Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Houd het zo heel mogelijk... voldoet de vleugel niet, bouw je een nieuwe met een clark-Y.
Die handjes van jou kunnen meer dan voldoende wapperen. Een vleugeltje bouw je in een poep en een zucht...

Ben je niet happy met het onderstel? Pas dat dan gewoon aan. Met dat gelas en gestook komt de veerkarakteristiek niet terug, maak je de Mig-las minder hard. Het verende zit in de opperhuid van het staal. Weet je nog? Daarom mag je een bladveer van een auto nooit en te nimmer zandstralen met grit. Hoogstens met kunststof parel, koudijs of notenschillen.
Wat al is gezegd, uit 1 stuk verenstaal zetten, koud buigen... bij iedere modelbouwzaak is het draad wel verkrijgbaar.
Neem wat lengtes 3 mm en 4 mm mee. Heb je keuze.

Buigapparaat kan jij helemaal snel fixen. Als een draadsnijder al 'effe' spugen in je handen is...

Zoek maar op google op 'wire bender'... even als voorbeeld... voorbeelden te kust en te keur... je fantasie doet de rest.
K and S Metal Working Tools

Met een stalen plaatje, wat boutjes en een stuk pijp uit de ijzerbak heb je het al gefikst...
 
ziet er goed uit alfred , de blanke lak is niet nodig zolang je niet met brandstof vliegt het is alleen maar gewicht

gr frank
 
dank je Frank laat me fantasie er lustig op los nadat je me vertelde dat zelfs een baksteen nog wel kon vliegen

zal me fantasie is loslaten op die onderstellen en buigmachines

mijn zoon heeft via MP in veendam 3mm depron gevonden voor

hij heeft meteen een mooie jet gemaakt, de tekening heb ik inmiddels gekregen wordt me volgende project


IMAG00411.jpg


de bruine tape wordt nog vervangen door zijde chirurgentape

als dat sneuvelt is het zo weer gefixt

groet alfred
 
Dan zou ik direct de hele Charter maar bouwen. De romp bouw je ook in een handomdraai. Over de Charter is bijzonder veel over te lezen op het forum. Heb je direct een fenomenale vliegert.
Je krijgt met de vleugelribvorm tocht iets problemen met de aansluiting op de romp.
Oplosbaar. Als je alle instelhoeken en zowat verhoudingen aanhoudt als bij die tekening aangegeven, vliegt het. Ook hier niet te veel overpower... dan wil die alleen maar omhoog... en weg...
 
ja zou het kunnen doen maar heb nu 6 vergelijkbare vliegtuigen en kan er nog steeds niet mee overweg en enkele zijn al zwaar gehavent

ga nu voor een depron/fruitkisteneiken model waarvan ze me hebben gezegt dat als je daar mee kunt vliegen je overal mee kunt vliegen

stealt

ben er net mee begonnen en daar ga ik het mee leren al moet ik er 5 bouwen
hou de maten X 2 aan (120 spanwijdte) van een pibros ivm de motor/regelaar en baterrij keuze en ook omdat ik daar het zwaartepunt van weet

groet alfred
 
waarvan ze me hebben gezegt dat als je daar mee kunt vliegen je overal mee kunt vliegen
Dus je kunt nog niet goed vliegen met een makkelijker model, dus ga je een moeilijker model maken om het mee te leren. :confused::confused::confused:

Je draait de redenering om.
Inderdaad, als je 'daar' mee kunt vliegen kun je alles vliegen. Maar dat komt dan echt omdat je dan bij wijze van spreken overal al mee gevlogen hebt (en het geleerd hebt)...

Maar toch, heel veel succes... :-)
 
ja zou het kunnen doen maar heb nu 6 vergelijkbare vliegtuigen en kan er nog steeds niet mee overweg en enkele zijn al zwaar gehavent

ga nu voor een depron/fruitkisteneiken model waarvan ze me hebben gezegt dat als je daar mee kunt vliegen je overal mee kunt vliegen

Da's inderdaad wel een aparte redenatie.

Een trainer lukt je niet dus ga je nu voor iets moeilijks......en als dat uiteindelijk lukt kun je ook met een trainer vliegen.

Hmmm, je neemt rijles in een Slopel Astra maar dat lukt niet dus pak je maar een Formule 1 auto onder het mom van: "Als je nog leeft en het lukt je om deze te besturen dan lukt het je daarna ook vast wel om in een slopel Astra te rijden."
Of je eerste vliegles neem je in een F-16 dan is een Cessna daarna lekker makkelijk. :p

An sich klopt dat in theorie natuurlijk wel echter heb je inderdaad de kans dat je er 5 moet bouwen.
Als iets moeilijker te beheersen is dan lijkt het me evident dat het leren vliegen moeilijker is en de kans op gehavende vliegtuigen bijna vanzelfsprekend.

Maar ik geen beeld scheppen bij hetgeen je nu gaat bouwen om te fungeren als nieuwe leskist?
 
Wil mij hier niet opdringen maar volg dit onderwerp sinds het begin met veel plezier.
Dit is een zeer onstabiel ontwerp hoor !
Een delta is gemaakt voor hoge snelheid en gaat zeer zenuwachtig vliegen...Hoe kleiner de vleugel hoe moeilijker het wordt.
Enkel voor ervaren piloten geschikt !Dit knal je zo de grond in, dan mag je er nog 6 bouwen.

Als je echt zelf wil leren vliegen zonder club (heb ik lang geleden ook gedaan) begin met een kleine zwever zonder ailerons +-2m met een lichte v-stelling vleugel.
Dat vliegt vanzelf en zo kan je ontspannen leren. Heb je dat onder de knie zet er een lichte hulpmotor op en daarna de ailerons, je zal zien je bent zo vertrokken en dit hoogstwaarschijnlijk zonder zoveel brokken als nu.
 
hmmmmm vanmiddag gaan we weer vliegen
mijn zoon met een zelfgemaakte pibros en ik met de panda
we zullen zien hoe dat gaat

groet alfred
 
Een delta is gemaakt voor hoge snelheid en gaat zeer zenuwachtig vliegen...Hoe kleiner de vleugel hoe moeilijker het wordt.
Dat is niet helemaal waar (een delta kan best langzaam vliegen, hangt niet zozeer van het gewicht af maar wel van de oppervlaktebelasting), maar ik zou een beginnende RC vlieger ook geen vliegende vleugel aanraden.
Maar zoon Los is geen beginnende RC vlieger meer.
 
ja klapband en meteen uit de bocht, pech

brabant sept :: 100_7727.mp4 video by willeme1 - Photobucket

100_7735.jpg


mijn zoon ging na een paar pogingen toch lekker met de pibros

poging
brabant sept :: 100_7729.mp4 video by willeme1 - Photobucket

en vliegen

brabant sept :: 100_7738.mp4 video by willeme1 - Photobucket


maar is driftig verder met de stealt
en de panda krijgt een plaatsje aan de muur

groet alfred

Maar zoon Los is geen beginnende RC vlieger meer.

is twee maanden na mij begonnen, hobbyzone supercup, super
 
Alfred

Een beroerde locatie om te leren vliegen, je start uit de wind achter de dijk waarbij je na X aantal meter boven de dijk uitkomt

Ik zie ook een vliegtuig die met jou vliegt, het gedrag wordt niet gecorrigeerd met een "karrenwiel" als resultaat

Het helpt met dergelijke toestellen als je iemand deze laat opgooien in het begin (maar dan kan zoonlief geen filmpjes maken;)

Stevo
 
Back
Top