Goedkope Trex klonen...

Wat zouden jullie aanraden...zie hier op ehirobo een copterx 450 staan voor aper 44 euro en de carbon versie moet 100 eur kosten... dit zou een kloon zijn van de align 450. Enkel kost die align 380 eur...
Waar zit het het verschil? Is het de naam die je betaalt of is een "echte" Align toch zoveel beter?
44 euro klinkt wel goed maar iets zegt me dat goedkoop duurkoop is...:)
 
Ga meteen vor een degelijk merk, heb je niet de centen, spaar er dan voor.
Een Ferrari koop je toch ook niet voor de prijs van een opel met een Ferrari uitbouw kit,
Goedkoop is meestal duurkoop.
De meeste namaak spullen in heli's lijken op het eerste zicht dezelfde maar het zijn de grondstoffen (materialen) die het verschil in prijs uitmaken.
 
copterX / Gulang spul is niks mis mee. Kun je gewoon nemen, beetje rondjes mee vliegen en hoe beter je word hoe meer je kunt uitwisselen met 'echt' Allign Trex spul.
 
Het ligt eraan of je een beginner bent.Zoja hoe serieus wil je deze zeer verslavende hobby
gaan bedrijven?Wat is je budget wat je er voor over hebt?
Het gaat meestal zoals crazykuki al aangeeft,als je het goedkoop wil betaal je vaker op een paar maanden tijd meer aan allerlij onderdelen die vervangen moeten worden omdat ze niet voldoen of maar voor korte tijd.
Voor een beginner vind ik zelf een 450 size eigenlijk geen goede keus.Maar als je alleen de keuze hebt kwa budget voor een 450 size raad ik je aan om dan een t-rex of mini-titan te pakken.
Vaak word gedacht dat een kleinere heli goedkoper is,maar als je de modellen gaat vergelijken kan je voor driehonderd euro ook een 50-size heli krijgen,maar hier komt de electronica nog bij en dat maakt dat soort heli's vrij duur.
En ze
zijn niet geschikt voor achterin de tuin wat te klooien,maar meer voor het vliegen
op een club.

groetjes
 
En waarom is een 450 geen goede keus? Te nerveus? Een Trex 600 is ook meer hetgeen waar ik naartoe wil, maar is deze aan te raden met niet al te veel ervaring. De aankoop en onderdelen zullen wss wel een pak duurder zijn mar je hebt er wel wat voor in de plek natuurlijk!
Heeft wss alles te maken met wat je wilt investeren in deze hobby...
 
Ik vlieg zelf met en HK450 Ik kan zeggen dat hij het veel beter doet dan de "Align Trex 450 XL HDE" die ik ook gehad heb.
Conclusie die je daaruit kunt trekken is dat Align de heli veel beter gemaakt heeft in de laatste jaren. (En voor die ontwikkeling betaal je)
De HK450 is een goedkope kloon van de 450S. Enkele onderdelen zij slechter dan die van align. Deze vervang je gewoon voor align parts en dan heb je een prima heli voor weinig geld.

Groeten Wilbert.
 
hoe groter de heli hoe stabieler hij vliegt.
Zelf heb ik regelmatig met kleine helitjes iets te ver gevlogen met alle resultaten vandien.
als je voor een 500 of 600 size electro heli gaat heb je meteen een heel goed platform om mee te oefenen.
ik zou niet voor een 450 size gaan, veel te klein en nerveus, neem daar dan nog eens bij dat ze vrij windgevoelig zijn...
Maar ja, het is voor ieders budget een keuze die gemaakt moet worden.
Ik was het beu om met esky prul te vliegen en er komt nu volgende week een gloednieuwe thundertiger Raptor 30V2 aan.
super stabiel !
 
Als iedereen blijft investeren in die K*T cloons blijft er voor de ontwikkelaars weinig geld over om nieuwe modellen te ontwikkelen.
Simpel een kopie maken van een model kan iedereen.
Wat denk je wat er gebeurd als een auto fabrikant een complete cloon maakt van een andere fabrikant? zo kan je voorbeelden blijven noemen die nooit geaccepteerd worden, echter in de modelbouw lijkt het wel de standaard.
 
je hebt altijd mensen die zeggen van" woow een trex kloon voor 1/8 aan de prijs van de originele.
je hebt anderen die vertrouwen op kwaliteit en hiervoor de prijs betalen.
ik ben van het laatste standpunt.
Bekende merken hebben hun kwaliteit en duraibiliteit bewezen.
De Chinezen kopiëren dit en halen mensen met een lager budget hiermee over de streep.
 
je hebt altijd mensen die zeggen van" woow een trex kloon voor 1/8 aan de prijs van de originele.
je hebt anderen die vertrouwen op kwaliteit en hiervoor de prijs betalen.
ik ben van het laatste standpunt.
Bekende merken hebben hun kwaliteit en duraibiliteit bewezen.
De Chinezen kopiëren dit en halen mensen met een lager budget hiermee over de streep.

Ik vindt dit niet kunnen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je hebt ook mensen die willen beginnen met heli vliegen, die ook vertrouwen op kwaliteit en die prijs ervoor willen betalen.

die dan ook op hun beurt bij de eerste vlucht 100+ of zelfs tot 200€ kapot vliegen en dan de boel op marktplaats zetten voor een appel en een ei of diep in een kast duwen en er nooit meer uithalen...

zelf ken ik zo enkele personen die dit meegemaakt hebben.


in beginners geval of gevorderede die figuren wilt leren is het wel interesant om zo'n HK ofzo te kopen en daar goede electronica in te monteren.
als dat dan crashed haal je de electronica eruit en monteer je die in een nieuw chassis van pakweg 40€.

lachen toch ?

althans ga ik ervan uit dat niet iedereen geld verdient als water, vandaar 'mijn' visie ;)
 
@jaeneke

je haalt hier 2 zaken door elkaar :

ten eerste heeft het er niks mee te maken als mensen iets duur kapot vliegen en dan te koop stellen. ----> als 2dehands koper ben jij alleen daar verantwoordelijk voor !

Ten tweede haal je aan dat indien bij een crash je alles uit elkaar kunt halen om een nieuw toestel te kunnen samenstellen.

Daar heb je een punt maar we blijven bij hetzelfde punt (on topic) beter investeren in goed materiaal dan goedkoop afgeleid Chinees spul.

om af te ronden even een voorbeeld:

ik koop me een heli van 5000 euro, nu zal ik wel goed kunnen vliegen !
Niet dus.
alles heeft verschillende factoren, ervaring, inzicht, know-how en gezond verstand.
 
nee heeft er idd weinig mee te maken maar ik vulde gewoon jouw lijst aan met de personen die beginnen willen en er ook graag veel geld voor willen geven in de zin van kwaliteit te kopen.

maar als ze dan bij de eerste vlucht een stuurfoutje maken en meteen voor veel geld kapot vliegen ze het ook evensnel terug opgeven.

en dan bedoel ik met de mening van de getroffen persoon : 'als ik iedere vlucht 100+€ stukken vlieg...'

daarom is zo'n kloon interesant, je koopt zo'n ding voor een appel en een ei waarvan bewezen is dat ze bijna even goed vliegen als de echte, je duwt daar goede en betrouwbare electronica in(niet het top dollar spul maar gewoon goed spul) en je leert daar mee vliegen.

als dat ding de grond in boort heb je voor weinig geld een nieuw chassis met blades enz en naargelang de schade vervang je alleen de kapotte onderdelen of het hele chassis.

als dan die persoon wat zelfvertrouwen heeft gekweekt en al wat kan vliegen demonteerd hij al die electronica en koopt zich dan het echte spul voor relatief veel geld en bouwt op zijn beurt die electronica daarin om daar mee verder te gaan.


(voor de rest zijn die kloon-dingen idd voor geen hol goed, ik weet toevallig iemand met een HK450 die er full 3D mee doet en na enkele vluchten zit er al overal speling op waardoor upgraden naar align alu noodzakelijk is geworden ;) )


maar goed, dat is wat ik interesant vind en is beter als leren vliegen op een sim, maar nogmaals : dit is mijn mening, iedereen moet voor zijn eigen uitmaken wat voor hem het beste uitkomt.
 
Dag jeaneke,

ik citeer jou "
(voor de rest zijn die kloon-dingen idd voor geen hol goed, ik weet toevallig iemand met een HK450 die er full 3D mee doet en na enkele vluchten zit er al overal speling op waardoor upgraden naar align alu noodzakelijk is geworden )

ik denk dat we nu beiden dezelfde mening hebben.
 
Er is al oeverloos gediscussieerd over al of niet klonen kopen, kijk maar eens op Helifreak.

Wie zegt dat Align de originele 450 ook niet van iemand gekopieerd heeft, er staan voor zover ik weet geen patenten op de helis van Align dus mogen die gewoon nagemaakt worden zonder de naam Align erop te vermelden, soit.

Zelfs al koop je een kloon, uiteindelijk wordt Align er toch beter van, want zoals al eerder aangegeven in dit topic, je koopt een kloon en vervangt de zwakste stukken door Align stuff, dus cash voor Align.

En geen geld voor verdere ontwikkelingen omdat er klonen geproduceerd worden, laat me niet lachen jongens.

Just my 2 cents !

Grtz,
Dirk
 
Gaat ook vooral om de lol die je ermee hebt. Als iemand met een HK 150 euro kit de tijd van z'n leven heeft, waarom niet?
 
Stel: Een beginnend autorijder wil een eerste auto kopen. heeft niet te veel geld, wil zelf wel wat knutselen en heeft geen hele hoge verwachtingen.

Zouden jullie die persoon dan een nieuwe BMW 3 serie of een mercedes aanraden omdat het "een veel betere auto is" dan een chinees :confused: BMW en Mercedes zullen ongetwijfeld betere auto's zijn die het honderduizenden kilometers volhouden, maar heeft een beginnend bestuurder er iets aan :confused:

In dit geval zou ik adviseren om goedkoop te beginnen en later als de kennis en ervaring er is voor iets beters te gaan.

Voor mij geldt dat ook voor heli's. € 1000,- ++ uitgeven en bij de 1e vlucht voor € 200,- ++ schade vliegen zorgt er voor dat mensen de heli gelijk op de kast leggen of de deur uit doen. Ze schrikken van de hoge (crash)kosten en de moeilijkheidsgraad van het heli vliegen.

Een goedkope heli waar een € 20,- schade aan is wordt gerepareerd en men probeert weer verder. Tegen de tijd dat de heli zo opgevlogen is dat deze afgeschreven moet worden weet de vlieger:
a. wat hij verder wil (doorgaan of stoppen);
b. wat echte kwaliteit is qua merk;
c. wat er voor een nieuwe (beter) heli er moet komen.

Wat mij betreft is de aanwezigheid van goedkope heli's dan ook prima. Zonder goedkope heli's zouden veel minder mensen beginnen aan deze sport en veel meer mensen het na de 1e pogingen opgeven.

Uiteindelijk hebben de "goede" merken ook profijt van de goedkope. De mensen die een goedkope heli kopen zullen vrijwel nooit direct een dure kopen, en de mensen die door gaan zullen juist wel een betere heli kopen. Uiteindelijk zullen er meer vliegers komen door goedkope heli's dan zonder goedkope heli's. En dat is goed voor de hele markt ;)
 
Stel: Een beginnend autorijder wil een eerste auto kopen. heeft niet te veel geld, wil zelf wel wat knutselen en heeft geen hele hoge verwachtingen.

Zouden jullie die persoon dan een nieuwe BMW 3 serie of een mercedes aanraden omdat het "een veel betere auto is" dan een chinees :confused: BMW en Mercedes zullen ongetwijfeld betere auto's zijn die het honderduizenden kilometers volhouden, maar heeft een beginnend bestuurder er iets aan :confused:

In dit geval zou ik adviseren om goedkoop te beginnen en later als de kennis en ervaring er is voor iets beters te gaan.

Voor mij geldt dat ook voor heli's. € 1000,- ++ uitgeven en bij de 1e vlucht voor € 200,- ++ schade vliegen zorgt er voor dat mensen de heli gelijk op de kast leggen of de deur uit doen. Ze schrikken van de hoge (crash)kosten en de moeilijkheidsgraad van het heli vliegen.

Een goedkope heli waar een € 20,- schade aan is wordt gerepareerd en men probeert weer verder. Tegen de tijd dat de heli zo opgevlogen is dat deze afgeschreven moet worden weet de vlieger:
a. wat hij verder wil (doorgaan of stoppen);
b. wat echte kwaliteit is qua merk;
c. wat er voor een nieuwe (beter) heli er moet komen.

Wat mij betreft is de aanwezigheid van goedkope heli's dan ook prima. Zonder goedkope heli's zouden veel minder mensen beginnen aan deze sport en veel meer mensen het na de 1e pogingen opgeven.

Uiteindelijk hebben de "goede" merken ook profijt van de goedkope. De mensen die een goedkope heli kopen zullen vrijwel nooit direct een dure kopen, en de mensen die door gaan zullen juist wel een betere heli kopen. Uiteindelijk zullen er meer vliegers komen door goedkope heli's dan zonder goedkope heli's. En dat is goed voor de hele markt ;)

voila zo zie ik het ook, kreeg het alleen niet zo mooi uitgelegd :p
 
Wel even bij vermelden, als je een leuke machine koopt dan ga je daar natuurlijk niet mee op de openbare weg mee rijden maar ga je ook naar het circuit waar goede begeleiding is.

Als je 99% zeker weet dat je langer door wilt met heli vliegen kun je een 500 of 600 size aanschaffen en gezellig bij een clubje gaan knallen.

Hierbij is een FP een mooie beginners heli. Als je die onder controle hebt en er nog zin in hebt, kun je net zo goed een 500 of 600 halen. ( los van budget )

On topic: trex klonen zijn niet slecht als je pas begint. Toch is de 450pro combo voor het geld ook erg leuk! Goede gyro, crashbestendig en eh.. het is align? ;):rolleyes:

Een copterx etc zo aan het vliegen krijgen, en net zo mishandelen kan bijna niet goed gaan. Dan kom je toch weer bij die align delen uit.
 
Back
Top