Bouwverslag Trex 600 Pro EFL (Maiden)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door court99, 2 jul 2011.

  1. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Krijgen we nog een paar actie foto's of video van deze top machine?
     
  2. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.554
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Ik denk dat hij eerst een heckrotor servo moet installeren ....

    Vliegt iets beter .... ;-)

    Grtz

    Ronny
     
  3. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Zo ik ben juist klaar met de bouw van de 600.
    Ik heb de tailservo er ook inzitten, is vandaag pas toegekomen, klein weekje op gewacht.

    [​IMG]
     
  4. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Ondertussen heb ik me in die week wat bezig gehouden om de beastX zo goed mogelijk te krijgen.
    Voor de cyclic zit ik op 6.5graden het lampje brand dan juist blauw.
    De servo's heb ik ook ingesteld op de juiste frequency.
    1258TG van savox mogen 200Hz hebben
    de tailservo 1290MG mag 333Hz hebben
    Om alles juist te krijgen heb ik wat forum hulp gehad van Dannyvg en mail hulp van Stratus.

    De beastX instellen vond ik zelf een hele klus, niet digitaal, maar mechanisch omdat ik me had gehouden aan de maten van de linkage rods die ze opgaven in de handleiding.
    Ik heb zelf wat moeten zoeken naar de juiste maten om het juist te krijgen.
    En dan is het nog maar de vraag als 6,5 graden cyclic goed is, zal toch wel he?
    Ik zou nog kunnen proberen om op de swash een andere maat van balls te monteren (advies van Dannyvg) dan kom ik wel aan die 6 graden, maar ga ik het eerst zo eens proberen.

    Wat betreft menupunt L adjust the cyclic swashplate limit, eerst had ik hem ingesteld op 12 graden, maar als ik dan volledig negative pitch gaf raakte de linkagerods tegen de servohouders op het chassis.
    Dus die heb terug moeten zetten naar 10 graden, veronderstel ook dat het voldoende is.
    Ik heb hem op 13 graden negatief staan en 13 graden positief.
    Misschien iets te veel , ik weet het... kan hem op het veld even dan op 12 zetten, zoals ze adviseren in de handleiding.

    Verder ben ik tevreden van hoe het is ingesteld, als jullie nog advies hebben hoor ik het wel.
    Met de kontronik vlieg ga ik op mode 1, 10 en mode 11 vliegen.

    Ik denk dat ik morgen de maiden ga doen, :p ben zelf ook eens benieuwd, ik ga hem vliegen op 2400 toeren.

    nog ff wat fotokes nu hij klaar staat om de lucht in te gaan

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ook even laten zien hoe weinig plaats er is tussen motor en servo's...

    [​IMG]

    ...
     
  5. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    @bullet3030, ik zal de maiden ook net als jou filmen en hier posten, grtz
     
  6. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    LOL:p
     
  7. Jet ranger

    Jet ranger

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Kapellen (België)
    Ik moet dringend lipo's bestellen maar voor dat ik dit toe heb ik nog een vraagje.
    Hoe moet ik de 6s lipo's in serie zetten tot 12s. Moet ik hiervoor een tussenstuk meebestellen waarin ik de lipo's kan aansluiten en dan zo naar de regelaar? Hebben ze dit tussen stuk ook hij hobby king waardat ik de lipo's wens te bestellen? Waarschijnlijk een zeer domme vraag maar weet het niet... Eventueel een foto van de lipo in serie?
     
  8. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Schiet is op dannnn ;) . Je hebt het iig beter aangepakt dan mij.Ik had geen geduldt maar heb een beetje spijt dat ik niet op de fbl gewacht heb.

    De 700V2 die onderweg is, is wel flybarless met 3gx.

    Groeten

    Peter
     
  9. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    jet ranger, domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden, :p lol

    is simpel hoor, je verbind gewoon de rode accu kabel met de zwarte (van de 2accu's), dan blijft er van ieder accu nog een kabel over, een rode van de ene, en de zwarte van de andere, deze 2 draden die overblijven gaan gewoon naar de regelaar...
     
  10. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Vanavond Peter, vanavond,... als het niet regent:p , ik heb ook geen geduld hoor.
    Ben nog bezig met de bouw van ons huis, en heb wat weinig tijd soms.

    dan zet je hem toch gewoon na een tijdje op fbl, met flybar vliegt ook fijn vind ik, daar ben ik november mee begonnen afgelopen jaar met een 600esp en een gigantisch trainingskruis :)


    ik had ook kunnen wachten op de 700 v2, ik heb mijn 700 ook nog maar pas gekocht. daar gaat ge zeker geen spijt van hebben dat is echt heel indrukwekkend de eerste keer als die de lucht in gaat...
    ben eens benieuwd naar de bevindingen van zo'n 3gx...
     
  11. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Je beseft je toch wel dat dit een hele hoge headspeed is voor een 600 size heli?
    Ik weet niet wat je niveau/ervaring en vliegstijl is maar op 2100-2200 toeren heb je met een 600size al een behoorlijk 3D kannon. En meer zou absoluut niet nodig hoeven zijn. Bij hogere toeren wordt de slijtage en kans op mechanisch falen steeds groter.
    Daarnaast zou ik denken dat je met 3300mah lipos op vliegtijden van 3~4minuten uitkomt.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
  12. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Schitterende heli!! Je hebt hem mooi gebouwd.Gaat het nou makkelijk bij jouw met de canopy en heatsink?

    Ik heb totaal geen ervaring met FBL dus met de 700 straks zal het ook wel ff stoeien worden.

    Ff een klein fototje voor Jet Ranger als je het niet erg vindt omdat ik hier zelf ook mee heb zitten KL...

    Zo kan het ook.Je maakt met de Ec5 een borging zodat je nu niks kan kortsluiten.
    Idee van DannyvG

    Succes met de Maiden!!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Ik heb het ook weer van iemand anders hoor :)
    Maar is wel de handigste manier met EC5 connectors.
     
  14. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    @ bullet3030, dank je, nee hoor zeker vind ik het niet erg,... het gaat maar heel juist met de canopy, ik heb de voorste accu in de slede gewoon omgedraaid met de kabels omhoog naar de regelaar gericht en dan gaat ze er juist op.

    op die foto, zie ik iets aan je regelaar dat ik ook heb en ik weet niet vanwaar dat komt, mmm hoe ga ik het uitleggen,
    het is aan de zijkant van je regelaar net boven de gele kabels, en juist langs de zwarte kabel die je stekkers verbinden, je ziet daar een puntje, aan de zijkant
    Wat is dat ik heb dat ook op mijn regelaar??
    Wat zou kunnen is dat het een nalaatsel is van de rubber die ze er om heen doen?
     
  15. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    zou niet weten wat je bedoelt maar is dat niet toevallig waar het ledje zit om foutcodes aan te geven?
     
  16. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Het ledje zit aan de onderkant, en aan de linkse kant van de zwarte kabel op de foto.
    Ik bedoel aan de rechtse kant juist langs de zwarte kabel op de zijkant van de reglaar? daar zie je een zwart puntje?
     
  17. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
  18. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
  19. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.554
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Kurt ,

    Hij heeft gelijk hoor , als je dat ding 2400 tr laat maken dan krijg ik er zelfs een beetje schrik van , gewoon even op 1900 tot 2000 tr min .. voor de maiden , is meer dan voldoende ...
    Want 2400 gecombineerd met 13 graden PITCH = ...........

    Grtz

    Ronny
     
  20. Jet ranger

    Jet ranger

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Kapellen (België)

    Court en Bullet

    Dank voor de info en foto! Helemaal duidelijk nu...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina