Zoom 400 verslag! :D

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Satoer, 6 mei 2004.

1. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Zo'n met zo'n ding moet je ook niet binnen gaan vliegen. Koop er een FP heli bij. Die zijn ideaal voor binnen.
    Koop een gyro met heading hold. Een gewone gyro op die friebel staartjes is gewoon echt ruk. Altijd gedoe met afstellen.
    Goedkope HH gyro: CSM LW200 84€ bij www.4rc.nl of een Futaba GY240 iets zwaarden en een stuk groter voor 87€ bij http://www.e-heli-shop.de

2. LED-Maniak

LED-Maniak

Lid geworden:
    7 apr 2004
    Was buiten in de tuin, de enige soort die we hadden staan is nu dus gesnoeid :oops:

Ik heb een gyro met HH, de GY401. Alleen snap niet helemaal hoe die af te stellen.

FP heli heb ik al, die groen oranje van draadje wat ik tijdje terug had geopend.

3. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
  4. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Om nog even terug te komen op het programmeren van de CC25 regelaar:

Ik ben nu ook daarmee bezig via de usb kabel(bedankt Frank ;-) )
    en heb voor mijn Zoom met Hacker B20/18L en Tarabat 3 cellen 2200 mah de volgende setting ingesteld:

Cut-off voltage : Custom 7,9 volt

Cut-off type: Soft Cut-off

Brake type: Disabled

Throttle type: Governor High

Soft start : Softest

Motor timing: Standard advance

Current limiting: Normal

PWM frequency: 11 Khz

Software 1.021

Klopt dit een beetje zo???

Groeten,
    Marcel

5. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    nieuwste software downloaden marcel, en dan op auto lipo cutoff zetten, ipc die custom afslag

6. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Ik kon alleen maar kiezen voor die 1.020 software dus die heb ik gedownload,of kan ik die Beta-versie(1.07b) ook gewoon downloaden en gebruiken?

7. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
  8. even een vraagje

ik ben nu ongeveer een weekje aan het hoveren met de zoom wat steeds beter gaat. nu is het geval dat sinds vandaag de motor vermogen tekort lijkt te komen. ook het accupakket wordt veel warmer dan voorheen (70 graden met IR meter) is dit een teken dat de motor al overleden is ?.
    De regelaar wordt niet warm en de bedrading ook niet.
    ps ik gebruik het standaard protech pakket. de motor wordt niet extreem heet. Wat zou het zijn ?

m.vr.gr iwan

9. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Tja als de motor niet heet wordt zullen de magneten nog wel goed zijn.
    Heb je de motor goed in laten lopen?
    Hoeveel minuten heb je al gevlogen?

10. javan

javan Guest

het is idd zo dat de standaard motor van de zoom een zeeeeeeeeeeeeeer beperkte levenstijd heeft.
    ze kosten niet zoveel geld,een 6tal € dacht ik..
    maar je zou toch beter een bruschless nemen,de zoom heeft er een op de markt die sinds kort leverbaar is voor 69€.

11. het motortje heb ik in een glas water enkele minuten laten lopen op een 2v accu. Daarna buiten het glas water een uurtje ook op 2volt. ik denk dat hij ongeveer zo'n 10 accu ladingen gedraait heeft in de heli.
    wanneer ik aan een andere motor toe ben zou dat dan gelijk een brushless moeten zijn of zijn er ook betere "standaard" motoren ?
    in geval van brushless moet ik ook weer gelijk een regelaar erbij kopen.

12. javan

javan Guest

ja,een bruschles en regelaar kosten vlug samen een 140€.
    kan je wel veel motortjes van 6€ voor kopen..
    ongeveer 23 stuks.
    natuurlijk is het vervelend altijd deze te moeten vervangen;de motortjes van 6€ hebben ook nog geen condensator en tandwiel,moet je telkens overzetten.
    een klaargemaakte motor kost ongv.15€
    + de power van een bruschless zorgt dat je heli stabieler word.
    als je voor deze hobby wil gaan zou ik zeker een bruschless aanraden;of beter..
    wacht tot de nieuwste hummingbird cp eraankomt,standaard bruschless;is veelbeloven.
    is hier ergens besproken op het forum maar vind het jammergenoeg niet terug..

13. @Iwan, stel het nou maar niet uit: De standaard zoom-motor is niets waard. :( Ik heb er 4 verbrand in 3 maanden tijd. Koop een brushless en geniet van a: het betere vermogen en b: de langere levensduur. De standaard brushless van Protech in combinatie met een Phoenix controller werkt als een trein. Geen hete motoren meer en geen angst dat hij er na een paar dagen/weken weer mee nokt. Inlopen in of zonder water werkt niet. Hij moet gewoon teveel vermogen leveren, wordt heet en fikt af. Slechte beurt van Protech deze motor (en staart aandrijving) Voor de rest een hele fijne leer helicopter. :D
    Theo de Kramer

14. okee. dan maar weer een paar weken droog brood en water.......... :lol:
    de brushless van protech is dus een goede keus. okee gaan we daar eens naar snuffelen. iemand een goede prijs gezien ?

15. Is goed voor delijn. Ik heb mijn brushless (origineel Protech) gekocht bij Verspaget in Eindhoven (66 Euro) en de controller bij allerc.com. Tevens een USB link erbij gekocht voor het progammeren. Werkt als een speer. Wel even de goede software downloaden (voor Lipo's)
    Theo de Kramer

16. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    C. Veel gestripte staarttandwielen. Zijn de conische al officieel uit?

Himax 2025-3200 is ook een goede motor voor de Zoom. ( www.b-p-p.com en www.allerc.com )

17. de conische tandwielen zijn er.
    protech nummers 500-211 voor het staart asje
    500-212 voor de lange as die naar je motor loopt.

iwan

kosten nog geen 7 euro per stuk.

18. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Ah das mooi!

Zijn die bij Protech rechtstreeks te bestellen?

Groeten,
    Marcel

19. dat weet ik niet. de website van protech is daar niet zo duidelijk in. volgens e-heli-shop.de is er een levertijd van 5-10 dagen. elders heb ik nog niet gekeken.

20. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    @Gerard: Ondertussen heb ik de V1.08 software op de CC25 regelaar en 1 ding is me niet duidelijk:
    PWM frequency,hoe moet deze instelling staan?

Groeten,
    Marcel

Deel Deze Pagina