Zwarte zee IV in 1:40 in LEGO

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Konajra, 28 okt 2013.

1. rc bouwer

rc bouwer

Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Ik vind de mintgroene kleur een goede keus, maar donkergroen is ook niet lelijk.

2. Paul Nieuwenhuijse

Paul Nieuwenhuijse

Lid geworden:
    25 jun 2012
    Jan wat ligt daar nu voor rood wit bootje aan die steiger ;)

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010

Ik heet geen Jan, maar ik ken dat bootje wel, is dat niet het bootje wat je hebt verkocht? ;)

Ik denk dat mint groen ook beter in de buurt gaat komen, maar het is te hopen dat je alle onderdelen in die kleur kan vinden. En anders Lego even aanschieten, misschien dat ze voor een bijzonder project als dit wel iets kunnen regelen.

4. Konajra

Konajra

Lid geworden:
    6 jul 2012
    De vorm van de romp is klaar. Nu nog een spanten frame ontwerpen om de buitkant aan vast te maken.

zwarte zee WIP by Konajra, on Flickr

5. pascall

pascall

Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Hoi, ik zit met smart te wachten op de eerste blokjes, U bouwkunsten kennende word dit weer een super project!
    Wat mijn betreft mag het bouw verslag in meer stappen, zodat het goed te zien is hoe zo'n project tot stand komt.

Ik ga het weer volgen!

Mvg,

Pascal.

6. Konajra

Konajra

Lid geworden:
    6 jul 2012
    Bedankt. Ik zit ook te wachten totdat ik de eerste stenen kan gaan stapelen.
    Dat gaat echter nog wel even duren. Er zitten een hoop kleuren in dit schip waarvan het verkrijgen in grote aantallen niet alleen moeilijk is maar ook nog eens heel duur.

Sparen dus....

Ondertussen ben ik wel weer een stuk verder gekomen met het achterdek

zwarte zee V4 WIP by Konajra, on Flickr

7. rc bouwer

rc bouwer

Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Dan heb je nog eens wat om naar uit te kijken.:)

8. pascall

pascall

Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Hoe kan je uit deze tekeningen opmaken hoe je de steentjes moet plaatsen, bijvoorbeeld de verbinding met de romp en het dek?

Mvg,

Pascal.

9. Konajra

Konajra

Lid geworden:
    6 jul 2012
    dat is een kwestie van ervaring. En aangezien ik de tekening zelf heb gemaakt is dat een stuk makkelijker dan wanneer die van een ander zou zijn.

Ga er maar vanuit dat elke steen straks vast zit aan een ander dmv een normale lego verbinding. dus geen lijm, snijden of verzagen.

Overigens zit ik er sterk aan te denken om tzt het binnenframe er uit te halen de buitenste stenen echt te verlijmen en er dan een kunststof binnenromp in aan te brengen en dan toch eens proberen om er een RC schip van te maken. Probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe zwaar de romp wordt en hoe de balans zal zijn wanneer de kajuit er op staat.

afijn, eerst maar eens de tekening afmaken en stenen gaan sparen..

10. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Ik blijf mij verbazen over je kunstwerk Konajra,

Al de toegevoegde details, het is geweldig om naar te kijken.
    Je hebt er nu al meer detail opzitten dan het gemiddelde Billing Boats
    pakket.

Succes, en blijf je volgen.

Jan

11. KlaasKamstra

KlaasKamstra

Lid geworden:
    14 okt 2010
    Zwaar geheel, Setsunakaede heeft een RC politiebootje van Lego.
    Misschien even het verslag bekijken waard? Ik geloof dat hij ook al een beetje met het gewicht zat.

Het zou wel mooi zijn, het model is van lego, dat alleen is al gaaf.
    En dan vaart ie ook nog!

12. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ha, mijn lego-politiebootje komt weer eens langs!
    Gewicht was inderdaad een beetje een probleem, maar een groter probleem was de stevigheid (ik heb nogal wat moeten dremelen aan het dek...), de waterdichtheid en de betrouwbaarheid. In het begin voer/vaart het bootje prima, maar na een paar minuten staat hij half vol met water en dan is planeren er niet meer bij...

Maar daar heb je met een sleper van ?ik denk tegen de twee meter? natuurlijk wat minder last van, als die planeert doe je toch ergens iets fout :D

13. Konajra

Konajra

Lid geworden:
    6 jul 2012
    Met dank aan jouw bouwverslag en foto's :D. Zonder die had ik niet al die details er in kunnen krijgen. Bedankt daar voor.

14. Konajra

Konajra

Lid geworden:
    6 jul 2012
    Gisteren is er zo'n 40 Kg LEGO bezorgd. Tijd dus om eens echte stenen op elkaar te gaan stapellen.

[​IMG]Bricks!! by Konajra, on Flickr

Wordt vervolgd..

15. Falco-DE

Falco-DE

Lid geworden:
    3 feb 2014
    Gaaf om dit in LEGO te doen ik ga zeker volgen veel plezier met het bouw materiaal waar Vrijwel ieder kind wel eens n boot het geprobeerd te maken
    GR Michael

16. Konajra

Konajra

Lid geworden:
    6 jul 2012
    Bedankt, dat gaat wel lukken. Ik ben gisteren avond begonnen aan de kiel. Ik bouw het model in 3 secties zodat het makkelijker is om hem te transporteren.

Dit is het eerste stuk en zoals te zie de boeg.

[​IMG]The keel of the Zwarte Zee by Konajra, on Flickr

Er is niet veel interessants te zien, maar net zoals bij een houten bouwpakket komen hier op straks de spanten om de rest van de romp op vast te kunnen zetten.

Laatst bewerkt: 16 mei 2014
  17. Kees de Mol

Kees de Mol

Lid geworden:
    20 aug 2007
    Lego 2.0 dit. Ik heb al veel respect voor je ontwerp-werk en zal het een grote prestatie vinden als je hier een echt lego-schip van kunt maken. Waar ik in geinteresseerd ben is: Hoe krijg je toch die lastige stukken van het schip voor elkaar, daar waar legoblokjes onder verschillende hoeken naast elkaar staan. Als je dat ook eens laat zien in je verslag ben ik tevreden.

Bouwse! Kees

18. Konajra

Konajra

Lid geworden:
    6 jul 2012
    Keesdemol: Bedankt voor het compliment. Om in te haken op je vraag: Zoals te zien is op de foto heb ik in de kiel stenen gebruikt met noppen aan de zijkant en aan de boven kant. Die wijzen aan de linkerkant naar links en dan aan de rechterkant naar rechts :D. Aan de voorkant van de kiel zitten dezelfde stenen maar dan 2 stuks van een nop breed. Die wijzen naar voren. Op al die noppen komen dan weer stenen te zitten die dus op zijn kant zijn te gebruiken.

Op het kiel frame heb ik gisteren avond een aantal spanten gebouwd. Hierop komt dan de scheepshuid. die gaat bestaan uit plaatjes en gladde tegels als afwerking.

[​IMG]next step by Konajra, on Flickr

aan de onderzijde van het kiel frame zit nu ook een constructie van stenen zodat ik daar stenen op zijn kop kan vastmaken. Ik zal daar vanavond een foto van maken. Ik hoop dat het wat duidelijker is nu. zo niet gewoon vragen:D

Laatst bewerkt: 16 mei 2014
  19. rc bouwer

rc bouwer

Lid geworden:
    6 mrt 2013
    We krijgen eindelijk weer iets te horen:). Succes!

20. frankie86

frankie86

Lid geworden:
    8 mei 2014
    Wat leuk zeg
    de zwarte zee in lego

Hier wil ik wel meer van mee krijgen

mvg frankie

Deel Deze Pagina