Zwaar lopende washout base

Hallo,

Zoals bekend heb ik een ongelukje gehad met de heli vorig weekend, nu heb ik even de hoofdas gecontroleerd en deze bleek krom te zijn. Deze vervangen door een Quick UK as, maar de washout base erop schuiven ging al zwaar, het bewegen van dat ding al helemaal.

Door problemen met de heli van henk hebben we de rotorkop even uitgewisseld. De S3151 kreeg de pitchbrug amper op en neer.

Hoe ga ik dit aanpakken ? Kruipolie en tefspray heb ik al geprobeerd, maar het blijft te zwaar gaan in verhouding tot de oude as.

Slijt van zelf WJ ik zou er niks aandoen. Anders krijg je misschien wel teveel speling, gewoon in de olie zetten

Gr.
Henk

p.s. ander schuurpapier :wink:

Dennis (sprokkel) had ook al last van een stroeve hoofdas van Quick UK. Alsof deze assen fractie te dik is. Z’n swash liep erg stroef erover.

dat probleem had ik ook met 1 van mijn quickUK hoofdassen.

als gesponsored piloot hebben wij de luxe om op het quickUK forum rechtstreeks met de productieleider van quickuk te kunnen communiceren.

ik heb mijn as teruggestuurd, die is nagemeten en was inderdaad te dik.

werd probleemloos vervangen

Gewoon de as in een boormachine zetten, en dan met een heel fijn schuurpapiertje in de hand over de as heen en weer bewegen (terwijl de as draait uiteraard).

Dit is zo gebeurt, en dan gaat het allemaal soepel.

Ik zou zeker niet zo gaan vliegen wanneer dit zo zwaar gaat!

Groeten,

John.

Ik had dit probleem ook,
ik heb hem zelfs in de draaibank gehad en de as opgeschuurt ook dit mocht niet baten en ik kreeg de swash die ik er met moeite opgekregen had helemaal niet meer af. Dit porbleem was zo erg dat het totale lager van de nieuwe quik uk swash desdanig beschadigd was dat hij niet meer was te gebruiken.

ik heb van quick een nieuw lager gekregen en deze gemonteerd en is nu helemaal ok.

groet, Dennis

john, mijn rvs as was echt zo dik dat ik de wasoutbase er niet op kreeg, volgens budd was er een serie slechte assen geweest.

maar idd als de wasoutbase er wel opgaat en alleen stroef beweegt kan je dat proberen

Is het zo dat de washout-base puur op de as zwaar beweegt,of op het gedeelte dat ie ook in die 2 pinnen grijpt van de mainhub?
ALs het laatstgenoemde het geval is dan kun je eens proberen de washout een halve slag te draaien.
Soms zijn die 2 pinnen namelijk de boosdoener van het zwaar bewegen...

Back