Bouwverslag Trex700E V2 3GX .Eerste test hover geslaagd!!(movie)

En dan breekt je carbon tailfin, en is je staartas 100% zeker krom, en de kans op kapotte lagertjes en beschadigingen aan het staarthuis wordt groter.
Je moet altijd zorgen voor zgn. "breekpunten" in je heli.
Wat niet breekt gaat krom of kapot.
Zelfde met servohouders, liever een (spotgoedkope) servohouder in tweeën dan mijn (peperdure) servo.
Je hoeft het niet aan te nemen, het is maar een tip ;)

Laatst bewerkt:
Iemand enig idee voor welke lipo's ik moet gaan op de 700? Ik heb natuurlijk zelf gezocht op internet maar en zijn zoveel verschillende meningen.Ik ga het liefst voor de turnigy's misschien 5000 40 c???

groeten

Peter

Thunder Power 65C 5000 mAh 6S ..... oleeeeeeeeeeeee ...

Dit is het enigste merk wat 2 jaar GARANTIE geeft op deze lipos , ook vermogenverlies of voltage verschil tussen de cellen wordt als GARANTIE aangezien ...

Dus ... je betaald wel een beetje meer , maar je vliegt wel met een gerust hart rond ....

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Voor alles is wat te zeggen natuurlijk maar op zo'n grote heli ga ik liever voor wat meer stevigheid.Ik heb liever dat er wat stuk gaat of krom door mijn eigen fout dan dat er bijvoorbeeld wat fout gaat doordat het materiaal "te zwak is" .Ik kan me voorstellen dat bv zo'n vertical-sabilizer-mount in een 700 na een vlucht of 10/15 wel toch wel wat te voorduren gehad heeft.Verder spreken ze over de servomount in alu met als voordeel betere koeling en sprecisie, ja daar kan ik niet over oordelen ik vond deze gewoon mooi :p:p:rolling::rolleyes:

Ik ga eens speuren naar die thunder powers .De turnigy's 40c waren natuurlijk binnen 2 uurtjes weer uitverkocht. Maar ik hou het nog even open.

Ik heb wel de 600pro gezien met 65c thunder powers dat gaat echt te keer!!

EDIT; 250 dollar voor een lipo!! :schrik::schrik::schrik::schrik::schrik: AMAI vriend... da kan echt nie he ;) en dat maal 2

Laatst bewerkt:
En dan breekt je carbon tailfin, en is je staartas 100% zeker krom, en de kans op kapotte lagertjes en beschadigingen aan het staarthuis wordt groter.
Je moet altijd zorgen voor zgn. "breekpunten" in je heli.
Wat niet breekt gaat krom of kapot.
Zelfde met servohouders, liever een (spotgoedkope) servohouder in tweeën dan mijn (peperdure) servo.
;)

Het is zeker een goede tip, had er zo nog niet over nagedacht, maar ik baalde wel van het zoeken, en jawel mijn staartbuis en torque-tube had ik vrij snel terug gevonden, volledig intact ;)
sorry voor de off topic

De Power jive 120 hv is trouwens vandaag binnen gekomen samen met de heatsink.

Ik hoop dat de slave kabel van de 80hv hiervoor voldoende is aangezien ik die nog heb leggen.

EDIT; 250 dollar voor een lipo!! :schrik::schrik::schrik::schrik::schrik: AMAI vriend... da kan echt nie he ;) en dat maal 2

Ik weet het , we hebben een dure hobby , maar check je PB maar eens ...

PS :
418 euro bedoel je voor een 12S 5000 65C ...
Is toch niet de kop af he ... :-) ;-)
2 jaar GARANTIE ...
Als je dat meetelt zijn ze beterkoop dan de meeste lipos ..
Want een lipo 5000 mAh kapot van onze chinese vrienden is vuilbak ...
En dan heb je snel je TP terug verdiend ...

Dan heb ik het nog niet gehad over het aantal laad en ontlaad cycli ... en naar het schijnt zijn ze TOP , gaan gaan gaan gaan gaan gaan gaan met die banaan :-) :-) :-) :-)

Maar je ziet maar , ik duw ze erin bij mijn TREX 600 PRO ... het zijn wel 3300 mA 65C , ietsje beterkoop dan de 5000 mAh ...

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
De Power jive 120 hv is trouwens vandaag binnen gekomen samen met de heatsink.

Ik hoop dat de slave kabel van de 80hv hiervoor voldoende is aangezien ik die nog heb leggen.

Ik ben er zeker van dat deze kabel goed is , je regelaar gaat wel in Ampere omhoog , maar je electronica blijft hetzelfde aan stroom vragen he ... of je moet er een aantal zaken bijplaatsten die stroom eten zeg maar .... ;-)

Grtz
Ronny

Goed man! Dan kan ik gewoon die kabel gebruiken.Ik heb je PB beantwoordt maar mijn hart zat in mijn keel man ;)

Vanavond even de staart uit elkaar gehaald en opnieuw voorzien van loctite.De lagertjes in de tail rotor holders zaten deze keer wel goed om alleen waren niet voorzien van smering.Wel zat alles netjes in de loctite.Volgende stap is de servo's plaatsen maar daarvoor wacht ik nog op wat spullen zoals sleeve en de upgrade parts.Als het goed is komen deze met de snelle postbode ;)

Hei Peter ,

Goed bezig Peter , het gaat weeral een mooie machine worden zo te lezen ...
Kom je ook trouwens naar de 3D Masters ?
Misschien kunnen we ons daar even LIVE ontmoeten ... ik ga drie dagen dus ...

Grtz
Ronny

Hey Ronny,

Ik zou graag willen maar moet werken helaas.Ik heb wel vrij gevraagd maar of het door gaat is een kleine kans.Ik zou dan misschien zaterdag heen kunnen.
Ik ben ff te laat met aktie ondernemen anders had ik waarschijnlijk zeker heen gekund.

groeten

Peter

Hei Peter ,

Oeps das minder , maar allee , je ziet maar , indien je nog kan gaan , hoor ik het wel ..

Grtz

Ronny

Ja mocht ik heen kunnen laat ik het je weten.Baal wel een beetje maar ja eigen schuld.

Ik wens jouw alvast veel plezier daar he 3 dagen.Maar dat gaat wel lukken denk ik.

Groeten

Peter

Kleine update; Motor en servo's met levers geplaatst.Ik hoop dat deze levers juist zitten, dit was nogal onduidelijk op de tekening.

Helaas heb ik net een mailtje gekregen dat een van de alu servo's mount niet mee gegaan is met verzending, deze heb ik in de US besteld.Ook hebben ze het per ongeluk met normal shipping verzonden ipv het betaalde fast shipping dus zet ik hem nu dus in elkaar met de kunstof servo mounts.

Ook wacht ik nog op een setje braided sleave zwart omdat ik nog 2 servo's kabels moet inpakken.Helaas is deze webshop nu nog een week gesloten.Jammer genoeg levert dit wat vertraging op.

Vanavond begin ik aan de staart. Kleine verrasing is dat er twee booms in zitten, de aluminium en carbon versie.
Zijn er die voordelen kunnen noemen van de alu of carbon tail boom??

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hei Peter ,

Ik heb deze T REX 700 vandaag zien vliegen door enkele 3D Masters , en houd U maar vast , die gaan nogal die T REX 700 E ... man wat een POWER , wat een vlieggedrag ...

Grtz
Ronny

Oke jammer dat ik dat moet missen! Maak je ook video's ?

Zou wel cool zijn als je van team Align met een 700e een video hier kan plaatsen.

Groeten

Peter

Ja ik kan filmen , ik zal eens een VIDEO tje posten morgen ,
Als het weer het toelaat tenminste ...
Wat morgen is het FREESTYLE en Fly on MUSIC ...

Tot morgen .... avond ;-)

Grtz

Ronny

Het begint al aardig wat te worden met de 700.Het grote bouw werk is klaar nu de afwerking en elektronica nog...

Update ; Staat met tt gemonteerd en maingear.Ik ben voor de carbon staartbuis gegaan. Opvallend voor mijzelf zijn de dubbele tt bearings en de maingear bearing.

Ik denk dat ik de kontronik voorop ga plaatsen omdat het cg erg naar achteren legt.

full

full

full

full

Een filmje van de battery mount installation;
Deze is dus ook van achteren in te schuiven.

hallo Peter,

ik heb gisteren ook een 700E 3GX gekocht in Venlo, en heb hem daar ook zien vliegen! man man wat een power! oh ja, als ik me niet vergis heeft Ronny (stratus) deze ook gefilmd. een dezer dagen ga ik ook beginnen met de bouw. mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor de Carbonnen staartbuis?
bij welke club vlieg jij trouwens? misschien kom ik wel eens kijken als ik bij mijn broer in Castricum op bezoek ga.

mvg Xavier

Back