Mikado Logo 700

Mmm hij oogt wel enorm!

Verder moet ik toegeven dat ik het resultaat wat vind tegen vallen :-(
Er zitten niet echt "breath taking" innovaties in, (zoals je dit van een Henseleit kan verwachten wanneer die met iets nieuws komen) of het moet die riem/torquetube combinatie zijn? Was jullie dit al opgevallen? Eerst dus een riem voor de tail en ergens tussen het carbon zit er een overbrenging van deze riem naar de torquetube. Dit vind ik een opvallend deel in het ontwerp, naar mijn idee is een bevelgear direct op de mainshaft toch beter gezien rendement en besparing van onderdelen en naar mijn idee is dat ook mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Al met al is het gewoon een uit de kluite gewassen heli zonder echte innovaties en daardoor een beetje een "13 in een dozijn" heli, jammer want ik had er heel wat van verwacht. De toegepaste technieken zoals de carbon verstevigingsbruggen in het frame zijn leuk, maar die hebben ze gewoon van mijn Mopilot E12S gejat ;-) De overige onderdelen zijn naar mijn idee gewoon behoorlijk vergroot om de enorme krachten met 800mm bladen te kunnen weerstaan. De heli oogt hierdoor enigzins "lomp".

Ik ben benieuwd wanneer "onze" Mikado piloot er een in zijn handen krijgt en er mee gaat vliegen. Dat zal vast erg goed gaan want vliegen zal het apparaat wel doen!

Zijn er verder nog gegevens bekend? Vliegklaar massa? Of foto's zonder canopy? (het is namelijk wel erg jammer dat die er (nog) niet zijn!)

Greetz,

Michiel.
 
Hoezo een aanfluiting?

ho ho, ik doelde alleen op de Align armpjes he ...

Verder ben ik inderdaad ook nieuwsgierig naar de tailaandrijving.

13 in een dozijn heli vind ik het niet maar echt innovatief ook weer niet, gezien alle ophef die erover was had ik meer verwacht.
Misschien krijgen we binnenkort nog iets van "under the hood" te zien.

Aan de andere kant, als Bas en zijn mede teamplioten deze xxtreme onderhanden neemt dan kan er natuurlijk niks mis gaan en hebben we er volgend jaar een nieuwe heli-klasse bij !
Want wie dacht er jaren geleden aan "12s lipo heli's " ...

Bas
 
Ik vermoed dat er onder de kap nog wel wat vernieuwingen zijn. Waarom anders zo "geheim" houden? Bewust hebben ze namelijk de kap op de heli laten zitten.
En ik heb een klein vermoeden dat hij lichter is dan we allemaal verwachten. Helemaal gezien het formaat, hij is echt enorm groot! De 600SE, die op zich vergelijkbaar formaat heeft als een T-rex 700, lijkt een kleintje. We hebben nog geen foto's kunnen zien naast elkaar, maar de bogen van het landingsgestel lijken die van een 500/600, en vallen een beetje in het niet aan deze heli.

Een bakbeest. Akku's naast elkaar, in welke heli is daar ruimte voor?
Ik zie het wel zitten. lekker licht, groot, goed zichtbaar, 800 bladen (liefst groter), en 1,5 Kg camera neemt hij mee alsof het een compact toestelletje is ;) .

Hopelijk snel leverbaar, en hopelijk gaat de prijs meevallen.


Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben bang dat mijn vakantie geld een bestemmnig heeft...... als de prijs niet veel meer is dan een t-rex 700 dan. Hij wordt uiteraard iets duurder maar 2x wordt me tegek.
Kap vindt ik wel heeel mooi, maar smaken verschillen. Formaat met 800 bladen lijkt me heerlijk stabiel vliegen. De prijs zal beslissend worden...
 
Die dingen heb ik ook op mijn swashdriver zitten, precies dezelfde.
Doen het echt prima hoor, snap wel dat ze die even tijdelijk gebruikt hebben :mrgreen:

Wel ik snap het eigenlijk niet dat Mikado "het merk dat Duitse kwaliteit hoog in het vaandel houdt" DURFT uit te pakken op een officiële voorstelling met parts van een concurerend merk. Dat is compleet "NOT DONE".

Ik weet zeker moest de Compass 7HV voorgesteld geweest zijn met Align parts erop dat Compass gelijk met de grond gelijk zou gemaakt geweest zijn. Soit we praten hier natuurlijk over het machtige en ongeëvenaarde Mikado ;)

Ik moet wel zeggen dat ik het een mooie machine vindt zelfs met die nieuwe canopy erop, het is wat anders dan wat we van Mikado gewoon zijn, maar zoals anderen reeds vermeld hebben 'under the hood' zal er waarschijnlijk ook wel wat innovatiefs gaan zitten en hopelijk met niet al te veel "Align" parts :)

Benieuwd om het ding in de lucht te zien ....

Grtz,
Dirk
 
Hey Michiel! Jij hier? :D

Nou het valt mij reuze mee hoor! Die naam die ze 'm gegeven hebben beloofden niet veel goeds.. Ik weiger die naam te gebruiken (retarded) en zal 'm altijd de Logo 700 noemen. Goed dat terzijde...

Ik verwachte eigenlijk het zelfde frame als die ze nu voor de logo 600 hebben (wat voor mij de grootste afknapper zou zijn geweest) maar ze hebben er echt wel wat moois van gemaakt. De canopy vind ik ook rete gaaf en ver boven verwachting..

En wat issie GROOT! Maar zoals Michiel al aan geeft, misschien te groot. Dat we niet net zo'n vliegende grindtegel krijgen als de Raptor 90, Srimok, Blitz Afro enzv. Die vliegen gewoon erg lomp en dat zal erg jammer zijn want voor mij staat Mikado juist voor lichte modellen die vliegen als een veertje..

Ik verwacht wel de hoofdprijs, Ralf's uitspraak tijdens de V-stabi meeting vorig jaar in het gesprek met de baas van Scorpion is mij altijd bijgebleven "If you have a good product and pilots want it, they will pay for it even if it's more expensive." En dat is natuurlijk ook wel zo..

Deze eerste beelden veranderen iig mijn gedachten van "mwoa die hoef ik vast niet" naar "Die mut' ik he'm!"


Edit: Gezeik over dat Align linkje gaat echt helemaal nergens over, alsof dat zo verkocht gaat worden. Als Ralf geweten had dat er mensen zijn die zo gaan zitten janken had hij hem er vast neer gezet zonder linkjes.. Wees blij dat je wat te zien krijgt of maak je eigen heli "gelijk met de grond."
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuk en aardig groot of mooi, het is een aanfluiting deze presentatie vorig jaar januari was er al een aankondiging, en dan nu op zo'n groot event de wereld kennis laten maken met iets wat niet vliegend te showen is ... ze hadden naar mijn mening gewoon een vliegende versie moeten showen. Nu weet je nog niks .. blijkbaar is de druk erg hoog !! En nu maar hopen dat de nieuwe beloftes waar worden gemaakt. Ik noem hem tot hij af is FRANKENSTEIN !!!! ha ha ha (LOL)
 
Edit: Gezeik over dat Align linkje gaat echt helemaal nergens over, alsof dat zo verkocht gaat worden. Als Ralf geweten had dat er mensen zijn die zo gaan zitten janken had hij hem er vast neer gezet zonder linkjes.. Wees blij dat je wat te zien krijgt of maak je eigen heli "gelijk met de grond."

Hey Lazerbeak,

dat bedoelde ik nou net met wat ik zei, blijkbaar wordt er geen kritiek geduld op Mikado, jammer. Ik vind het jammer net zoals Henry zei als je al meer dan een jaar aankondigt dat je met een nieuwe heli op de markt gaat komen dat je dan nog niet eens een vliegend exemplaar kunt voorstellen met eigen parts, maar genoeg geluld .....

Hopelijk zien we hem vlug vliegend en worden we weer wat vriendelijker naar elkaar toe ;)

Grtz,
Dirk
 
Je ziet toch ook geen Ferrari met een BMW logo op het stuur tijdens een wereld premiere? ..never mind in ieder geval ..

Marketing technisch had ik er zeker meer van verwacht. De verwachtingen lagen ook zo ontzettend hoog dat nu iedere mismatch zwaar word afgestraft...dat moeten ze dan maar incasseren vind ik. De verkoop zal er uiteindelijk toch niet onder lijden. Al zal de frustratie bij de fans wel op gaan lopen als ze niet voldoende kunnen leveren op hun aangegeven tijdspad. Ultieme perfectie bestaat niet dus ook hier zullen de komende maanden wel weer euveltjes op duiken die eruit gefilterd moeten worden net als ieder andere heli.

Ik vrees dat hij mij te duur zal zijn... Een HV7 zou daarmee "bijvoorbeeld" een heel goed alternatief kunnen zijn... maar dat is natuurlijk persoonlijk.

In ieder geval.. de tijd zal het weer moeten leren
 
Ik was een beetje sarcastisch bezig uiteraard.
Een paar swashdriver armpjes maken niet de heli.
Hoewel ik nog steeds super tevreden ben met wat er onder mijn Align swasharmpjes meevliegt.
Maar moet het wel eens zijn met de meesten dat het een marketing blunder van de bovenste plank is.
En had Ralph ze er of af moeten laten of even goed naar zijn eigen product moeten kijken (dat deel snap ik dus totaal niet in het verhaal !!) en er snel een dremeltje overheen kunnen halen om dat merkje weg te poetsen.
Maar goed, laten we het laten rusten en afwachten hoe hij gaat presteren en wat we er als helifreaks voor moeten gaan betalen.
Je kan een heli pas goed beoordelen naar mijn mening als je hem in de lucht ziet en hoort.
 
Oke, ik zal ook maar eens reageren.

Persoonlijk boeit het mij geen ene fl*kker dat er een align linkje op
de heli zit zodat ze de heli ten toon kunnen stellen. Aan de andere kant,
als ze het align er gewoon even af hadden gedremeld had niemand iets
gezien en was ze een hoop gezeur bespaard gebleven.

Ik vind het wel grappig dat de meeste mensen dit kleine puntje gebruiken om
kritiek te uiten, blijkbaar kunnen ze niet veel andere dingen vinden om over te bitchen :).

Ik heb er geen problemen mee als mensen kritiek uiten op een Mikado heli,
maar kom wel met iets interessants. (zoals Michiel doet).

@ Michiel
Een bevelgear direct op de main gear is denk niet echt een optie met het oog op de
power systemen van de toekomst. Op de Vibe 90 was dit ook altijd al een zwak punt
en stripte de tanden vrij makkelijk als de mesh ook maar een klein beetje verkeerd was.
En dat met de power van een .91 brandstof motor. Ik weet dat het op de Mopilot E12s wel
goed ging (volgens mij?) maar met 800mm bladen en 14s worden de krachten op zo'n
bevel gear waarschijnlijk te groot, zeker tijdens die maffe reversal figuren.

Foto's zonder canopy zijn er nog niet omdat er blijkbaar redelijk wat innovaties onder
de canopy zitten, en met het oog op eventuele copycats hebben ze de kap er niet af
gehaald. Zelf heb ik hem ook nog niet zonder kap gezien, dus zeker weten doe ik het niet.

De innovaties tot nu toe:
- 800mm bladen kunnen gebruiken in std. configuratie
- 12mm spindel met 23mm druklagers
- 14mm hoofdas
- Herringbone main gear met 175 tandjes
- Torq tube icm belt drive

Natuurlijk zijn dit "voor de hand liggende" veranderingen, maar aangezien geen enkele
andere heli zulke groten onderdelen gebruikt zijn het in dat opzicht wel innovaties. En
dat zijn er volgens mij al meer dan veel andere heli's die recent op de markt zijn gebracht.
Neem de 7HV bijvoorbeeld, het enige echt vernieuwende daaraan in de belt tensioner, voor
de rest hebben ze de layout voor een groot deel van Logo 600 gekopierd. Niet dat daar
iets mis mee is, want ik vindt dat deze layout erg goed werkt in mijn 600.

De heli heeft niet gevlogen op rotor live, aan de ene kant vond ik dat wel jammer, aan
de andere kant was het misschien maar beter ook want op dat pruts veld kwam geen
enkele heli echt tot zijn recht. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hierdoor een
beetje teleurgesteld zijn, maar dat zal wel goed komen als Kyle Dahl over een paar weken een video post ;).

Groeten,
Bas
 
maar dat zal wel goed komen als Kyle Dahl over een paar weken een video post ;).

Groeten,
Bas

Ik ben benieuwd naar de eerste B. de Groot video, en bijhorende ervaringen ;) .

Idd, onder de kap. Je kan het hoofdtandwiel zien, maar de motor helemaal niet. Een glimp van het "motortandwiel", en enkele koelribachtige aluminium freesdelen tegen het chassis. M.a.w. nieuwsgierigheid is nog niet voldoende bevredigd.

Weet je, na het bezoekje aan rotorlive, nu wel welke motor je gaat gebruiken?


Vriendelijke goeten,
Aldert
 
Ik hoop dat Mikado zijn klanten serieus neemt Bas vanuit jou standpunt snap ik je ongenoegen.
Maar laat iedereen lekker z'n mening geven daar vraagt Mikado om. Anders hadden ze deze heli ook niet hoeven showen. Ik verwacht ook niet dat de rest van de wereld lovende woorden spreekt over deze presentatie(dan heb ik het niet over de nieuwe innovaties want daar valt ook niks over te melden). Het kan mij ook allemaal worst zijn wat iedereen er van vind en dat eeuwige zeiken zit in onze genen. Kortom het begin is er !!! ik kan niet wachten op de eerste video en dan hoop ik dat m'n mond niet meer dicht gaat hiiiiieeee haaaa.

Beter goed gestolen dan slecht bedacht !!! wie de schoen past trekt hem aan !!! PS = pak een sok.. (LOL)
 
Laatst bewerkt:
Omdat er tijdens deze presentatie eigenlijk niets is verteld ... tja dan ga je toch zelf op pad om te ontdekken (het is niet negatief bedoeld Bas maar nieuwsgierigheid !!

Ok wat is dit schiet maar raak !!

file.php
 
Dat lijkt inderdaad wel zo, maar ik vermoed dat het gewoon een Heavy duty servo hevel van Mikado is, deze hebben een verdikking rondom het punt waar de schroef door de servo hevel heen gaat.
 
Back
Top