Oke, ik zal ook maar eens reageren.
Persoonlijk boeit het mij geen ene fl*kker dat er een align linkje op
de heli zit zodat ze de heli ten toon kunnen stellen. Aan de andere kant,
als ze het align er gewoon even af hadden gedremeld had niemand iets
gezien en was ze een hoop gezeur bespaard gebleven.
Ik vind het wel grappig dat de meeste mensen dit kleine puntje gebruiken om
kritiek te uiten, blijkbaar kunnen ze niet veel andere dingen vinden om over te bitchen

.
Ik heb er geen problemen mee als mensen kritiek uiten op een Mikado heli,
maar kom wel met iets interessants. (zoals Michiel doet).
@ Michiel
Een bevelgear direct op de main gear is denk niet echt een optie met het oog op de
power systemen van de toekomst. Op de Vibe 90 was dit ook altijd al een zwak punt
en stripte de tanden vrij makkelijk als de mesh ook maar een klein beetje verkeerd was.
En dat met de power van een .91 brandstof motor. Ik weet dat het op de Mopilot E12s wel
goed ging (volgens mij?) maar met 800mm bladen en 14s worden de krachten op zo'n
bevel gear waarschijnlijk te groot, zeker tijdens die maffe reversal figuren.
Foto's zonder canopy zijn er nog niet omdat er blijkbaar redelijk wat innovaties onder
de canopy zitten, en met het oog op eventuele copycats hebben ze de kap er niet af
gehaald. Zelf heb ik hem ook nog niet zonder kap gezien, dus zeker weten doe ik het niet.
De innovaties tot nu toe:
- 800mm bladen kunnen gebruiken in std. configuratie
- 12mm spindel met 23mm druklagers
- 14mm hoofdas
- Herringbone main gear met 175 tandjes
- Torq tube icm belt drive
Natuurlijk zijn dit "voor de hand liggende" veranderingen, maar aangezien geen enkele
andere heli zulke groten onderdelen gebruikt zijn het in dat opzicht wel innovaties. En
dat zijn er volgens mij al meer dan veel andere heli's die recent op de markt zijn gebracht.
Neem de 7HV bijvoorbeeld, het enige echt vernieuwende daaraan in de belt tensioner, voor
de rest hebben ze de layout voor een groot deel van Logo 600 gekopierd. Niet dat daar
iets mis mee is, want ik vindt dat deze layout erg goed werkt in mijn 600.
De heli heeft niet gevlogen op rotor live, aan de ene kant vond ik dat wel jammer, aan
de andere kant was het misschien maar beter ook want op dat pruts veld kwam geen
enkele heli echt tot zijn recht. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hierdoor een
beetje teleurgesteld zijn, maar dat zal wel goed komen als Kyle Dahl over een paar weken een video post

.
Groeten,
Bas