Mikado Logo 700

Wat een sullige naam, de "Logo Xxtreme" ... Klinkt alsof de Bart Smit ze verkoopt en het "cool" moet klinken.. Dora en spongebob afbeeldingen erop, (omringt door vlammen en tribals natuurlijk) Iets wat ze "Xtreme" noemen is zo standaard, bij gebrek aan inspiratie noemen ze 't maar Xtreme want 'dat is altijd cool'.. Dat ze nog geen kinderen zo noemen tegenwoordig...

Ze hadden 'm gewoon simpel de Logo 700 moeten noemen. Wat een afknapper...

Voor de soft start van die fusion hawk regelaar ben ik niet zo bang, in het onderstaande
filmpje ziet de soft start er best netjes uit:
Rq0tXK1-8m4[/media] - Timo Wendtland - TDR - VBar 5.1 beta / governor testing

Ziet er idd erg goed uit.

Ik ben heel benieuwd, maar ben wel positief gestemd dat ze hem niet specifiek als 700 uitbrengen. Graag zou ik groter willen, en met hun riem is dat eenvoudig zelf te doen. Toen bijvoorbeeld de Logo 600SE uitkwam, vlogen meerdere vliegers al jaren met deze combi. Niet voor de 3D piloten, maar voor de rustige vliegers onder ons, en voor degene die eens een camera o.i.d. willen meenemen.
De nieuwe zou geen riem hebben, word gezegd, maar als ze zelf een mogelijkheid hebben om te switchen naar 800 bladen, vind ik het prima ;) .
Ook lees je dat werkelijk ieder onderdeeltje van de nieuwe Logo anders is. Ik weet nog niet wat ik daar van moet denken, want zelf vond ik de kracht van de Mikado's dat je beperkt onderdelen neerlegt voor al je heli's, het zijn immers dezelfde onderdelen.

We wachten maar af. Ik ben er wel volledig van overtuigd dat het een super heli word. Alle Mikado's zijn/waren hun tijd lang vooruit. Of eigenlijk zijn het heli's waar je jaaaren mee vooruit kan, en na vele jaren nog een heli vliegt gelijk/beter aan de top van dat moment, met de daarbij behorende duurzaamheid.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Van wat ik ervan begrepen heb is dat er geen aanpassingen nodig zijn om 800mm
bladen te kunnen draaien. Het enige wat misschien aangepast moet worden is de
setup omdat die grote bladen natuurlijk enorm veel vermogen vragen.

Groeten,
Bas

Daar is hij dan : LOGO XXTREME

With the introduction of the LOGO XXTREME Mikado rings in a new era for electric model helicopters. Pilots are bound to be fascinated by the sheer size of the machine and by its ultra-sharp design.

Technical details:

• Extreme 3D helicopter for 700 - 800 mm rotor blades
  • Suitable for 12S tp 14S lipo batteries
  • Very rigid and light carbon chassis
  • New mounting system for batteries for optimal determination of CG and quick change of batteries
  • New rotor head design with 12 mm hollow spindle and 23 mm thrust bearings
  • Hollow 14 mm main rotor shaft
  • Herringbone main gear, 175 teeth, module 1
  • Tail torque tube drive with large bevel gears
  • 6 mm tail shaft 25 mm tail boom

Available: second half of 2011

xxtremefull.jpg

xxtremeheck.jpg

xxtremekopf.jpg

xxtremezahnrad.jpg

Bron : LOGO XXTREME

Echte foto's :

First LOGO 700 XXtreme pics released! | CrazyHeli

Logo_XXTREME.jpg

Laatst bewerkt:
wat een monster ! ik schat dat deze toch wel een dikke duizend euro gaat kosten

Ondanks dat de canopy erg hoog is vind ik hem erg mooi met die "botten" !

Bas

Laatst bewerkt:
Zelf was ik bang voor de niet Mikado niet plastic frame, en de niet mikado TT. Maar in z'n geheel ziet hij er zeker goed uit.
Het idee van de vliegpacks naast elkaar is erg goed gevonden.
De heli lijkt niet alleen groot, maar ook heel hoog. Een beetje F3C stijl.

Waar ik benieuwd naar ben, is of hij direct 800mm bladen kan draaien, of dat je er een langere staart bij moet halen. Indien direct de 800mm passen, ben ik bang dat ik "voor de bijl" ga zodra hij leverbaar is.

Canopy is mooi ontwerp idd. Soort van schubben/pantser beplating, maar dan een beetje SciFi/industrieel. Origineel en nog niet elders gezien.

Vriendelijke groeten,
Aldert

als ik me niet vergis zitten er reeds 800mm bladen op.

de canopy is zeker origineel, prehistorisch, dino-achtig

Als je 3d met dit ding wilt doen denk ik dat 14s lipo toch wel nodig is gezien z'n formaat , nou ja we zullen het op de 3Dmasters wel zien.

Bas

Lol...
laat de discussie maar komen ;)
attachment.php

Foto van HF. De discussie is daar al los.

Laurens zei:
Its whispering at me.... Buy me, buy me...

I think I need one of the 800's.
Ik dacht ook al steeds iets te horen, maar nu weet ik het zeker. Kost weer geld ;) ;)

Haha, inderdaad. Ik vind hem best mooi ontworpen, technisch helemaal.

En over die align parts, tis een prototype wat ze laten zien, dus zoals het er ongeveer uit komt te zijn.

't is wel een beetje een aanfluiting, zeker ook als ze er zo geheimzinnig over doen, nou ja, we wachten maar rustig af...

Bas

Die dingen heb ik ook op mijn swashdriver zitten, precies dezelfde.
Doen het echt prima hoor, snap wel dat ze die even tijdelijk gebruikt hebben :mrgreen:

Back