. En als je in de bouwtekening kijkt kom je vast ook onderdeelnummers tegen, flikker die in google samen met de (merk)naam van je auto en de hits vliegen voorbij!

Uitkijken is een groot woord, even nadenken zou inderdaad niet verkeerd zijn. Ik kan me nog heel goed een tekenles herinneren op de lagere school. We moesten iets tekenen en na een tijdje ging ik naar de leraar met de mededeling dat het niet lukte. Hij keek eens goed naar mijn tekenschrift en zag dat er geen spoor was van -al dan niet weggegumde- lijnen. Ik kreeg mijn schrift terug met de mededeling dat ik maar terug moest komen als ik het echt geprobeerd had. Get my drift?

Als we altijd maar voor de makkelijkste oplossing zouden gaan, zaten we nog steeds in de bomen bananen te eten. "Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for a lifetime"

Domme vragen bestaan niet. Overbodige wel.

Vond jouw leraar het een overbodige vraag toen je naar hem toe ging of zei hij op een normale manier dat je het moest proberen?

Zijn we leraars of moeten wij hier leraar spelen dan? :?:

Nuja, ik begrijp je punt ook wel. Maar het feit is gewoon dat de topicstarter niet énkel dit topic heeft aangemaakt, maar ook enkele andere in dezelfde trend. Als hij nu gewoon begrijpt dat hij eens wat meer moeite moet doen vooraleer een vraag op een forum te gooien, dan is er geen enkel probleem meer mijn inziens. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
.
Wat ik probeer te zeggen is dat je de beste jongen ook gewoon kan zeggen hoe hij dingen op dit forum kan vinden.
Ook jouw leraar heeft jou met je kleurboek duidelijk moeten maken dat je het gewoon te proberen. Zei hij dat normaal of sloeg hij je met dat boek om de oren?

je kan iemand wel een vishengel geven, maar als diegene zo'n stok nog nooit heeft gezien, dan moet je hem toch wel even uitleggen wat hij er mee kan.
of je moet de handleiding ook geven :)

ok, om een TE lange discussie kort samen te vatten.

Elke TS zou eerst moeten proberen zelf uit te vinden wat iets is,kan,doet voordat er een topic over aangemaakt mag worden.
helaas hebben we dit al veel te vaak gezegd maar het is nu eenmaal niet anders.

waarom worden gelijk dit soort topic starters gelijk de grond in gestampt
je kan het toch ook gewoon vertellen wat hij verkeert doet en hoe hij het de volgende keer beter kan doen in plaats van hem ''te straffen'' voor wat hij verkeerd heeft gedaan
je leert je hond toch ook niet door hem te straffen maar hem te belonen met een koekie ofzo de laatste tijd word er op dit forum veel meer afgezeken dan dat mense geholpen worden

ik ben hier nieuw, en zou dezelfde vraag durven stellen. Jullie stellen zich niet heel sociaal op. Enn nieuw lid is haast bang om iets te vragen. Dan maar stieken toekijken? Hebben jullie zoveel stress??? Wees toch wat geduldiger met mekaar .....

topic begint over "zilveren haakjes" en we zijn nu ergens beland wat in de verste verte niks meer met deze haakjes te maken heeft.

Als er iemand weer een topic start met in jouw ogen een domme of overbodige vraag.....
hoef je daar dus geen antwoord op te geven, maar het lijkt mij als je dat wel doet zou je hem of haar ook kunnen wijzen op de zoek-functie.
Om iemand gelijk met de grond gelijk te maken lijkt mij niet nodig.

Of er hier nu sprake was van met de grond gelijk maken? Oké, het één en ander moet met een korreltje zout genomen worden, maar slechte bedoelingen had niemand hier.

En Karinblc; over "sociaal opstellen gesproken"; jouw eerste bericht op dit forum staat nu geregistreerd als "niks beter te lullen?", op die nuttige bijdrage mag je anders ook wel érg trots op zijn lijkt mij. :mrgreen:

Dit is niet de grond in trappen, dit is eerder opvoeden.
TS had met nog geen 1 minuut zoekwerk een antwoord op zijn vraag kunnen vinden en was dit hele topic niet nodig geweest, maar TS is zelfs te lui om zijn manual door te lezen of een zoekmachine te gebruiken. Met zo'n instelling zal dit forum overlopen met vragen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back