Oke, die setup is dus goed
Maar wanneer fikt nou wat door?
Als de motor 40A trekt en de SC 40A aan kan, fikt de batterij dan door?
Verder iemand nog goede ideeen voor te bestellen spare parts?
Ok een beetje theorie..
Daar waar het rookt loopt de meeste stroom.
En nu serieus.
Je heli heeft een vlieg gewicht (totaal gewicht inclusief accu) van rond de 700 gram en een max lift gewicht van ongeveer 1800 gram. Dit zijn ruwe schattingen maar gaan voor de meeste 450size heli's op.
Om die 700 gram op te tillen is een motor vermogen nodig van ong 130 tot 150 Watt. Om max te liften is zo rond de 250 tot 350 watt nodig.
Je motor zou dus dat maximaal aan moeten kunnen om optimaal te werken.
Je motor is dus 4000Kv en 200Watt. Ik weet niet wat voor een tandwiel je gaat gebruiken maar je gaat een hele hoge headspeed krijgen als je meer dan 13 Tanden gebruikt wat een vrij normaal tandwiel is voor deze heli.
Een hoge headspeed is wel lekker voor heftige 3D maar niet voor rustig hooveren wat een beginner vaak de eerste 6 maanden doet.
Bedenk dat elke stuurbeweging met een veel grotere snelheid uitgevoerd wordt, maar een throttle curve kan je misschien nog wel wat hierbij helpen.
Verder is je motor 200W wat dus ruim voldoende is voor rustig hooveren maar niet voor heftige 3D. Als je toch meer vermogen gaat trekken zal je motor vroegtijdig overlijden (weer die rook wolk) maar ik denk dat je zeker in de eerste 6 maand geen problemen hoeft te verwachten.
Die 200 Watt trekt hij dus uit de accu via de ESC. de Accu is 3S en dus 12Volt. Nu is de simpele vermogens wet P=UxI en dus I=P/U is 200/12=16,7Ampere en dus geen 40 ampere die je ESC kan verdragen.
Verder is je accu 20C en dus kan die max 20x2200ma is 44Ampere leveren. Over die 30C burst hoeven we het dan helemaal niet meer te hebben.
Natuurlijk maak ik hier af en toe wat afkortingen en vermeld rendament en verlies factoren maar effe niet maar de grove conclusie is dat je accu en ESC sterk genoeg zijn en dat je motor het probleem zou kunnen gaan worden.
edit:
Na wat review gelezen te hebben lijkt het er sterk op dat die 200W meer richting de 400 Watt gaat. Dat betekend dat de motor sterk genoeg is voor heftige 3D. Ook zie ik dat de gebruikers op een HK450 over 10 of 11Tanden praten omdat die hoge headspeed gevaarlijk wordt voor de plastik kop. Omdat de heli zelfs in max lift nooit meer dan 400Watt zal trekken zullen ESC en Accu geen problemen mogen krijgen.
einde edit:
Ik heb op mijn HK450 een 3500KV motor en 11T pinion gezet en kan het max stick op 100% zetten zonder dat het de pan uit rijst.
Met de 13 Tanden ging het ook wel goed maar ik wou een rustige vlucht.
Benno