Een Traxxas is een leuke auto om mee te beginnen. Zo vanuit de doos kun je ermee rijden. Heb mijn kids (6, 9 en 11 jaar) er alle drie één gegeven en ze kunnen echt heel veel hebben. Rijden op straat, gras, modder, zand/strand, door plassen/waterlijn, zelfs jumpen op ramps op de locale skatebaan kunnen ze aan.
Onderdelen zijn goed verkrijgbaar en de auto's ook. Met goed zoeken vindt je leuke complete auto's inclusief alles wat je nodig bent om te starten. De auto, zenderkit, accu (soms meer als 1), oplader etc. Er zijn heel veel aanbieders en als tip. Mail er een stel, leg een pakket voor zoals je in je hoofd hebt en vraag een prijsopgave aan. Zit veel verschil in. De oorspronkelijke Traxxas pakketten worden nog wel eens uitgekleed en dan betaal je extra voor wat de fabriek als compleet pakket bedoelt had. Kijk dus goed wat er echt bij zit. Tweede of meteen een derde accu erbij is wel zo handig. Sommige vervangen de standaard lader door een snellader. Zorg gewoon dat je beide erbij krijgt. Dan kun je afwisselen tussen snel en normaal laden.
Als eerste auto kan een buggy of een monstertruck een goede optie zijn, daar kan je overal mee rijden. Dit gaat zeker op voor de Stampede/Monsterjam trucks. Hoog genoeg om ook door wat hoger gras te kunnen rijden. Zit ook waterproof apparatuur in, dus redelijk weersonafhankelijk.
Brusshless meteen kan achteraf geld besparen, maar brushled doet het ook prima. In laatste geval even in laten lopen in een bakje gedistilleerd water (zie youtube) doe je de motor een plezier mee.
Traxxas zit net in overgang van 27Mhz zendapparatuur naar 2.4Ghz apparatuur. Laatste pakken is handiger, scheelt gedoe met kristallen en geeft meer reikwijdte.
Overigens zijn er genoeg andere merken die zullen voldoen, maar mijn advies is op basis van mijn ervaring met mijn kids en hun Traxxas Grave Digger/Son uva Digger en Rustler. Het kan altijd kapot, maar dan moet je wel je best doen.
Regelmatig onderhouden en alles nalopen en eventueel weer vast zetten gaat daarbij voor alle modellen en merken op.