Zoom 400 of ... Neen, toch maar een Logo 10 :wink:

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Cornholio, 9 jan 2005.

1. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
  2. Chopperhens

Chopperhens Guest

20 minuten per vlucht is zeker voldoende ,maar na een rustpauze wil je dan toch wel nog een vluchtje maken.
    Met de Logo 10 haal je 12 minuten met een 3300 nimh accu , dus als je niet direct lipo's wilt is dit een mooi alternatief.

Gr Hans

3. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Kan iemand mij even kort uitleggen (of een linkje mss) wat dit nu eigenlijk betekent want dat vraag ik mij al geruime tijd af?

Dit lijkt mij ook al zeer redelijk, en iets betaalbaarder voorlopig :wink:

Tjongetjonge, die hobby wordt alsmaar goedkoper: voeding + lader schrappen, lipo's (voorlopig) schrappen, heli + extra's voor €300... :D

4. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
  5. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
  6. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Ik heb nog een vraagje: op de site van Mikado wordt voor de Logo 10 volgende Hacker motoren aangeraden:

- Hacker BL 50-14 L
    - Hacker BL 50-15 L
    - Hacker BL 50-16 L

Echter, hier heb ik al verscheidene malen de Hacker C 50-13 L horen vernoemen. Kan er iemand in lekentaal mij het verschil uitleggen en de rede voor de 13 keuze?

7. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Je hebt de B series Hackers en de C series.
    De C series hebben ingebouwde koelvinnen.

13L,14L,15L,16L geeft het aaltal windingen weer. hoe meer windingen hoe lager het KV.
    Dus een 13L maakt meer toeren op het zelfde voltage als een 16L

De C50 13L is voor de logo10 een beetje de populairste, en is zeer geschikt om op een voltage van 14,4V (4s lipo) met een 13 of 14T tandwiel te vliegen.

Tegenwoordig zijn er ook steeds meer "high voltage" freaks. deze hebben een motor nodig met meer windingen. Of je moet een extra vertraging er tussen stoppen. (Zoek maar eens op "the Box" op runryder / rcgroups )

8. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    En als ik niet onmiddelijk wil investeren in lipo's zou een 12-pack ook volstaan om deze motor voldoende "juice" te geven?
    Of past zo'n 12-pack niet in de Logo?

Edit: never mind, denk het antwoord zelf al gevonden te hebben: ja

9. cdec

cdec

Lid geworden:
    2 dec 2003
    Kijk eens op http://www.logoheli.com/hotsetups.htm daar staan setups met een C50 13L en Nimh/Nicad-packs.

chris

10. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Hey allemaal

Wel, tis begonnen, heb mij net een FF9 Super aangeschaft (de "gewone" was niet meer te krijgen)

En de Logo 10 is onderweg (thanks cdec :wink: ), ook de XTR is besteld...
    Let the games BEGIN! :D

11. Nu nog wat vlieglessen :wink: en dan komt het wel in orde

12. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Hey Dennis, wel ik heb een zeer toffe club gevonden met goede leraars dus dat gaat idd wel in orde komen denk ik :wink: :D

Edit: Logo 10 en XTR binnen, nu terug sparen :? :D

13. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Hoi hoi, hier ben ik weer... heb weer wat bijeen gespaard en kan dus weer wat onderdelen bijkopen voor m'n Logo :D

Voor alle duidelijkheid, het enigste wat ik tot nu toe heb is de Logo en de FF9 (met receiver uiteraard) en een batterijlader ( GP Triton). Ik heb dus nog nodig:

- motor (Hacker C50 13L?),
    - ESC (CC Phoenix 60?),
    - gyro (GY401 + S9254?),
    - 3 servo's (Futaba S3150?),
    - tandwiel (13T?).
    - batterij (Lipo - type?)

Nu heb ik een beetje zitten zoeken naar de redelijkste prijzen op het net (binnen -en buitenland) en bv. de GY401 + S9254 vond ik op Ebay voor €152,29 t.o.v. €199 (E-Heli). Nu rekening houdend met bijkomende verzendingskosten + het risico betrefende douanekosten, vroeg ik mij af of het niet interessanter zou zijn te wachten op de beurs in Dortmund, denken jullie dat ik daar betere prijzen ga vinden? Die hacker kon ik bv toch al niet vinden op Ebay evenals die servo's... Input gewenst :wink:

Mocht iemand nog commentaar/input hebben op m'n shoppinglijstje, by all means, doe gerust... Zal trouwens zelf al even een voorzet geven: Ik heb iets gehoord over Tornado brushless motoren, zouden naar het schijnt evenwaardig zijn aan Hacker's maar vééél goedkoper. Iemand ervaring hiermee en/of bedenkingen?

Greetz

14. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    €152,29 voor een Gy401 / S9254 ga je nergens anders goedkoper vinden. In Dortmunt zijn de prijzen overigens ook niet goedkoper dan de webshops hoor. Daarnaast is het een ramp als je iets specifieks zoekt tussen al de drukte.

15. cdec

cdec

Lid geworden:
    2 dec 2003
    Een paar tips...

- motor (Hacker C50 13L?), => kijk eens naar de Silent power motoren (hacker namaak)bij Alex: http://www.ercmarket.com 99 euro + cooler

- ESC (CC Phoenix 60?) => DidierS heeft er slecht ervaring mee, raakt maar niet geleverd na XXmaanden

- gyro (GY401 + S9254?) => 199euro zie http://www.rchelistore.com

16. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    En welk type zou ik dan exact nodig hebben, want van die type nummers wordt ik echt niet wijzer...

Wat stel je dan voor, eentje van Hacker, Silent Power,...?

17. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Tja slechte leverbaarheid van de controller zeg natuurlijk niets over de kwaliteit ervan. Eheli had wat problemen met hun leverancier. Als je deze (prima) controller wilt kan je hem het beste in het buitenland bestellen. www.aircraft-world.com of direct bij www.castlecreations.com ik zelf heb hem voor 119$ bij Esprit models vandaan, binnen een week in huis.

18. MarioSales

MarioSales Guest

Hoi Satoer, ik wil even reageren op het onderstaande:

Mijn ervaring is dat de prijzen in Dortmund aanzienlijk schelen met de prijzen waar dan ook. Ok je hebt gelijk, je wordt niet blij van dat gedring
    maar als je goed kijkt en de prijzen kent dan kun je daar enorm scoren.

Gr. Mario

19. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Even een aanpassing aan mijn boodschappenlijstje:

Ipv de hacker denk ik een Protech brushless te gaan gebruiken, laat de reden duidelijk zijn: max. €100 tegen over > €200 voor de Hacker. En waarom onze eigen Belgische ontwikkelaar niet steunen hé :wink:
    Iemand al ervaring met deze motors?

@ Dennis (iemand anders mag hier uiteraard ook op antwoorden)

Welke Protech BL zou je mij aanraden voor m'n Logo (ter vervanging van die C50 13L) in combinatie met welke ESC (al dan niet Protech)?

20. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    hmm... theo de kramer had heel erg veel ellende met de brushless motoren van protech. Hij heeft er al meerdere geruild voor zijn Zoom, maar telkens weer problemen. Misschien dat de zwaardere modellen beter zijn :|

Deel Deze Pagina