Het goedkeuren van de huidige uitlaten door de EFRA is gebeurd op een bepaalde manier echter nu blijkt bij het werkelijke meten op de baan dat we veel meer geluid maken.
Dat geeft aan dat we anders moeten gaan goedkeuren, namelijk met een methode die de geluidsmeting op de baan beter weergeeft. Dat zou kunnen zijn met de meetbox die men wilde gebruiken op de 1/10 NK. Deze gebruiken om de uitlaten te testen en dan ook om te handhaven op de wedstrijden. Wat nu dus nooit is gebeurd geloof ik.![]()
Het probleem is dat met de huidige regels het homologeren gewoon erg lastig is. Je hebt namelijk een vrijwel oneindige hoeveelheid aan motor-uitlaat combinaties. Als je het goed wilt doen zou je van elk merk de snelste versie van hun motoren moeten testen met een te homologeren uitlaat. En als er dus een nieuw type motor uitkomt kan je weer opnieuw gaan testen.
Een andere oplossing is om motor-uitlaat combinaties te gaan homologeren, maar dan loop je ook tegen problemen aan, zoals wat te doen met motoren van een 1 of 2 jaar terug.
OK Roy, wat gaan we meedenken over wat voor oplossing
Hoe gaan we samenwerken over wat en hoe.
Er is al zoveel over gezegd en geforumd, veel meer zal er niet komen verwacht ik. Laten we een conclusie maken met zijn allen dan.
Opmerkingen van laten we iets doen is nu over en klaar, alleen laten we dit doen is nu opbouwend. Anders is het lekker meelullen maar niets doen. Lekker makkelijk
Gaarne ideen posten ja.Jij bent techneut, roep eens iets.
Dit vind ik wel erg makkelijk om te zeggen, ik snap het niet dus laat anderen er maar voor zorgen dat ik mijn hobby kan blijven uitoefenen. Iedereen kan zijn deel bijdragen voor het oplossen van dit probleem, wat je nu nog niet begrijpt kan je je ook in gaan verdiepen.
Er zijn heus wel mensen bezig om dit probleem op te lossen, maar die zitten waarschijnlijk niet continue op het forum aangezien ze druk zijn met dingen bedenken en realiseren.