Zoom 400 verslag! :D

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Satoer, 6 mei 2004.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja ze zijn erg traag. Je kan beter in het buitenland bestellen met paypal. dat gaat sneller :roll:

    Ik heb er ook eens wat onderdeeltjes besteld en online stond dat het bedrag automatisch zou afgeschreven worden... het zal wel dacht ik. de volgende dag mailde ik ze of het al verstuurd was. Kreeg ik een mailtje terug dat ze het geld nog niet ontvangen hadden... maar er stond toch dat ze het automatisch afschreven?? bleek alleen bij creditcard betalingen te zijn.
    Afijn geld overgemaakt en na 3 dagen maar eens gebeld of de bestelling al verstuurd was... niet, ze waren mijn bestelling kwijt :?
    Maar ze hadden het druk dus ze vroeg vriendelijk om later nog maar eens te bellen.
    afijn, later nog maar eens gebeld en doorgeven wat ik besteld had. 2 dagen later had ik het in huis.
    al met al, ruim een week voor ik het binnen had :(

    Dus voor bestellers bij Vasco: Tel. 030-2939523 :lol:

    @ Theo: was maar een grapje hoor ;)
    Voordat je de schroevendraaier in die motor zet, zou je niet eerst even kijken hoe het met de garantie zit?
     
  2. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Dank je Michel,

    Even oppassen dat dit niet een klaagdraadje wordt, Ahum,,, 'k denk dat ik dat telefoonnummer inderdaad maar even ga gebruiken, tis nu dik 5 weken geleden dat ik een bestelling plaatste daar, en ik heb van de 7 bestelde items er toch al 5 afzonderlijk geleverd binnen (allemaal 24 to 48 uur levertijd :?: )
    Heel jammer voor zo'n zaak toch, klanten krijgen is geen kunst, klanten houden wel.

    Toch maar eens even gaan spitten hoe dat PayPal nu precies werkt, 'k hoor er (nog) geen nagatieve berichten over, Visa is ook niet altijd even makkelijk/veilig/enz,enz via internet.

    Groeten, André.
     
  3. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Nouja zoals je wel kon raden was ik diegene die die lagertjes had besteld ;) Maarja ik had hetzelfde als jij Michel (want ja je rekeningnummer moeten opgeven bij de bestelling en de mail die je krijgt met de mededeling dat het wordt afgeschreven...), maar op mijn mails reageren ze niet. Dat vind ik toch wel onbeschoft en ongeinteresseerd overkomen :| Ik had de 2e van deze maand besteld, kan je nagaan hoeveel tijd ze hebben gehad om te kunnen reageren (naar beide email adressen verstuurd). Maargoed op deze manier hoeft het niet van mij. Dus heb ik maar bij Midland Helicopters (www.modelhelicopters.co.uk) besteld en die weten wel hoe ze hun bestellingen moeten afhandelen (op tijd) ;)

    (Sorry, moest toch even mn ei kwijt, ik heb t er nu verder niet meer over).

    Als het goed is komen ze morgen binnen. En dan heb ik nu meteen maar een vraag (want ik snap nog steeds niet hoe het kon gebeuren en waar de balletjes van mn lager zijn gebleven, maargoed).

    Hoe hebben jullie je throttle curve gezet i.c.m. de high govenor mode? (Misschien draaide hij te hard ofzo :? )..
     
  4. Vanmiddag bij Verspaget even een nieuwe brushless van ProTech gehaald. (Zou het soms een afkorting zijn van PROblemen TECHniek??.) Die doen daar niet moeilijk over. Gewoon ruilen voor een nieuwe. Deze week maar inbouwen en kijken of dat beter gaat. I.v.m. de weersomstandigheden in Brabant verder de hele dag met de Logo, buiten, aan de gang geweest. Ja, het leven is soms hard.
    Theo de Kramer
     
  5. javan

    javan Guest

    @Theo
    hou je ons op de hoogte of deze het uithoud na enkele vluchten?want ik was van plan om deze te kopen ,en heb dit nu even uitgesteld..
    heb ook al veel problemen gehad in het verleden met PROblemen TECHniek.
     
  6. @theo

    ik ben inmiddels ook in het bezit van de propech brushless en tot nog toe gaat het goed. kun je misschien iets duidelijker omschrijven wat er mis ging met je motor ?

    iwan
     
  7. @Sielat,
    Het is heel simpel, de as zat los van het anker. Daardoor kon hij omhoog en omlaag schuiven en werd door het anker niet goed meegenomen. Er zit nu een nieuwe motor in en zojuist heb ik twee accu's leeggevlogen. Tot nu toe alles goed, alhoewel de motor er een keer, kortstondig mee stopte (overbelasting door de BEC??). Ik heb hem na de eerste vlucht maar terug gezet naar low governor mode. Eerst maar weer even enig zefvertrouwen opbouwen.
    Theo de Kramer
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik denk (weet het bijna zeker ;) ) dat dit een ontvangers probleempje is Theo. Een glitch-je.
    Als de Phoenix heel even een niet goed signaal krijgt nokt hij meteen de motor af. Heb ik ook wel eens last van. Gelukkig zit er een autorotatie lager in, dus donder je niet meteen naar beneden.
     
  9. Nou Michel, volgens mij is het meer, want mijn hart stond ook even stil (of zou dat een gevolg zijn?) :D Is dat een soort fail-safe welke is ingeprogrammerd in de Phoenix? Op de LOGO met Schulze ontvanger zit dat ook. Tijdens het invliegen door Henk-Joyce demonstreerde hij dat. Hij zette de LOGO vast op de grond met haringen, spinde de motor op en zette toen de zender uit. Motor stopte er direct mee. Tijdens het vliegen met de LOGO heb ik er nooit last van gehad. Niet binnen en niet buiten, maar de Zoom doet het te regelmatig. Voornamelijk binnen in de stal.
    Theo de Kramer
     
  10. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Tja met mijn Zoom heb ik er nooit last van, maar daar zit een dubbelsuper ontvanger in.
    Op mijn hummingbird (ook met phoenix 25) heb ik het soms Daar zit ook een gewoon ontvangertje in met een klein azzar antennetje. Het is mij nu al zo'n 5 keer gebeurd gok ik. Qua vliegen merk ik er niet zoveel van, je hoort de motor even uitvallen en de staart geeft een zwiepje.

    Mijn logo land gewoon netjes (zolang er geen opstakels in de buurt zijn dan ;) ) als het ontvangst weg valt. De Co-pilot zet hem dan vlak en de pitch in een licht dalende hoek. :D
     
  11. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    :roll:
     
  12. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Die van mij staat vlak op 90% (90%,90%,90%,90%,90%)
     
  13. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Hmm okay, bedankt dan stel ik em ook zo in :) (Ik neem aan dat hij pas gaat draaien als je de stick ietswat omhoog doet, vanwege de govenor mode).
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Euhwm... nee. ik heb Idle up 1 vlak op 0% en Throttle hold op 0% dus ik moet 2 schakelaars om halen op hem te starten (uit veiligheid)
     
  15. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Ahha, nouja naast die veiligheden kan je hem ook op 0,90,90,90,90 zetten toch :)
     
  16. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Dan mislukken mijn loopings waarschijnlijk helemaal ;)
     
  17. LED-Maniak

    LED-Maniak

    Lid geworden:
    7 apr 2004
    Berichten:
    272
    Hoor ik daar loopings?? 8O

    Show it :D
     
  18. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb er 1tje op video. kon hem wel uit de grond graven ;) (O ja negatieve pitch! :roll: )
    Maar het is niet zo goed te zien.Met een microheli van veraf gefilmt.
     
  19. Tentacle1

    Tentacle1 Guest

    Haha ja okee, maar ik doe het nog even zonder loopings en een pitch van -1 tot 7 ;) (-7 tot 7 kan wel).

    Nouja succes met de loopings iig :lol:
     
  20. Ondertussen heb ik nu zes accu-packs leeggevlogen met de nieuwe brushless. Zonder problemen. De vorige begon al na het tweede pack een bijgeluid te laten horen. Dus ik hoop dat die eerste motor een incidenteel probleem geval was. Het was trouwens vanmorgen windstil buiten in Brabant en heb dan ook heerlijk buiten gevlogen. :D Genieten, jammer dat ik weer moest gaan werken.
    Theo de Kramer
     

Deel Deze Pagina