Zoom 400 of ... Neen, toch maar een Logo 10 :wink:

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Cornholio, 9 jan 2005.

1. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Hoi allemaal... tijdje geleden nietwaar :D

Wegens te druk en allerlei andere zaken is het even kalm geweest wat betreft heli-vliegen. Maar we zijn er nu weer helemaal klaar voor om er terug in te vliegen.

En ja hoor, hier ben ik weer met een vraag :p

Er zit teveel trilling in m'n heli, bijna niet deftig mee te vliegen... vermoedelijk ligt het probleem bij m'n lipo. Die 5s steekt een behoorlijk stuk eruit vooraan en ik heb zo (nog) geen battery support plate. Nu is het zo dat de battery veel speling heeft om te bewegen (links/rechts), daardoor begint men staart te schudden waarna m'n gyro dit probeert te corrigeren en zodoende de lipo nog harder beweegt... een lusje dus.

Zoals gezegd, met een battery support plate zou dit moeten verholpen kunnen worden omdat de batterij vooraan ook dan vastgezet kan worden. Maar ik dacht er ook aan om de staart vaster te zetten zodat die minder flext en dit dmv een tail boom support. Nu de support voor de "gewone" Logo is 1 een simpel buisje en dit gaat er weinig aan doen denk ik.

De tail boom support van de Logo 3D echter bestaat uit 2 buisjes, hierdoor gaat de staart beter "gelocked" worden vermoed ik. Maar nu de vraag: past die van de Logo 3D op een gewone Logo (eventueel mits modificatie) en weet iemand waar ik deze dan kan bestellen (en liefst dan een winkel die de batt. support plate ook heeft...)?

Ene, nee hoor, ik heb dit niet allemaal zelf beredeneert, dat zou een beetje teveel van het goede zijn voor een beginner als ik :roll:

Enfin, ik hoop dat iemand mij kan verder helpen, want op mijn mailtje aan Mikado heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Greetz

2. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Probeers eerst eens de bron van de trillingen op te zoeken ipv de boel te verstevigen. Mijn accu steekt ook een end uit om het zwaartepunt goed te krijgen maar heb geen last van trillingen.

Kijk eens of je staartbladen het zelfde gewicht hebben. 1 stukje plakband op 1 staartblad maakte bij mij een wereld van verschil.

3. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Hey Satoer :)

De bladen zouden in orde moeten zijn, zijn uitgebalanceerd door een kenner op m'n club.

Zoals ik al zei, ik denk dat de trillingen in de eerste plaats veroorzaakt worden door de te los zittende batterij (zit enkel vast met de 2 meegeleverde rubberen ringetjes). Heb jij die batt. supp. plate er bij jouw opzitten?

Wat betreft het zwaartepunt, dat was idd een probleem, ik heb zelfs m'n receiver batt. nog bovenop m'n lipo moeten bevestigen om het goed te krijgen...

4. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Misschien een klein koolstof staafje aan je accu tapen?

5. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik heb die batterij met 1 rubbertje vast zitten. Verder zit die vrij strak tussen het frame en heb ik klitteband op de accu en accu ondergrond. Verder ook geen accu support plate.

6. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Tss het frame en de batt heb ik wat vrije ruimte...

Enfin, ik ga het gewoon proberen met die support plate en we zullen wel zien wat er gebeurd.
    Iemand een antwoord op de vraag of de tail boom support v/d 3D al dan niet passend kan gemaakt worden op de "gewone" Logo 10?

7. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    de logo 3d is een logo 10 om gebouwd naar de logo 3d dus is het heel goed mogelijk om een tailboom suport van de 3d naar de logo 10 te zeten.
    ze heben er bij mikado alleen een bling carbontail boom op gegooid. de afmeetingen van de carbon en de standaard tail zijn zo ver ik weet het zelfde dit heb ik namelijk gevraagt aan rolf in dormund

8. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Danku marco :)

9. Aaalie

Aaalie Guest

Hoi Cornholio,

Ook bij de mijne is de akku gezekerd met 2 o-ringen, en no problems.
    Zoals Satoer zegt, probeer de bron van de trilling op te zoeken. Je bent handig genoeg, dus balanseer die bladen zelf eens uit (vertrouw niet altijd op de kenners, ook zij zijn mensen), of kijk naar je riemspanning, misschien de staartrotorbladen, een blade(tail) grip die iets verder "afstaat"... enz.enz.
    Standaard is het machientje erg goed, geen fratsen, speling of gebreken. Dure upgrades en baseplates enz. is op die heli niet nodig, en zeker niet wanneer je hem wilt gebruiken om er mee te leren vliegen.
    Dus... trilling eruit, dan kan je alleen maar plezier ervan hebben :D .

De trilling is niet alleen irritant, het sloopt ook nog eens je heli en de componenten.

Groetjes A.

10. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    en ook nog eens op een rap tempo :(
    lagers etc hebben veel te verduren met trillingen.

echt zsm oplossen

11. Aaalie

Aaalie Guest

Hoi hoi,

Leuke (en cosmetisch verantwoorde) oplossing voor de akku:

Nieuws van Mikado.

Gr.A.

12. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Aaalie

Dat is idd zeer ferm... is blijkbaar ook beter om m'n speedcontroller op vast te maken. Zeker de moeite waard om eens nader te bekijken, maar wat gaat dat weer kosten hé :?

Mijn probleem is trouwens sinds vandaag opgelost, niks mis met de heli zelf (of de bouw ervan -> thumbs up voor mij :p ) maar gewoon de gyro die slecht (te gevoelig) stond afgesteld. Hierdoor trilde m'n staart enorm.

Nu dit opgelost is, voel ik mij al terug wat beter en ben dan ook van plan om er terug in te vliegen. Nu nog een manier vinden om m'n trainingskruis er op een snelle en makkelijke manier op en af te kunnen krijgen en dan dat hooveren onder de knie proberen te krijgen. Ik heb mezelf voorgenomen om voor de lente ermee te kunnen "rondvliegen". Zal dus ook m'n sim maar eens terug gaan gebruiken.

Greetz, en nogmaals bedankt aan iedereen die mij hier in het draadje heeft bijgestaan met zijn goede raad.

13. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Update:

Zelf een trainingskruis aan het maken uit aluminium, want dat van BMI trekt op niks... :evil: Ik hoop het van't weekend uit te kunnen proberen en dan eindelijk deftig aan m'n lessen te beginnen. Mijn doel is stabiel kunnen hoveren voor het einde van het jaar!
    Foto's volgen

14. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    @cornholio:
    leuke posting om te volgen. Ben benieuwd naar een video.
    Mag ik je vragen wat jij nu in totaal kwijt was voor de gehele set-up ?

15. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
  16. Cornholio

Cornholio

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Het is dan eindelijk zover, dankzij het mooie 2de hands setje dat ik heb overgenomen van Crazylegscrane (thanks Martin :wink: ) kan m'n Logo herbouwd worden.

Momenteel nog even m'n T-rex in elkaar aan het steken maar daarna is de Logo aan de beurt. Bedoeling is om, op z'n minst, het hooveren (tail, side & nose) volledig onder controle te hebben mbv de T-rex en daarna de Logo terug in gebruik te nemen.

Ik kon het niet meer aanzien dat hij daar zo in de prak lag... Na de rebuild kan hij weer mooi staan wezen totdat ik mezelf zeker genoeg voel om hem weer te laten opstijgen.

Foto's volgen uiteraard :p

Deel Deze Pagina