Goedkope Trex klonen...

hey jongens, niet teveel copterx'en bestellen, heb er 2 maar zou er graag
nog een paar hebben voor ze helemaal uitverkocht zijn!

Ik wil er nog minstens één voor op de kast! :D

Ik heb zoals ik al vermelde een carbon en aluminium COPTERX gekocht voor het bedrag van 46,00 incl. verzending....
Dus het hoeft niet duur te zijn.

Succes met de zoektocht.

En deze discussie gaat eindelijk de goede kant op, de spijker wordt helemaal op de kop geslagen.
Waarom veel geld uitgeven als het niet hoeft.... we leven hier in een maatschappij van:

"wat jij kan, kan ik beter..."

en daar moeten we vanaf.

Hallo,

Waar heb je een carbon alu copterx gekocht voor 46 euro?
Ik kan voor die prijs enkel de FULL ALU, versie ook wel AE genoemd.
Maar de SE welke met carbon is, kan ik enkel voor rond de 130 euro vinden.
Mag ik weten waar je hem vandaan hebt?

Bij deze shop
Abeyerr: Wij verkopen RC Helicopter Parts, RC Battery, RC Blade. eBay Winkel
29,99 verzendkosten en een koopprijs van 17,75.

Okok, dat is 47 en niet 46 euro... maar blijft goedkoop

En hier staat er nog 1 voor nog minder, en je moet geluk hebben dat je hem voor weinig op de kop kunt tikken.
ARF CF Copterx Trex 450 3D RC elicottero 450SE V2 Align - eBay, Radiocomandi, Modellismo dinamico, Giocattoli e Modellismo. (Eindtijd 06-aug-09 11:28:57 CEST)

Succes ermee.

Het klopt toch dat deze copterx gewoon in alle voor de t-rex gemaakte schaalrompen past?
ik wil misschien deze kit bestellen omdat ik nu met een KDS-450s zit die in geen enkele schaalromp past.
Dus wil ik graag even controleren of het met deze wel kan.
Dat vermoed ik zo maar wil het graag even geconfirmeerd hebben...

Waarom zeg ik telkens 3D dicipelen? Omdat 3D razend populair en iedereen het daarom moet en doet, maar er zeer weinig zijn die het werkelijk kunnen. Hier tref je dus ook de grootste groep idioten die zich profileren als zij die het weten, maar rustig in staat zijn om profielbladen op een 3D heli te zetten en dan vervolgens de helicopter de schuld geven als het niet wil. En als tweede omdat je dit soort geluiden opvallend weinig van schaalvliegers hoort.

Overigens ook de echte serieuse 3D vliegers hoor je nooit met dit soort onzin aankomen.

Voor de beginner bestaat er geen enkel verschil tussen een helicopter van 200 euro en een helicopter van 2000 euro. Een beginner crasht niet wegens een vermeende slechte kwaliteit van de helicopter, maar door een stuurfout die hij overcorrigeert en vervolgens in paniek raakt. Voordat hij de innerlijke rust weer heeft gevonden ligt de helicopter al op de grond. Welke helicopter maakt niets uit. Dit gebeurd al voordat de eerste tekenen van slijtage van zelfs de slechtste helicopter zich kunen vertonen.

Het enige technische wat uitmaakt voor een beginner is het formaat van de helicopter. Het is een feit dat een Align T-rex 500 rustiger in de lucht hangt dan een E-sky King V2. Niet omdat het een Align is, maar omdat het ding bijna de dubbele rotordiameter heeft van een King V2.

Ik ben het in sommige zaken zeker met je eens.
Maar op sommige punten ook totaal niet.

Waar ik het niet mee eens ben...
Om te beginnen het afschilderen van andere mensen als idioten, daarmee profileer je jezelf als superieur boven anderen.
Vind ik persoonlijk een vrij enge menselijke eigenschap.
Buiten dat,
Of je nu hovert, rondvliegt, op schaal vliegt, beginnend 3D/sport of gevorderd 3D vlieger bent.
Iedereen heeft voordeel bij een helikopter die goed en makkelijk af te stellen is, een stabiele setup heeft die niet continu verloopt, en enigszins slijtvast is.
Bij goede persoonlijke begeleiding hoeft een piloot nauwelijks te crashen tijdens het leerproces.
En kan hij, d.m.v. daarnaast thuis ook veel op de SIM te trainen, vrij snel prima leren hoveren in alle orientaties zonder een enkele keer te crashen.

Je geeft het zelf al aan, dat kan met een heli van 200 euro allemaal prima.
Het rondvliegen gaat ook goed, zolang het niet waait buiten.
Maar wil je vervolgens de heli stabiel inverted laten hoveren, waar je dus schijnbaar het "idiote" gebied betreed.
Dan heb je wel een heli en setup nodig die je zonder veel problemen op zijn kop kan trekken, en die dan voldoende vermogen en stijfheid heeft om dat soepel te laten verlopen.
Is de setup niet volledig stabiel en goed ingesteld, houd je staart niet 100%, etc.etc.
Dan gaat dit simpelweg niet lukken....
Je maakt dan brokken omdat je heli niet aan de eisen voldoet.
Dan kom je al heel snel in een gebied terecht van de wat duurdere heli's.
Als iemand zo "idioot" is dat hij het leuk vind om figuren te gaan vliegen, dan hoop ik wel dat iedereen hem adviseert om dat met geschikte spullen te doen.
Spullen die de bijkomende krachten aankunnen.
Is voor iedereen beter en veiliger.

Ik raad je aan om je eerst wat meer te verdiepen in alle aspecten van het 3D vliegen, en wat daar exact bij komt kijken.
Is veel meer dan je denkt, is een serieuze sport waar je veel voor moet trainen, en waar je spullen zeker 100% moeten zijn.

Eric

Dan kom je al heel snel in een gebied terecht van de wat duurdere heli's.
Als iemand zo "idioot" is dat hij het leuk vind om figuren te gaan vliegen, dan hoop ik wel dat iedereen hem adviseert om dat met geschikte spullen te doen.
Spullen die de bijkomende krachten aankunnen.
Is voor iedereen beter en veiliger.

Kijk als je echt 3d wilt gaan vliegen met in het achterhoofd misschien zelfs wedstrijden, dan is het makkelijker om een duurdere, meer algemenere helicopter aan te schaffen.
Dan kan namelijk iedereen je helpen met de afstelling e.d.
Echter kun je natuurlijk ook een niet alledaags merk kopen, en zelf alles uitvinden, doe je een hoop ervaring op, en ontdek je misschien weer dingen die de heli nog beter maken dan de bestaande "dure" heli's.

Maaaaar, als je niet vliegen kunt, en je moet nog vanalles leren, is het niet handig deze "dure" helicopters te kopen, de onderdelen zijn namelijk ook niet goedkoop......
En een copterx voor een paar euro, kun je ook repareren voor een paar euro.
Koop er gewoon 10 rotorbladen bij voor 15,00 euro, en nog wat ander snelkapotgaant spul, en je bent bij een flinke crash een paar euro kwijt, kijk dan leer je het ook wat makkelijker allemaal, want je durft wat langer door te gaan.

En die copterx was natuurlijk een voorbeeld, anders wordt er gezegt dat ik wordt gesponserd......

is die copterx zo goedkoop dan? of moet je geluk hebben op ebay?

copterX is gewoon zo goedkoop qua productie. De winkels plakken er alleen verschillende prijskaartjes op. Wat de gek er voor wil betalen.

Maarja, als ik zie wat voor klappen mijn Trex 450 SE V2 krijgt als ik een beetje ruw met mn knuppels omga dan wil ik daar echt geen goedkope aftrekkels aan blootstellen.

Het is net waar je comfortabel mee bent.

Als ik het geld had vloog ik alleen maar henseleit of Vario ;)

moet je even naar de links die ik eerder heb gegeven, je moet gewoon geduld hebben....
En met jezelf een max afspreken, incl verzend kosten.....

dus je meot een zeer zekere hoeveelheid geluk hebben wil je een copterx krijgen voor een paar tientjes ;)

styreta zei:
copterX is gewoon zo goedkoop qua productie. De winkels plakken er alleen verschillende prijskaartjes op. Wat de gek er voor wil betalen.

Maarja, als ik zie wat voor klappen mijn Trex 450 SE V2 krijgt als ik een beetje ruw met mn knuppels omga dan wil ik daar echt geen goedkope aftrekkels aan blootstellen.

Het is net waar je comfortabel mee bent.

Kijk dit is nou precies wat er aan de hand is.
En wat denk je dat jou trex in productie kost....... geen ene moer, maar ze rekenen een stukje ontwikkeling en een stukje naam, en je hebt de prijs al flink opgevoerd......
BV copterx of een ander merk bouwt een trex helemaal na, hebben geen ontwikkelingen, maar leveren wel exact hetzelfde, maken het in een goedkoop land, en geven het 10 verschillende namen waardoor er ineens 10 merken bijkomen.....

Die dingen gaan voor weinig weg waardoor de productie nog hoger kan, en de prijs nog verder kan zakken...

Vraag en aanbod, heb je vast wel ergens geleerd.
En iets een goedkoop aftreksel noemen is niet netjes, het zijn gewoon goedkope helicopters.....

JenS zei:
dus je meot een zeer zekere hoeveelheid geluk hebben wil je een copterx krijgen voor een paar tientjes
Nee geduld, en de vakantie periode is een goede periode.

Laatst bewerkt:
Vraag en aanbod, heb je vast wel ergens geleerd.
En iets een goedkoop aftreksel noemen is niet netjes, het zijn gewoon goedkope helicopters.....

Dan betaal ik bij deze Align voor de productie van verdere modellen en verbeteringen van bestaande versies. Noem het een investering van mijn part, ik houd het liever op het origineel.

Ooit eens gelezen dat Align geen patenten aanvraagt op hun spullen omdat dit (naast veel tijd en geld kost) er juist voor zorgt dat deze goedkope cloontjes er zijn. Dit zijn de instapmodellen van andere fabrikant waardoor meer mensen zin krijgen in het echte werk en alsnog een Align kopen.

Het zijn inderdaad goedkopere helicopters, of goedkope aftreksels. Net wat voor waarde jij aan de woorden hangt.

Ik betaal iig liever wat extra aan de Timmerman dan aan de Ikea

Er is prima te vliegen met de goedkopere clonen van bekende heli's, daar twijfel ik niet over.
Maar hoe vlieg je ermee en wat wil je ermee gaan doen.
Als je lekker rond wil knallen en je lipo's op de proef wilt stellen, zorg dan gewoon dat je heli zo goed mogelijk daarvoor uitgerust is.
Dat heeft niets te maken merkgeilheid of hype, is gewoon een stukje extra zekerheid die erbij hoort, en kan je op langere termijn geld uitsparen.
Er is niets vervelenders (lees ook: onveiliger) dan een crash door materiaal falen.
Als ik een stuk kunststof op mijn heli zet van Align dan ziet dat er optisch hetzelfde uit als een onderdeel van Bijv. CopterX.
Echter die halvering van de al niet hoge Align prijzen moet ergens vandaan komen..
Ze zijn allebei zwart ingekleurd in de matrijs, maar ik kan je op een briefje geven dat het niet dezelfde kunststof blend is die er wordt gebruikt.
Het zal voldoen, maar tot hoe ver?
Voor die paar euro's ga ik geen risico's nemen.

Eric

Kijk als je echt 3d wilt gaan vliegen met in het achterhoofd misschien zelfs wedstrijden, dan is het makkelijker om een duurdere, meer algemenere helicopter aan te schaffen.
Dan kan namelijk iedereen je helpen met de afstelling e.d.
Echter kun je natuurlijk ook een niet alledaags merk kopen, en zelf alles uitvinden, doe je een hoop ervaring op, en ontdek je misschien weer dingen die de heli nog beter maken dan de bestaande "dure" heli's.

Maaaaar, als je niet vliegen kunt, en je moet nog vanalles leren, is het niet handig deze "dure" helicopters te kopen, de onderdelen zijn namelijk ook niet goedkoop......
En een copterx voor een paar euro, kun je ook repareren voor een paar euro.
Koop er gewoon 10 rotorbladen bij voor 15,00 euro, en nog wat ander snelkapotgaant spul, en je bent bij een flinke crash een paar euro kwijt, kijk dan leer je het ook wat makkelijker allemaal, want je durft wat langer door te gaan.

En die copterx was natuurlijk een voorbeeld, anders wordt er gezegt dat ik wordt gesponserd......

Als je klaar bent voor 3D, ben je ook meestal wel aardig op de hoogte hoe je een CCPM heli af moet stellen, en dan maakt het geen drol uit of deze door CopterX of door Align op de markt wordt gezet.
De basistechnieken en electronisch en mechanische werking is namelijk identiek.

Ik had alweer heel wat neer getikt, maar ik heb er geen zin meer in.

Iemand die zwaar in god gelooft breng je ook niet op andere gedachten. Zo is het hier ook. Helivliegen is op dit moment religie. Iemand die een goedkope machine verafschuwd zal deze ook nooit serieus een kans willen geven. Ergo: zal ook nooit weten waar hij over praat.

Tis allemaal lekker relatief en er is geen enkele juiste weg.
Weet alleen dat goedkoop duurkoop kan zijn en lees je goed in met betrekking tot wat je wilt gaan doen en wat het materiaal aan kan.

Persoonlijk vind ik dat in de dagen zoniet weken tijd dat je jaagt op het koopje je de centjes ook had kunnen verdienen om in een keer gewoon goed spul te kopen. Net hoe je het ziet.

Iemand die zwaar in god gelooft breng je ook niet op andere gedachten. Zo is het hier ook. Helivliegen is op dit moment religie. Iemand die een goedkope machine verafschuwd zal deze ook nooit serieus een kans willen geven. Ergo: zal ook nooit weten waar hij over praat.

Volgens mij verafschuwen hier amper mensen een copterx, is gewoon goed bedoeld advies. Ik heb eens gevlogen met wat kloontjes, kan toch echt niet tippen aan Align. En daarbij zeg ik weer, zo duur is align in de heliwereld niet. Daarbij ook, Align is ook niet alles.

Veel mensen maken ook de fout direct te beginnen raggen met heli's omdat ze ervan uitgaan dat ze weinig of niks kosten.
Velen beginnen ook met cp heli's te vliegen met weinig of geen ervaring juist omdat "sommige clonen" heel goedkoop zijn.
Ik heb ook reeds ervaring met goedkopere spullen te kopen/ bouwen.
Achteraf dacht ik telkens van "had ik maar doorgespaard en iets beter spul gekocht"
maar ja, we zijn niet allemaal gelijk he.

Heeft helemaal niets met geloof of bijgeloof te maken hoor, louter met opgedane ervaring van diverse mensen.
En Align maakt goede en betaalbare heli's, maar is echt niet de top en zeker niet iets om te verafgoden.
Ik heb namelijk ook echt goedkoop gevlogen, Walkera o.a.
Echter als je in discussie gaat met ervaringsdeskundigen, als niet ervaringsdeskundige, dan kan je inderdaad wat tegengas verwachten.
De echt goede 3D piloten nemen vaak niet meer de moeite om te reageren in de diverse draadjes, juist door dit soort discussies.
Als je jezelf iets meer afvragend opsteld dan is er ook weer wat meer ruimte om een normaal antwoord op een vraag te krijgen.
Heeft niets met religie te maken maar meer met respect naar anderen die de ervaring wel hebben en bereid zijn die te delen met anderen.

Eric

Laatst bewerkt:
Ik vlieg zelf met en HK450 Ik kan zeggen dat hij het veel beter doet dan de "Align Trex 450 XL HDE" die ik ook gehad heb.
Conclusie die je daaruit kunt trekken is dat Align de heli veel beter gemaakt heeft in de laatste jaren. (En voor die ontwikkeling betaal je)
De HK450 is een goedkope kloon van de 450S. Enkele onderdelen zij slechter dan die van align. Deze vervang je gewoon voor align parts en dan heb je een prima heli voor weinig geld.

Groeten Wilbert.

Welke onderdelen zijn dat dan kan ik ze ook vervangen

Back