Zondag op SBS 6 om 16:25, 1e Redbull Airrace ;)

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Tadango, 16 mei 2005.

1. Muxje

Muxje Guest

Oh we hebben wel bier gevonden.... was even zoeken en lange rijen inderdaad. Maar toch... volgende keer sta ik er met een bolderkar, een dieselgeneratortje en een batterij Beertenders :p

2. Vinze

Vinze

Lid geworden:
    2 sep 2002
    had geen meoite om bier tevinden... geen rijen werd gewoon door de ober van hotel new york gebracht......suhsi was daar trouwens ook erg goed.... :D :mad: :mad: :D :D :D

3. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Er was ook Red Bull verkrijgbaar..... :wink:

4. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    In stall brengen leer je als normaal piloot ook... m'n baas vliegt in van die kleine vliegtuigjes vanaf vliegveld lelystad... en daar is het 'in stall brengen' een normale procedure die je jaarlijks moet uitvoeren om je brevet te houden, iig, dat heb ik begrepen...

Het is wel EVEN ongecontroleerd, maar omdat je weet dat je daarna de controle weer pakt is het dus weer gecontroleerd...

5. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    klopt.. met een stall (en dat moesten wij met zweefvliegen ook doen) voel je dat je geen controle meer heb met je rolroeren (of bijna niet meer). recoveren doe je door je neus te laten zakken en snelheid te winnen waardoor ze weer effect krijgen. In het geval van mike betekent dit klein beetje neus naarbeneden.. en gas erop..
    Je verliest wel hoogte met die actie.. persoonlijk vond ik dat hij daar eigenlijk te laag voor zat omdat ie ook nog die brug voor zijn snufferd had. Je zag ook duidelijk dat ie er eigenlijk niet onderdoor wilde, maar dat wel moest.. anders had ie het nooit gered.
    Er had niet zo gauw iets gebeurd, daar ben ik het er mee eens.. controle genoeg.. maar dat neemt niet weg dat de luchtvaart lui en alle andere die toestemming hebben gegeven er vraagtekens bij zullen hebben.. Ik denk zeker dat als het nog een keer georganiseerd zou worden.. hij wel een waarschuwing krijgt dat liever niet meer te doen op de plek waar het nu gebeurde..

Maar het was wel gaaf! :D

En wat betreft AVAILABLE op de vleugel.. mischien volgende jaar het modelbouwforum logo op de vleugel.. :D

Peter

6. MDM1FOX

MDM1FOX

Lid geworden:
    17 dec 2004
    het eenige verschil is dat dit op 50M hoogte was en uit een torgue rol :wink:
    m.v.g Dennis

7. mdegans

mdegans

Lid geworden:
    5 jul 2003
    Maar dit was toch niet zo gevaarlijk, of was dit een ander evenement :D :D

[​IMG][/url]

8. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ik weet verdomde goed waar ik mee bezig ben.
    Op 4 juni tijdens onze jetmeeting bewust mijn ME-262 de grond in gestuurd.
    Direct na de start merkte ik dat er iets niet klopte en het model bewoog zich richting publiek en feesttent. Dit
    was voor mij de reden om mijn model niet ten koste van alles te proberen te redden maar om hem in een andere richting
    de grond in te sturen. Liever mijn model total-loss dan andere problemen. En dit was niet eens mijn eigen model maar een demo model van mijn winkelier.

@ Erwin, als ik hier zo de Maas bekijk net na een regenbui dan is die maar iets van een meter of 10 breed en op vele plaatsen maar 50 cm diep, ik kan dan zo naar het buitenland wandelen. 8O

Ik moet wel zeggen dat de vliegrichting beter gekozen was dan in Abu-Dabi waar men hoge G-kracht bochten richting het publiek maakte.

Natuurlijk is dit een heel goed innitiatief voor Nederland en de Nederlandse Luchtvaart, zeker nu alles zo goed verlopen is en men heeft
    laten zien dat het redelijk veilig kan, maar toch blijven er altijd risico's aan verbonden.

Stel je eens voor als er wel iets had gebeurd, dan waren
    de gevolgen niet te overzien geweest en had je voor de toekomst naar een opendag van de luchtmacht, of andere van dit soort evenementen kunnen fluiten.

En ja ik heb met de modelbouw en ook met de grote shows al enkele malen geluk gehad. Ramstein gemist omdat mijn amerikaanse collega de verkeerde datum had doorgegeven. En in de modelbouw een model op de auto naast mijn auto terwijl mijn zoontje tussen de auto's in stond. Het model klapte net naast mijn zoontje in die andere auto, waarna de model uit elkaar spatte en het piepschuim mijn zoontje toch nog lichtjes schampte. De motor regelaar en accu lagen 20 meter verderop op de weg.

9. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Tja, nu we allemaal vriendelijkheden aan het uitwisselen zijn en volgens Herman zelfs kortzichtige pummels zijn (mijn dank voor zo'n kwalificatie) kan ik ook wel even ('t lijkt hier tenslotte wel het autoforum van 1/2 jaar geleden):

wat is er nou aan om een aantal tamelijk goed bemiddelde, op leeftijd zijnde mannetjes met overdadig gemotoriseerde, veel te kleine vliegtuigjes rond te zien dartelen. Die horen toch gewoon met de kleinkinderen op schoot te zitten??? Nou :roll: :roll: :roll: ???????

In ieder geval staat Rotterdam weer goed op de wereldkaart. Akelig mooie plaatjes van de skyline en 'de zwaan'. Een betere reclame kan de stad niet krijgen. Voor de rest????? Uiteraard volgend jaar weer kijken naar zo'n spektakelstuk en je blijven afvragen waarom de RLD hier toestemming voor heeft gegeven.

10. P@T

P@T

Lid geworden:
    14 jul 2004
    Ik weet niet wat je hiermee bedoeld, maar de nieuwe maas is ongeveer 300 meter breed.

En in mijn opinie is een (buik)landing op het water geen zelfmoord.
    Er was genoeg back-up aanwezig in de vorm van patrouileschepen en duikteams.

Grt Patrick.

11. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ach het is goed gegaan :thumbsup:

Ik heb er op internet helemaal geen beelden van kunnen vinden.

M'n vriendin heeft het gefilmt met de camera van mijn pa, dat die vlak naast ons boven het publiek aan het togue rollen was en daarna onder de brug door vliegt. Ik zal eens zien of ik dat binnenkort eens online kan zetten (beelden zijn bij mijn ouders)

12. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

Laatst bewerkt: 16 sep 2015
  13. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Ik denk dat Frank best wel de capaciteiten heeft om zoiets te winnen.
    Mits ie maar goed materiaal heeft.

Als je zijn vliegkunsten vergelijkt met de anderen, dan valt het me op, dat ie zo effectief vliegt als het maar mogelijk is. Hij hoeft ook relatief weinig te corrigeren om tussen die pylonen uit te komen, terwijl die anderen constant bezig waren met corrigeren.
    Misschien dat dit te maken heeft met het feit dat hij vroeger op zweefvliegtuigen heeft gevlogen: zo zuinig mogelijk sturen.

Met zo'n rappe Edge kan hij beter scoren.

Overigens, Frank is 8e geworden. Kreeg bij de tweede ronde meteen 10 strafseconden aan zijn broek omdat ie te snel binnenkwam.. :?

Groeten van Frank

die op de snelweg meer gevaar loopt; daar wordt vaker gestunt...

14. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

Laatst bewerkt: 16 sep 2015
  15. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ach, zie het als een rally, daar staan toch ook kuddes mensen langs de kant om spektakel te zien ? we worden hier veel te veel betutteld, straks mag er helemaal niks meer hier en moet je naar het buitenland om iets te zien. Gevaar schuilt altijd en overal, meestal merk je daar niets van.
    Een evenement als dit is eigenlijk al onmogelijk in ons betuttelingslandje dus hoe dit doorgang kon hebben begrijp ik niet, het zal wel met geld te maken hebben.

Ik hoop van harte dat dit soort vliegevenementen vaker gaan plaatsvinden. Diegenen die het gevaarlijk vinden kunnen thuisblijven toch ?

16. MDM1FOX

MDM1FOX

Lid geworden:
    17 dec 2004
    nou dat wordt sponsoren dan :wink: hmm eff kijken zou 2euro genoeg zijn ? :p wat voor'n kist zou hij dan moeten nemen?????
    edge extra???? of misschien iets totaal anders Ik vind kwa belijning de edge het mooist (maar ja dat is persoonlijk) dan die kleurtjes die hij err nu op heeft zitten ook weer zoiets op die neie helemaal geweldig toch???? maar die extra moet natuurlijk wel blijven want ik moet wel een keer met em mee kunnen vliegen :wink:
    m.v.g. Dennis

17. Jaap J.

Jaap J.

Lid geworden:
    11 apr 2003
    15,3 miljoen mensen bleven ook thuis :D

Een overheid heeft natuurlijk een bepaalde verantwoordelijkheid: eerst en vooral is dat de verantwoordelijkheid voor het wel en wee van haar burgers. Als er in het publiek ECHT een paar jodokussen staan die zo'n toestel met een vuurpijl ik-weet-niet-waar raken en er gaat wel iets mis, dan heb je natuurlijk wat uit te leggen... Dan heeft de overheid bewust risico's gelopen met het organiseren van zo'n evenement en is de schade voor stad en vaderland niet te overzien, om nog maar te zwijgen van de schade die je in het leven van mensen aanricht. Waarmee ik alleen maar wil zeggen: als er 700.00 mensen staan te kijken, hoeft er maar 1 gek tussen te staan die wat kwaads in de zin heeft, en de kwaliteiten van de piloten doet er plotseling helemaal niet meer toe.
    Wat overigens allemaal niet wil zeggen dat ik per se tegen een dergelijk evenement ben, (bijna) iedereen vindt het schitterend om te zien, het was ook nog eens in de mooiste stad van Nederland (ik begrijp niet dat die stad promotie nodig heeft) en er is uiteindelijk niets gebeurd, dat is een feit.

Wat overigens ook weer niet wil zeggen dat ik er per se voor ben, ik vind het gewoon een heel moeilijke discussie en wou dat ik zo uitgesproken voor of tegen kon zijn.

18. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Die kist waar Frank in vloog noemde hij (op TV) een schrootbak, dubbeldekker, stadsbus, als je op die manier hoopt op nieuwe sponsors lijken mijn inziens zijn kansen verkeken voor de toekomst.

19. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Ja, een Edge moet het worden!
    Of misschien een Sukhoi.... :?

Een Extra ziet er te 'Braaf' uit. Oogt niet echt agressief.
    Maar da's natuurlijk mijn persoonlijke smaak.

En gewoon pikzwart. Lekker Heavy Metal-achtig.
    Dan doen het die tegenstanders al in hun broek voordat er al een meter gevlogen is... :wink: :wink:

Frank

Deel Deze Pagina