Goedkope Trex klonen...

Ik heb de washout-base en de mix arms van alu besteld bij HC.
Dat zit wat wiebelig en zal snel speling gaan vertonen.
Verder upgraden is zinloos tenzij je van bling houd ;)

Welke onderdelen van de HK450 zijn slecht dan kan ik ze ook vervangen
Van de HK450 zijn de tail gear en de schroeven slecht.
Van de tail gear komt het onderste tandwiel los van de as en de schroeven zijn erg makkelijk dol te draaien en niet erg nauwkeurig gefabriceerd. Ik had als mijn imbus sleuteltjes 1,5 nodig on de schroeven gemonteerd te krijgen. Ik vlieg overigens nog wel met de meegeleverde schroeven:).

Van de HK450 zijn de tail gear en de schroeven slecht.
Van de tail gear komt het onderste tandwiel los van de as en de schroeven zijn erg makkelijk dol te draaien en niet erg nauwkeurig gefabriceerd. Ik had als mijn imbus sleuteltjes 1,5 nodig on de schroeven gemonteerd te krijgen. Ik vlieg overigens nog wel met de meegeleverde schroeven:).

Blijkbaar is bij de nieuwe voorraad 450's (geen idee al hoe lang) een verbeterde, versterkte, tail gear aanwezig. Of dit ook echt zo is, moet ik zelf nog ondernemen, mijne ligt bij de doaune :p

Dat is heel mooi.
Bij mij ging de tail gear al heel snel spontaan kapot.
Ik vlieg nu enkele maanden met veel plezier met mijn HK450.
Inmiddels zijn wel redelijk veel onderdelen van Allign maar dat is omdat ik de onderdelen van mijn oude trex450XL HDE gebruik om defecten aan de HK-450 te verhelpen.
Helaas moet ik bekennen dat deze defecten niet veroorzaakt worden door slijtage....en ook niet door slechte kwaliteit van HK onderdelen.....Ik vrees dat ik met een echte allign de zelfde onderdelen had moeten vervangen.......;)
Wel mooi dat alle onderdelen tot nog toe ook gewoon passen:).
De bladhouders van de Xl en de HK zijn overigens wel net even anders waardoor je wel of twee HK baldhouders of 2 XL bladhouders moet gebruiken.

Groeten, Wilbert.

IMGP8999.jpg

zeker niets met KDS...is sinds 1week mijn eerste eigen heli en dat ding vliegt voor die prijs belachelijk goed...

Na X-tal vluchten komt er bij KDS wel wat speling op het stuurmechanisme van de staart. waardoor de staart zenuwachtig word en begint te zwenken. Ik heb 2 kDS'en en ze kregen het alle twee. Bij de ene heb ik het verholpen door alu staartmechanisme. Bij de andere door er een stukje scheermes tussen te lijmen.

het busje van het Kogellagertje kan je vastzetten met secondelijm, wel opletten dat je de lager niet meelijmt en deze nog over de as kan glijden.

Laatst bewerkt:
Ik heb als beginnend heli vlieger ook vanwege het kostenplaatje gekozen voor de originele ;-) KDS 450s en ben er zeer blij mee.
En wat maakt het uit of het een originele of een copycat/kloon is, als je maar plezier hebt in je hobby. En als je een rokende portemonee hebt van alle uitgaven van dure onderdelen is de lol er snel af.

Bart, het gaat niet om vergelijken, de beste 3D heli die je kan vinden is ook niet te vergelijken met een Vario omdat Vario voor schaalvliegers bouwd en die heli's moeten aan heel andere eisen voldoen.

Het punt waar het om gaat is dat de low-bubget helicopter per definitie als rotzooi wordt aangemerkt waarbij zeer duidelijk voor de grote horde 3D dicipelen uitsluitend de prijs als maatstaaf wordt gebruikt. En dat terwijl we het niet over sportvliegerij hebben, maar over beginners die nog nooit hebben gevlogen en wellicht ook met hun eerste stapjes budget overwogen te werk moeten of willen gaan.

En dat brengt mij op nog een punt, vaak, heel vaak lees ik hier als er beginners komen die aangeven dat ze voor hun eerste stapjes niet te veel willen uitgeven vaak met mooie woorden voor idioot worden verklaart. Ik heb daar een schijthekel aan en ook deze woorden zie je veel bij de 3D dicipelen. Die mening moet je respecteren als iemand aangeeft dat te willen.

Waarom zeg ik telkens 3D dicipelen? Omdat 3D razend populair en iedereen het daarom moet en doet, maar er zeer weinig zijn die het werkelijk kunnen. Hier tref je dus ook de grootste groep idioten die zich profileren als zij die het weten, maar rustig in staat zijn om profielbladen op een 3D heli te zetten en dan vervolgens de helicopter de schuld geven als het niet wil. En als tweede omdat je dit soort geluiden opvallend weinig van schaalvliegers hoort.

Overigens ook de echte serieuse 3D vliegers hoor je nooit met dit soort onzin aankomen.

Voor de beginner bestaat er geen enkel verschil tussen een helicopter van 200 euro en een helicopter van 2000 euro. Een beginner crasht niet wegens een vermeende slechte kwaliteit van de helicopter, maar door een stuurfout die hij overcorrigeert en vervolgens in paniek raakt. Voordat hij de innerlijke rust weer heeft gevonden ligt de helicopter al op de grond. Welke helicopter maakt niets uit. Dit gebeurd al voordat de eerste tekenen van slijtage van zelfs de slechtste helicopter zich kunen vertonen.

Het enige technische wat uitmaakt voor een beginner is het formaat van de helicopter. Het is een feit dat een Align T-rex 500 rustiger in de lucht hangt dan een E-sky King V2. Niet omdat het een Align is, maar omdat het ding bijna de dubbele rotordiameter heeft van een King V2.

AMEN! en ja ik vlieg 3d en dan bedoel ik niet allen wat rols en looping* :) Ik ben van die groep die wel 100g extra op een 50size heli merkt. En begrijp me a.u.b. niet verkeerd. Verder heb ik helemaal geen hoge dunk omdat zelfs een aap kan 3d leren vliegen. Het is een kwestie van oefenen, meer niet!

Er wordt b.v. gezegd dat een trex250 ook een 3d heli is. MOOI NIET! Ik heb wel mee 3d gevlogen (niet alleen een rol en een looping*) en alles mee gedaan wat ik ook op mijn trex600 op 10s doe. Maar elke avond moest ik weer gaan sleutelen omdat die ding gewoon niet voor 3d gemaakt is. PUNT.

Als er ipv align, esky erop stond was het meteen... ach het is een goedkope prull.. wat verwacht je. Maar omdat er ALIGN erop staat is het een geweldige heli en moet je dat en dat upgrade gaan kopen.

Ik heb ook en ALIGN 600ESP en ik ruill hem voor geen andere heli meer. Niet omdat hij zo een geweldige heli was. Maar omdat ik hem zodanig gemod heb dat ie geen align meer is.

Enige heli waar ik vanaf het begin geeen gezeur mee had, was/is mij copterx450.
Waarom? Ik leg het even uit;
1. Omdat ik geen elektronica erbij zat. Kon ik zelf lekker mijn eigen motor en esc kiezen. byebye align!
2. Omdat de houten bladen die erbij zit een prull is, heb ik ook meteen mijn eigen bladen gekozen.
3. Omdat is zo goedkoop was.. had ik geen hoge verwachtingen en viel dus alles mee!
4. Omdat is zo goedkoop was.... kon ik hem lekker elke maand 2 keer de grond inboren zonder pijn in mij portemonnee.

In feite;
A) Ik heb leren hooveren op een walkera FP
B) Ik heb leren vliegen op een HBKII
C) Ik heb leren inverted vliegen op een CopterX
D) Ik heb leren 3d vliegen op een trex600

Als ik het opnieuw zou doen;
A) Esky FP (alleen omdat walkera elektronica is slechter dan esky)
B) Ongewijzigd, Messchien HBKIII omdat bl-setje al erop zit.
C) Nog steeds copterx
D) Elke andere 50 size of zelf 90size maar geen ALIGN.

Ben ik align hater? nee. Ik wil ook nog ooit een trex500 uitproberen omdat ie schijnt als enige align heli echt goed vliegt. (maar protos gaat weer voor omdat ik toevalig goedkoop aan kan komen) Maar ben zeker geen align hater. Sterker nog.... het BOEIT me niet welke merk erop staat. Ik ben geen tiener meisje die gek is op haar prada en gucci. Het is een stuk techniek! Geen symbol van je status en ook geen mode item!

*Als je een rol en een loping kan doen ben je nog geen 3D guru en alleen omdat jij je heli ergens op de youtube heb gezien 3D figuren doen is het nog geen 3D heli!

tip voor beginnende vliegers een copterx 450 ae v2 kit kost in hongkong incl verzendkosten zon 60 euro dan heb je echt voor dat geld een super machine!!!

ik vlieg zelf ook copterx en ben er zeer tevreden over. bijna alle onderdelen van align passen erop dus ook weer een voordeel.

check eHIROBO.com maar eens voor een copter x kit of een rtf setje.

ik ben begonnen met een ME versie RTF en heb later de kit erbij gekocht voor 60 euro en vlieg er al 3 maanden mee en heb nog geen klachten over copter x.

als het over de veiligheid gaat zijn er vast wel een aantal mensen
die deze punten hebben verbeter.dan kunnen ze ook wel vertellen welke punten het zijn
ik heb trouwens afgelopen zondendag voor het eerst gevlogen ongeveer 4 min :worship:

body

Hi,

Ik was eigenlijk al een tijdje opzoek naar een heli. Na heel wat lees werk kom ik erachter dat vaak een fp heli aangeraden wordt. Alleen heb ik helaas niet erg veel ruimte binnen en heb ik dus voor een trex450 of eigenlijk een kloon gekozen om buiten mee te vliegen. Nou heb ik deze heli hier in nederland besteld; Trex 450 / CopterX 450 SEV2 Clone + Gratis Lipo [INT57962-Manaic450sev2] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
Ik ga hem wel samen met een vriend bouwen die net wat meer van helis weet dan ik (hoop ik :mrgreen:). Nou wil ik ook graag een airwolf body gaan bestellen. Nou is mijn vraag of ook de originele bodys op de kloons passen? Is het veel moeilijker om met een body te gaan leren vliegen?

Groetjes,
C.

Carlos,

Die copterx lijkt me een goede heli om het te leren.
Over die romp, ik zou het niet doen, de kans dat je gaat crashen is zeer aanwezig en als je crasht doe je die mooie romp stuk.
Het kan perfect hoor, maar het zou toch zonde zijn om de romp stuk te vliegen.

Vergeet trouwens niet wanneer je leert vliegen een goed trainingskruis onder je heli te doen.

Veel plezier met de leuke hobby !

Nou is mijn vraag of ook de originele bodys op de kloons passen?
Is het veel moeilijker om met een body te gaan leren vliegen?
QUOTE]

Dit zegt Hobbycity over hun Bodies (zelfde als bv RC-technics): Kits includes all hardware required to install the canopy on a T-Rex 450 (or clone), including extra-long tail servo rod (carbon fiber).

Past dus op Trex EN kloon zoals bv HK 450 of copterX.
KDS heeft het anti rotation bracket aan de voorkant dus misschien dat dat niet helemaal past.

Maar waarom zou je met een body willen leren vliegen ?
Grote kans (bijna garantie) dat je crasht en dat is toch zonde van die body.

Hi,

Ik was eigenlijk al een tijdje opzoek naar een heli. Na heel wat lees werk kom ik erachter dat vaak een fp heli aangeraden wordt. Alleen heb ik helaas niet erg veel ruimte binnen en heb ik dus voor een trex450 of eigenlijk een kloon gekozen om buiten mee te vliegen. Nou heb ik deze heli hier in nederland besteld; Trex 450 / CopterX 450 SEV2 Clone + Gratis Lipo [INT57962-Manaic450sev2] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
Ik ga hem wel samen met een vriend bouwen die net wat meer van helis weet dan ik (hoop ik :mrgreen:). Nou wil ik ook graag een airwolf body gaan bestellen. Nou is mijn vraag of ook de originele bodys op de kloons passen? Is het veel moeilijker om met een body te gaan leren vliegen?

Groetjes,
C.

het is beter om zonder bodie te leren vliegen ( bij crash heb je minder schade) je helie weeg ook niet zo zwaar een bodie weeg ongeveer 300 gram dus zonder bodie kun je langer vliegen.
ik zelf heb ook een trex 450 clone de hk 450 en deze bodie past 450 Scale Fuselage 500E White/red/blue (KZ08206A) - RCHeliparts.nl maar deze blijf nog even in de kast staan tot dat ik een beetje rond kan vliegen

ja ik weet dat het niet echt slim is om meteen een body erop te zetten. Maar ik vind het gewoon mooier :-D.

Misschien dat ik de body toch koop en gewoon voorlopig op de plank laat staan:rolleyes:

Voorlopig lekker oefenen op de FMS. Morgen is ie hopelijk binnen. Kan ik niet wachten :thumbsup:

nou Heb vandaag voor de eerste keer mee in de lucht geweest. 30cm hoog .lol :)
Heli is nog heel, dus FMS en dit forum constant doorzoeken heeft zeker geholpen! Wat een kick! Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben. Mijn vriend had me geholpen met afstellen enz en hij vliegt helemaal strak. Ik laat de airwolf body voorlopig met rust. Eerst leren rond vliegen.

Gefeliciteerd met je maiden:thumbsup::banana:
En nu veel oefenen maar vergeet niet op tijd een pauze te nemen.
Na enkele minuten verlies je concentratie en dat resulteert vaak in een mindere landing;)

Groeten en succes,

Wilbert.

wie weet beter?

het forum is best leuk maar het valt me ook op dat die mensen die zelf pas een heli in lucht kunnen houden opeens tot de alles weters behoren.ik ben zelf beginner en vind de kds 450/c een leuke heli met voldoende mogelijkheden de nodige dingen te leren en wees heerlijk dat ding ziet er ook best leuk uit.
koop hem bij de kds shop in hoogeveen en die geven de kopers zelfs een instructie les en adviesen om mij als klant goed aan de hobby te laten beginnen.eerst maar eens lekker wat rondjes vliegen en er gevoel voor krijgen en dan zien we later wel weer.maar las ook een stukje van een forumlid die weet waar het om gaat dat zijn de mensen die echt kunnen vliegen en zich niets beter voelen dan de beginner misschien is het beter voor ieder zich open te stellen de nieuwe heli vliegers bij te staan in vraag en daad.ik werk zelf elke dag aan vliegtuig motoren maar ja dat maakt mij geen piloot .
maar vergeet niet geachte ervaren mannen ook zijn er die jullie vliegles kunnen geven wij beginners hebben deze hobby gekozen en komen er ook wel

Ik zou op zich wel een Align 450 sport of pro willen kopen, maar heb je die ook in barebone zoals een hk, copterx, tarot, etc?
Een sport zie ik bv voor 200,- maar daar zit een esc en motor bij welke los elk een 45,- kosten en die ik niet nodig heb.

M'n hk heli valt nu eerder uit de lucht doordat er iets stuk of versleten is. Laatst raakte het busje dat over de staar-as geleid los van de pitch control, ik vloog laag maar toch een crash welke geen stuurfout was. Heli gerepareerd, volledig alu hk head er op gezet maar daarin kwam iets los tijdens het vliegen. Misschien niet genoeg schroefdraad in een ball link of gewoon iets losgekomen, ik weet het niet zeker, maar wel vervelend. Voor de crash was de tracking goed en vloog voor mij perfect maar eens in de lucht op en neer en toen ging het mis.

Als ik nu voor 200 - 2x45=110,- een align 450 sport barebone kan kopen, graag :) Voor een dergelijk bedrag wil ik de Align kwaliteit wel eens proberen.
edit: intussen eerst maar een tarot 450 sport gekocht

Laatst bewerkt:
Ja het wordt ons beginners inderdaad niet makkelijk gemaakt, de heren die volgens zeggen zeer vele jaren ervaring hebben denk ik aandelen bij Trex of allign want alles dat daar niet onder valt is volgens hun brandhout.
Niet iedereen kan over onbeperkte financien beschikken ik denk dat de meeste onder ons eerst eens goed in de portemonnee moeten kijken voordat ze inkopen gaan doen.

Gelukkig zijn er ook ervaren vliegers die ons nieuwkomers graag met raad en daad terzijde staan en ons goede adviezen geven die wel in het kostenplaatjje passen

Zelf had ik nog het dilemma welke het moest worden
Ik wilde kiezen tussen de CopterX Black Angel met een Spektrum DX6E zender
en de KDS-450c Met flymentor en KDS zender
beide ronde de 4 a 500 euro
Na zeer veel vragen vragen en nog eens vragen van diverse mensen denk ik goede adviezen gekregen te hebben.
en ik denk dus nu bijna defintief dat het de CopterX gaat worden, alleen de vraag of ik nu een 6 kanaals of 7 kanaals Spektrum zender moet kiezen ben ik nog niet helemaal uit, maarja daar hangt ook weer een prijskaartje van 100 Euro extra aan

Iedereen veel succes en plezier met deze schitterende Hobby
En inderdaad een goede Simulator helpt je toch een eind op weg

Back