Zenoah 38 trust?

Ooh ja, daar heb je gelijk in!
Dat was ik vergeten te vragen...

Loopt een ZG38 Überhaupt zonder vliegwiel met alleen een propeller als vliegwiel?

Verder scheelt het geen 200 gram meer, maar veel meer!
En als ik deze motor toe wil passen in een model met wat meer performance is dat wel veel!
 
En dan heeft hij er een 16 x 8 / 18 x 6 prop op .:rolling:

Daar loopt mijn ZG-20 ook mee .

Met een 19" prop loopt hij waarschijnlijk niet meer mee .

Mvg Johan
 
Ik heb de 62 omgebouwd naar electronies
Ook bij mij verdween het vliegwiel
Scheelde ontzeten in het gewicht
Ik had eerst de accu's in de staart
Die moesten toen verhuizen naar de neus
De motor draaide zonder problemen dezelfde prop aan
Aleen start i beter en leek i ook iets meer vermogen te hebben

Het probleem echter is dat de oficieele ombouwsetjes die door TC geleverd worden 250 euro kosten
Er was ook een nederlander die ze voor 150 maakte Maar die is nu ook al naar de 250 euro gegaan

Dan kun je dus beter weer de DLE 30 of 55 kopen

De DLE 55 heeft trouwend een kleinere inbouwmaat dan de 38 zenoah
 
Laatst bewerkt:
Het probleem echter is dat de oficieele ombouwsetjes die door TC geleverd worden 250 euro kosten
Er was ook een nederlander die ze voor 150 maakte Maar die is nu ook al naar de 250 euro gegaan


Ik vraag mij elke keer weer opnieuw waarom je zo een onzin schrijft .:confused:

Bij zo iemand zou ik in ieder geval niks kopen.

Een ombouwset voor de ZG-45 of ZG-62 kost inclusief het gereedschap 155,90 €. ;)

En als je het zelf niet aandurft bouwt T.C. hem zonder extra kosten om .
Je hebt dan alleen de extra portokosten om de motor op te sturen.

Mvg Johan
 
Net een reactie terug ontvangen op deze vragen van Toni Clark him self!

The engine will run without the flywheel!

Dus.
En hij zei inderdaad ook dat het mogelijk was om de motor om te bouwen naar een elektronische ontsteking.

Verder, zouden elektronische ontstekingen van HobbyKing wat zijn?
Deze schijnen te werken met Zenoah's heb ik weer ergens anders gelezen.
Iemand ervaring met die nabestel elektronische ontstekingen?

Groet!
 
Hé bedankt voor de tip!

Een Hall sensor monteren en de boel afstellen is geen probleem!

En werkt deze ontsteking ook met Lipo's?
Dat zie ik er niet echt bijstaan.
Of kan ik zo'n ding ook voeden vanuit mijn externe BEC?
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ja, ik ga zo'n externe BEC (niet intern in een snelheidsgerelaar, maar volgens mij heet het officieel een UBEC) gebruiken om mijn servo's en ontvanger te voeden.

Ik was dus benieuwd of ik die ontsteking daar ook niet bij achter kan hangen.
Maar gezien het probleem dat je beschrijft zou ik dat misschien beter gescheiden kunnen houden? Of zijn die ontstekingen goed ontstoort?
 
Ik gebruik er twee: een voor de ontsteking en een voor de rest. Ik weet genoeg van elektronica om het zekere voor het onzekere te nemen en zoveel mogelijk afstand tussen beide circuits te houden. Voor de extra kosten ($5.50 voor een UBEC en ook zoiets voor een LiPo) hoef je het niet te laten.
Er zijn er die alles achter 1 BEC hangen en dat werkt ook. De ontstekingen zijn prima ontstoort.

Ik zou zeggen probeer het en laat ons weten hoe het afloopt ;-)
 
Hehe, tjah, ik heb ook nog wat onthouden van mijn elektronica opleiding.
Op zich, als de ontsteking goed is ontstoord loopt er alleen maar 5 volt door voor de voeding van het vonkenbakje. Dat is niet spannend. Maar goed, hoge spanningen zijn nooit leuk voor ontvanger-circuits!

Verder, hoeveel mAh accu's gebruik je voor het voeden van de ontsteking?
Wat kunnen jullie aanbevelen? Ik heb geen idee hoeveel zo'n elektronische ontsteking trekt (stroom).
 
En ik vraag me af hoe jij aan die onzin komt
over zenoah
Maarja somige mensen staren zich voledig blind op 1 merk
En kunnen niet rekenen :cool:


De zg 38 kost bij TC 289 euro
en dan moet je hem nog ombouwen inderdaat bij tc 155 euro
MAAR bij hobby in 250 euro
Maar dan nog zit je op 444 euro :rolling:
En ja er zit een nieuwigheidje op de 38 zenoah volgens T C
Hij word nu standaart MET choke klep geleverd
De oude was nog zonder :confused:

Zenoah motoren zijn prima voor een pipercubje of zoiets
iets wat niet hard hoeft en zelfs stapvoets al vliegt ;)


De 55 DLE kost 295 euro
dus 6 euro duurder meer vermogen minder gewicht
En je hoeft niks om te bouwen
:rolling:
De DLE 30 kost 260 euro en die heeft al meer power dan de 38 zenoah
En die hoef je ook niet om te bouwen

Voor 440 euro heb ik een MT 80 dus 80 cc
Met electroniche ontsteking
Dat is dus zelfs goedkoper dan een 38 zenoah met ombouw :rolleyes:







Ik vraag mij elke keer weer opnieuw waarom je zo een onzin schrijft .:confused:

Bij zo iemand zou ik in ieder geval niks kopen.

Een ombouwset voor de ZG-45 of ZG-62 kost inclusief het gereedschap 155,90 €. ;)

En als je het zelf niet aandurft bouwt T.C. hem zonder extra kosten om .
Je hebt dan alleen de extra portokosten om de motor op te sturen.

Mvg Johan
 
Jullie gaan uit van nieuwkoop!!!

Ik heb hier een ZG38 liggen die ik bijna voor een symbolisch bedrag heb kunnen krijgen!

Dus dan ligt het wat anders.

Bovendien ben ik toch nog wat huiverig voor die DLE30. Het blijft chinees.
Wat gebeurd er bijvoorbeeld als ik dat ding met de neus de grond in boor?
Scheurt hij dan in 6 delen uit elkaar?

Tot nu toe weet ik dat China soms ook duurkoop kan zijn.

Dus wat doe ik dan?
Een Zenoah voor weinig zelf ombouwen (ik kan in mijn vrije tijd draaien en frezen (cnc)).
Of een DLE30 kopen die ongeveer hetzelfde gaat doen als mijn ZG38 maar met veel minder kwaliteit?
 
Tja, je hebt al een Zenoah dus dan is de keus makkelijker lijkt mij.

Zenoah loopt altijd en is degelijk, die DL`s of laat ik zeggen "goedkopere" merken lijken altijd meer problemen te hebben op het veld.
 
Precies,
dat is waarom ik ook aan deze conversie zit te denken.

Een ontsteking kost niet veel en ik kan zelf de conversieonderdelen draaien.

Maar daarna wil ik hem denk ik nog wel wat opvoeren. Maar dat is wel leuk om te doen lijkt mij zo.

Groet!
 
Maarja somige mensen staren zich voledig blind op 1 merk
En kunnen niet rekenen :cool:

Jij op je DLE die je wil verkopen . :rolling:

Hier en overal anders hoor je van problemen met die motoren.
Ontstekingen die na een paar weken al kapot zijn.

Op RCNetwork schrijven ze over de naald lagers die de naalden verliezen en dan je motor rijp voor de kliko verhelpen.

Op een Zenoah krijg je 5 jaar garantie .

De zg 38 kost bij TC 289 euro
en dan moet je hem nog ombouwen inderdaat bij tc 155 euro

Je hoeft een ZG-38 helemaal niet om te bouwen omdat je er niet veel voordeel door krijgt.
Daarom bied TC ze ook niet aan met PCI ontsteking .

De DLE is duurder en je moet er nog een akku voor hebben .
En als je dan nog een maandags produkt krijgt kan je hem gelijk in de kliko gooien.

Of kan je die ook zo omwisselen bij de nederlandse importeur tegen een nieuwe .?

Mvg Johan
 
als de dle in duitsland geproduceert werd, was het waarschijnlijk een top product,

over blind staren gesproken...
 
Back
Top