Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Van de HK450 zijn de tail gear en de schroeven slecht.Welke onderdelen van de HK450 zijn slecht dan kan ik ze ook vervangen
Van de HK450 zijn de tail gear en de schroeven slecht.
Van de tail gear komt het onderste tandwiel los van de as en de schroeven zijn erg makkelijk dol te draaien en niet erg nauwkeurig gefabriceerd. Ik had als mijn imbus sleuteltjes 1,5 nodig on de schroeven gemonteerd te krijgen. Ik vlieg overigens nog wel met de meegeleverde schroeven.
Bart, het gaat niet om vergelijken, de beste 3D heli die je kan vinden is ook niet te vergelijken met een Vario omdat Vario voor schaalvliegers bouwd en die heli's moeten aan heel andere eisen voldoen.
Het punt waar het om gaat is dat de low-bubget helicopter per definitie als rotzooi wordt aangemerkt waarbij zeer duidelijk voor de grote horde 3D dicipelen uitsluitend de prijs als maatstaaf wordt gebruikt. En dat terwijl we het niet over sportvliegerij hebben, maar over beginners die nog nooit hebben gevlogen en wellicht ook met hun eerste stapjes budget overwogen te werk moeten of willen gaan.
En dat brengt mij op nog een punt, vaak, heel vaak lees ik hier als er beginners komen die aangeven dat ze voor hun eerste stapjes niet te veel willen uitgeven vaak met mooie woorden voor idioot worden verklaart. Ik heb daar een schijthekel aan en ook deze woorden zie je veel bij de 3D dicipelen. Die mening moet je respecteren als iemand aangeeft dat te willen.
Waarom zeg ik telkens 3D dicipelen? Omdat 3D razend populair en iedereen het daarom moet en doet, maar er zeer weinig zijn die het werkelijk kunnen. Hier tref je dus ook de grootste groep idioten die zich profileren als zij die het weten, maar rustig in staat zijn om profielbladen op een 3D heli te zetten en dan vervolgens de helicopter de schuld geven als het niet wil. En als tweede omdat je dit soort geluiden opvallend weinig van schaalvliegers hoort.
Overigens ook de echte serieuse 3D vliegers hoor je nooit met dit soort onzin aankomen.
Voor de beginner bestaat er geen enkel verschil tussen een helicopter van 200 euro en een helicopter van 2000 euro. Een beginner crasht niet wegens een vermeende slechte kwaliteit van de helicopter, maar door een stuurfout die hij overcorrigeert en vervolgens in paniek raakt. Voordat hij de innerlijke rust weer heeft gevonden ligt de helicopter al op de grond. Welke helicopter maakt niets uit. Dit gebeurd al voordat de eerste tekenen van slijtage van zelfs de slechtste helicopter zich kunen vertonen.
Het enige technische wat uitmaakt voor een beginner is het formaat van de helicopter. Het is een feit dat een Align T-rex 500 rustiger in de lucht hangt dan een E-sky King V2. Niet omdat het een Align is, maar omdat het ding bijna de dubbele rotordiameter heeft van een King V2.
Nou is mijn vraag of ook de originele bodys op de kloons passen?
Is het veel moeilijker om met een body te gaan leren vliegen?
QUOTE]
Dit zegt Hobbycity over hun Bodies (zelfde als bv RC-technics): Kits includes all hardware required to install the canopy on a T-Rex 450 (or clone), including extra-long tail servo rod (carbon fiber).
Past dus op Trex EN kloon zoals bv HK 450 of copterX.
KDS heeft het anti rotation bracket aan de voorkant dus misschien dat dat niet helemaal past.
Maar waarom zou je met een body willen leren vliegen ?
Grote kans (bijna garantie) dat je crasht en dat is toch zonde van die body.
Hi,
Ik was eigenlijk al een tijdje opzoek naar een heli. Na heel wat lees werk kom ik erachter dat vaak een fp heli aangeraden wordt. Alleen heb ik helaas niet erg veel ruimte binnen en heb ik dus voor een trex450 of eigenlijk een kloon gekozen om buiten mee te vliegen. Nou heb ik deze heli hier in nederland besteld; Trex 450 / CopterX 450 SEV2 Clone + Gratis Lipo [INT57962-Manaic450sev2] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
Ik ga hem wel samen met een vriend bouwen die net wat meer van helis weet dan ik (hoop ik). Nou wil ik ook graag een airwolf body gaan bestellen. Nou is mijn vraag of ook de originele bodys op de kloons passen? Is het veel moeilijker om met een body te gaan leren vliegen?
Groetjes,
C.