Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Tnx Jeroen, Bart en Erik! :D


Vandaag wat verder het gear afgesteld en meer definitief ingebouwd, gisteren lag het er een beetje losjes in zeg maar. Ben erg blij dat het past, vooral het intrekken gaat echt maar nét. Heb zelfs een héél klein beetje moeten smokkelen omdat de hoofdwielen net de buitendste wielbak rand schampte, nu dus niet meer. Volgend zal zijn de intrek cilinder die nog gemaakt moet worden, daarna weet ik nog niet, wieldeuren of zo, moet nog effe een plan de campagne maken. Ben nog een beetje na aan het genieten zoals hij nu staat.....:cool:....na bijna een jaar onderweg te zijn.

Vandaag voor het eerst in vol ornaat naar buiten, tuin begint wel krap te worden nu ha ha ha!

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-UGFSTBQD.jpg


GroteFoto-EM7MOGPD.jpg


GroteFoto-7HWOIKGJ.jpg


GroteFoto-VKLFWKOD.jpg


GroteFoto-4TIO36FT.jpg
 
je kan hem bij mij in de tuin komen taxieen die is 350 m2 , is dat genoeg :D

wel een waanzinnige mooie kist , ben benieuw als hij kennis heeft gemaakt met de spuiter.


nn1kl5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Super veel Respect voor zn mooi landings gestel. Ik zou het niet kunnen. Voor mij moet een toestel vliegen en zo snel mogelijk. Na een jaar zien dat hij juist op zn poten staat. Nee, niets voor mij. Maja, ieder zijn hobby ! :D

Maar nogmaals, Het super mooi ! Ik weet dat de rest minstens even mooi gaat zijn !

Grtz Matanza
 
Heb ik nou alle foto's van de speedbrake gemist, of heb je die echt niet gepost? Die zien er ook wel vrij schaal uit al.
 
je kan hem bij mij in de tuin komen taxieen die is 350 m3
350 KUUB, hoe diep wil je dat Gerald wel niet gaat ;-)

Hee Gerald, zo ziet er nog mooier uit.

Wat een vakwerk zeg, respect.


Misschien toch eens kijken of we Hilversum niet een dag dicht kunnen gooien voor een jetmeeting zodra de jouwe klaar is :lol:
 
Voor mij moet een toestel vliegen en zo snel mogelijk. Na een jaar zien dat hij juist op zn poten staat. Nee, niets voor mij. Maja, ieder zijn hobby ! :D
Grtz Matanza
Hoi, dat heb ik ook wel een beetje hoor, soms tandeknarsend bezig weer gedult te zoeken..... maar daarom heb ik ook minder/niet schaal jets die in no-time in elkaar gezet waren, er moet immers toch gevlogen worden nietwaar? ;)



Misschien toch eens kijken of we Hilversum niet een dag dicht kunnen gooien voor een jetmeeting zodra de jouwe klaar is :lol:
Heb je niet iets met beton of zo....? Schiphol dan misschien ha ha ha!


Heb ik nou alle foto's van de speedbrake gemist, of heb je die echt niet gepost? Die zien er ook wel vrij schaal uit al.
Nee hoor, niets gemist, alleen nog niet geplaatst. Het meeste body werk is zoals eerder gezegd bij marijn gedaan. Zo ook deze speedbrakes. Hij heefd er allerlei malletjes voor en ik heb ze naast m'n docu gehouden, ziet er schaal uit dus waarom het wiel opnieuw uitvinden. Nu zitten ze reeds in elkaar maar er is nog meer werk aan, daar kom ik tzt dan nog wel op terug. Voor nu, twee achterste romphelften zijn in de mal gesmeerd met koolstof, hoofdliggertjes zijn opgebouwd uit 2mm printplaat met 0.5mm plaat erover. Cilinder is een standaard BVMjets.com onderdeel en de bracket is van kunstof gegoten. Inderdaad erg mooi spul, ben heel erg benieuwd hoe effectief ze zullen zijn.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-P48K3XHH.jpg.
 
Hoi, dat heb ik ook wel een beetje hoor, soms tandeknarsend bezig weer gedult te zoeken..... maar daarom heb ik ook minder/niet schaal jets die in no-time in elkaar gezet waren, er moet immers toch gevlogen worden nietwaar? ;)



Heb je niet iets met beton of zo....? Schiphol dan misschien ha ha ha!


Nee hoor, niets gemist, alleen nog niet geplaatst. Het meeste body werk is zoals eerder gezegd bij marijn gedaan. Zo ook deze speedbrakes. Hij heefd er allerlei malletjes voor en ik heb ze naast m'n docu gehouden, ziet er schaal uit dus waarom het wiel opnieuw uitvinden. Nu zitten ze reeds in elkaar maar er is nog meer werk aan, daar kom ik tzt dan nog wel op terug. Voor nu, twee achterste romphelften zijn in de mal gesmeerd met koolstof, hoofdliggertjes zijn opgebouwd uit 2mm printplaat met 0.5mm plaat erover. Cilinder is een standaard BVMjets.com onderdeel en de bracket is van kunstof gegoten. Inderdaad erg mooi spul, ben heel erg benieuwd hoe effectief ze zullen zijn.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-P48K3XHH.jpg.

In het echt schijnt een sigaret uit je mond te vliegen als ze volledig open gaan.
Misschien kan de toekomstige piloot dat checken.
 
Sinds wanneer mag je roken in een f16??:confused:
Niet ín een F16, maar als je naast die dingen staat, vacuum....;) (Dáár mag je trouwens ook niet roken maar het zal me weinig verbazen....)


Vandaag effe wat broodnodige besscherming gemaakt. Wat underfloor layer bij de bouwmarkt, is uitstekend geschikt voor een paar mooie hoezen. Zacht schuim binnenzijde en stevige buitenkant. Die grote lappen vleugels, elevators en kielvlak deuk je zó ergens tegenaan, geen overbodige luxe om ze een jasje te geven. Daarnaast ook een piepschuim werk bokkie gemaakt waarin ik hem recht-, maar ook op z'n rug in kan zetten, rolt de kist niet meer van m'n werkbank :-D.

Grtz,
Gerald

GroteFoto-CKGRE6IZ.jpg


GroteFoto-GDAXL8UE.jpg
 
350 KUUB, hoe diep wil je dat Gerald wel niet gaat ;-)

Hee Gerald, zo ziet er nog mooier uit.

Wat een vakwerk zeg, respect.


Misschien toch eens kijken of we Hilversum niet een dag dicht kunnen gooien voor een jetmeeting zodra de jouwe klaar is :lol:

hahahahaha inderdaad ik zat er effe naast .
heb hem gelijk effe ge edit.

bedankt voor de les :teacher::teacher:

gr eric
 
En ik maar denken dat ik een aardig formaat f16 aan het bouwen ben 1/8. Gelukkig heb ik de grote tekening nog ;).

Echt waanzinning mooi werk gerald. Zit elke dag te kijken of je weer wat opgeschoten bent.

Btw ik heb je profiel voor de vleugels gebruikt hoor, ga ze binnenkort snijden. bedankt nog

wilbert
 
Vandaag effe wat broodnodige besscherming gemaakt. Wat underfloor layer bij de bouwmarkt, is uitstekend geschikt voor een paar mooie hoezen. Zacht schuim binnenzijde en stevige buitenkant.

Klopt, uitstekend spul, gebruik het al vele jaren. Alle andere materialen (met een laagje chroomkleur, noppenfolie, etc) bevielen slecht, dit is heel erg duurzaam en sterk. Bespaar alleen niet op de tape, dan gaat het na een paar weken weer los heb ik gemerkt, gebruik dus echt een A-merk:)
 
Bespaar alleen niet op de tape, dan gaat het na een paar weken weer los heb ik gemerkt, gebruik dus echt een A-merk:)

'Lijmen' met een rij nietjes gaat ook uit de kunst :mrgreen:
Zit bij mij ook al jààren en gaat nooit los :D

@Gerald, dit is wel een kist waar je U tegen mag zeggen!
My God, wat prachtig gemaakt allemaal!
Speedbrakes en dat landingsgestel zijn helemaal te zot voor woorden 8-O
Gruwelijk mooi man!
Heel fraai :thumbsup:

Groeten, Ralf
 
En ik maar denken dat ik een aardig formaat f16 aan het bouwen ben 1/8. Gelukkig heb ik de grote tekening nog ;).

Echt waanzinning mooi werk gerald. Zit elke dag te kijken of je weer wat opgeschoten bent.

Btw ik heb je profiel voor de vleugels gebruikt hoor, ga ze binnenkort snijden. bedankt nog

wilbert
Hoi Wilbert, je kunt altijd nog de verklein/vergroot machine van professor Barabas gebruiken als het formaat je niet aanstaat. Het heefd echter ook z'n nadelen hoor! Ik kan hem niet eens fatsoenlijk draaien in dat schuurtje van me.


Ja dat groene spul werk prima voor hoezen, heb McGyver tape van Tesa. Daarna met een lap of rollertje de naden nog een keer goed aandrukken help ook erg.

@ Jolmer, jou projectje binnenkort ook maar weer eens aanslingeren? Er ligt nog steeds wat voor je klaar ;).

Grt,
Gerald
 
Vandaag de intrek cilinder gemaakt en geinstalleerd in het model. Hier ben ik wat afgeweken van de full-size door niet de originele intrek cilinders te gebruiken, deze zijn simpelweg té klein voor betrouwbare operatie. Hetzelfde had ik ook al gedaan bij mijn Avonds onderstel en is zeer betrouwbaar gebleken. Hier verhuist de mono-cilinder echter naar het achterschot waar bij de avonds kist deze voor in het zicht was gemonteerd. Ook scale-jets heefd hier maar één cilinder. De enige manier zou een hydraulisch systeem zijn maar dat is een vloek voor mij. Véél te complex en onbetrouwbaar wat betrefd, lekkages, sequencing, timing en luchtbellen/ontluchting. Ik zie het wel eens in modellen maar meestal is het letterlijk dweilen met de kraan open ha ha ha. Heb het jaren geleden ook eens geprobeerd op mijn F15 maar na twee weken aan een stuk tobben en knoeien heb ik het uit het raam gelazerd.

Echter, de originele intrekcilinders maken we natuurlijk wél schaal na op de positie zodat het wel lijkt, je ziet het verschil straks niet eens. ;)


Heb er een vrij grote cilinder van gemaakt, tis een hele handel die hij moet laten bewegen. (...en dan ook nog eens tégen de versnelling in naar voren bij opstijgen) Deze cilinder heefd een diameter van 30 mm wat neer komt op 35kg trekkracht bij 5bar druk, moet genoeg zijn. En natuurlijk in het kader van gewicht, dunwandig aluminium voor het huis en kunstof doppen en zuiger. Geleide platen zijn van 1,5mm printplaat.

Hier de losse onderdel en samengesteld:

GroteFoto-GKJDIYLZ.jpg


GroteFoto-KCGGNAQ7.jpg


GroteFoto-QKJ8HJBY.jpg




.....jaaaa, gelijk de handel effe op druk gezet...loopt als een trein, prachtig!!!! :banana:

Ook het ontlocken van de dragbrace met de kleine cilinders werkt perfect, mooi om te zien dat het uiteindelijk zo samenkomt. Ik had nog wat geplanned vannavond maar heb uiteindelijk alleen maar met het onderstel gespeeld.......tsja.......:rolleyes:

Groetjes,
Gerald

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal top Gerald.

Leuk he dat het kind zijn dan helemaal boven komt.
Met het spelen van het onderstel.

Groeten Han.
 
Back
Top