Bouwverslag Trex700E V2 3GX .Eerste test hover geslaagd!!(movie)

De 600 is net klaar en vliegt al zo goed dat ik binnekort zal beginnen aan de bouw van de Trex 700EFL V2.
Aangezien het nieuwe 3gx speciaal voor het Futaba sbus systeem geschikt is zal ik deze ook gaan gebruiken.

Dit is mijn eerste FBL heli en ook het Sbus systeem is nieuw voor me.
Ik ga de uitdaging aan :p
Ik ga de heli stock bouwen afgezien van de ESC, deze wordt een Jive 120HV.De berichten over het nieuwe 3gx zijn positief.

full


Groeten

Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Peter, goed zo, dan ga je toch het sbus systeem gebruiken, succes met de bouw, ben benieuwd naar de veranderingen tov de 700 V1
Vette kontronik erop, succes met de uitdaging,.. ;)
 
Vandaag een begin gemaakt met de kop van de 700.Ik moet zeggen dat het even wennen is de aluminium uitstraling, de grovere lagers en boutjes.Wel lekker weinig onderdelen in vergelijking met de gewone kop ;).
De volgende stap is het frame.Omdat ik in een beperkte ruimte moet werken zal ik niet van elk onderdeeltje foto's maken.Op verzoek zal ik van specifieke onderdelen wel foto's maken.

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad, een zeer mooie heli! ik ben ook misschien van plan om deze heli te gaan bouwen en ben dan ook zeer benieuwd naar Uw bevindingen over de 3GX.

mvg
 
Hei Peter ,

Gaat vlotjes he ... wordt een TOP HELI .... ;-)
Ben ook eens benieuwd naar je bevindingen met de 3GX van ALIGN ...

Grtz
Ronny
 
Ik hoop ook dat de 3gx goed werkt.
Ik heb al geprobeerd om hem te koppelen via de laptop om zo de nieuwste
firmware er op te krijgen.Echter gaat dit alleen als je een volledige powerup doet.
Dus zender ontvanger regelaar alles moet aan om stroom op de 3gx te krijgen.
Hij wordt dus niet gevoedt door de usb.
 
Gaaf ding man :mrgreen:

Natuurlijk jammer dat het electro is, maar voor een electro is het een mooi ding :mrgreen:

btw, de originele 3g moest voor upgraden van de software zo aan de usb gehangen worden, maar als je gewoon wat waarden aan wil passen moet alles inderdaad aan.
Bij de 3g hebben ze daarvoor ook 2 versies van hun software meegegeven, 1 speciaal voor update en 1 speciaal voor nummertjes wijzigen.

Ik begrijp dat ze dat bij de 3gx anders hebben gedaan?

O ja, let ff op dat alles wat pre assembled is niet altijd per definitie goed in elkaar zit (locktite)
Het kan zeer raadzaam zijn ook de pre assembled delen ff uit elkaar te halen
 
Iig kon de usb niet linken met de software.Ik kreeg wel het plong geluidje van windows maar er brande ook geen lampje van de us stick of 3gx unit.Ik ga nog ff kijken want volgens mij staat er nog meer software op de schijf.

De heli gaat helemaal uit elkaar.Doe ik bij al mijn heli's.
De bearing block lagers waren netjes gelijmd, de motoras ondersteuningslager niet.

Ik zou nooit geen nitro willen. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik benbenieuwd wat er V2 aan is.
Zo op het eerste gezicht:
- meenemer zit vast aan de kop (zo lijkt het op de foto)
- Metal battery tray

Kun je nu de battery tray ook doorschuiven onder de onvanger tray?
Dat plastic zwarte blok voorop.
Dan krijg je namelijk wel het zwaartepunt goed. De V1heb ik aangepast met een G-Force tray extender
 
De battery tray, is langs voor en langs achter in te steken dacht ik, de accu's zitten normaal onder de reciever mount.
ziet er al goed uit Peter, de kop is ook hier en daar wat anders, ik zie een verschil in de rotorhubs.
 
Ik heb jammer genoeg geen vergelijkings materiaal maar als ik internet mag geloven zijn bij elkaar toch wel wat dingen veranderd. Het rotor huis wordt op twee kanten vast geschroefd met draad in de main shaft en er gaat nog een bout door heen met een borg moertje.

groeten

peter
 
Vandaag even een paar kleine upgrades besteld want de plastic uitvoering hiervan zag er niet echt degelijk uit.

Zowel voor de elevator als tail servo;

full


Deze ik heb besteld voor de 700 600 en 550. Het is voor alle het zelfde nummer dus ik ga er vanuit dat ze op alle 3 de heli's passen.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi spul!
Maar de kunststof versie (van beide onderdelen) is prima in orde hoor, vlieg er al 3 jaar zonder een enkel probleem mee rond.
Maar dit blinkt wel mooi ;)
 
Laatst bewerkt:
Het bling gehalte mag ook mee spelen deze keer 8):zon:
Wel jammer dat het niet in de combo zat net zoals bij de 600 pro.

Eigenlijk zouden ze ook setjes moeten maken van Align upgrades vindt ik net als KDE.

groeten

Peter
 
Iemand enig idee voor welke lipo's ik moet gaan op de 700? Ik heb natuurlijk zelf gezocht op internet maar en zijn zoveel verschillende meningen.Ik ga het liefst voor de turnigy's misschien 5000 40 c???

groeten

Peter
 
Iemand enig idee voor welke lipo's ik moet gaan op de 700? Ik heb natuurlijk zelf gezocht op internet maar en zijn zoveel verschillende meningen.Ik ga het liefst voor de turnigy's misschien 5000 40 c???

groeten

Peter

Hey Peter, ik gebruik ook de turnigy's 5000 40c, ze gaan er net in.
Maar ik weet wel niet hoe het zit met die nieuwe battery-mount, ik denk dat jij toch een beetje minder plaats hebt, normaal gaan ze er wel in, zou me sterk lijken als het niet past.

Wat betreft die vertical-sabilizer-mount in alu, dat is een heel goed keuze voor een update.
Toen ik mijn 700 de eerste keer ging vliegen brak het bekende boutje van de tailrotor-hub, waardoor de heli heel erg snel rond zijn as begon te tollen, met als gevolg de volledige tailrotor vloog eraf, de heli hong op de kop toen het gebeurde, en er was nog weinig aan te doen.
Ik was boven gras aan het vliegen dat zo hoog stond als de knieën, waardoor ik de tailrotor niet meer terug vond, ik had de dag erna vrij samen met de vrouw en heb heel de wei in banen afgelopen om hem terug te vinden. ik had wel een goed excuus voor de hulp, want anders koste dat een kleine 200 meer...

Maar goed had ik de alu versie gehad was hij wel gecrasht maar geen wegvliegende tailrotor, het nokje aan de binnenzijde hield de roterende kracht niet om dat hij zo snel rond draaide. zeker een must in alu
 
Back
Top