Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Zie enkele post hiervoor.
Aansturing gaat met een controller die gekoppeld zit aan het gas.

Heb hem zo ingesteld dat ie bij half gas begint met 'naverbranden'.
 
Zo weer even bezig geweest.

De afterburner ringen zitten er nu definitef in, de bekabeling ligt ook.
Nu de pijp er weer definitef in hangen en dan op naar het volgende.

De landing geardoor controller instellen.
 
Ik ga een andere hobby zoeken!!!!!!

Heb ik alles zitten, wil ik de pijp erin doen, brand de rechter afterburner minder dan de linker :mad:

Gaan we weer :cry:
 
Dat is weer opgelost.

Maar ren van het ene naar het ander probleem :-(
Ga echt een andere hobby zoeken.

Heb de uitlaat even gelaten voor wat het is, die kan er nu zo wel in.
Maar nu dus aan de gang met de gear door sequencer.

Nou de deuren werken :D
Maar nu het volgende probleem :-(

Ik gebruik(te) voor de retracts de Behotec schakelaar welke ook een remfunctie heeft.
Jullie raden het al..............

Hoe sluit ik nu m`n remmen aan :-(

Ik denk even hieraan:
- sluit de retract/rem servo aan op kanaal 6,
- de door sequencer mix ik mee op kanaal 14.

Zou ik nu de schakelaar omhalen dan gaat direct het gear naar beneden en de deuren open, dat gaat fout.
De Door sequencer heeft hier een vertraging voor ingebouwd maar die is nu omzeild.

Echter kan ik m`n ontvanger vertragen, ik ga dan kanaal 6 een seconde of 5 vertragen.

Dus haal de schakelaar om, 5 deuren vliegen open, de gear servo doet er 5 seconden over en het gear komt uit.
Dan gaan er 3 deuren weer dicht.

Nu met omhoog, vliegen de 3 dichte deuren open, het gear is nog steeds vertraagd dus komt wat later in.
Echter is de vertraging van de deuren zo ingesteld dat deze ook weer later sluiten.


Mhh nu ik dit zo tiep betekent het ook dat ik dan remvertraging heb :-(

Ik ga het eens even testen of het zo werkbaar is en hoe kort de vertraging kan zijn.


Damn zeg, dat doen we 'even', het lijkt net werken ;-)
 
Ik ga een andere hobby zoeken!!!!!!

Heb ik alles zitten, wil ik de pijp erin doen, brand de rechter afterburner minder dan de linker :mad:

Gaan we weer :cry:
Mwa, dat heeft de echte ook wel eens hoor! ;) Is zelfs schaal ha ha ha!
ab-860167-f15c-493fs48fw-riat-15jul06.jpg


wat die andere hobby betreft, je kunt altijd terug naar LEGO:
6374626233_e6ddc966a6_z.jpg
 
Haha, die Lego F-15 laat ik nog maar niet aan de kleine man zien, moet ik die nabouwen vrees ik :-)


En ja hoor dat gaat prima werken wat ik bedacht had met die vertraging :yes:

Nu lekker fine tunen :banana:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De pijp zit er ook weer 'definitief' in.
f15c391.JPG

f15c392.JPG


Deze is 2cm naar achteren gekomen, dat levert een paar voordelen op.
Zwaartepunt zal iets naar achteren verschuiven en de motor steekt iets minder diep in de pijp wat beter schijnt te zijn + de uitlaten zullen minder warm worden daar de afstand tot de uitgang ook weer minder is.

Zeg 'definitief' want misschien moet ie er nog even uit omdat ik toch nog geen motor heb en de flap aansturing wil veranderen (heeft toch voordelen dat het zo lang duurt :-( ), ook wil ik nog eens kijken naar de smoke installatie, maar zo als het nu zit is het makkelijker om de pijp te verwijderen da`s dus niet zo`n probleem meer.

Op naar het volgende.
 
Beetje stof? Heel Veel stof :yes: :-(


Yep, nog een paar weekjes, dan moet ie zeker weer fladderen :yes:
 
Gisterenavond alle servo`s etc. eens aangesloten om te kijken of alles werkte en dat deed het.

Nu de hele draden bende even netjes opbinden, heb ook alle 14 uitgangen van m`n ontvanger nu hard nodig :-)

Asl dat dan gedaan is zit ik nog even te dubben, wel of niet beginnen aan de flaps, denk van maar wel, is dat ook alvast gedaan.

Mara het einde komt weer in zicht.
 
Jaja, het heeft meer als een uur programmeren geduurd maar de R14 zit nu helemaal vol en alles werkt zoals het hoort.

De kanalen zijn nu zo ingedeeld:
01: ECU / gas
02: Taileron Links
03: Taileron Rechts
04: Neuswiel besturing, gemixt in de zender met gear, stuurt alleen bij gear uit
05: Linker flap up/start/landing
06: Gear in/uit in de ontvanger vertraagd
07: Rook aan/uit
08: ECU / aux
09: Cockpit kap open/dicht gemixt in de zender met gear, kan alleen open met gear uit
10: Gear door sequencer gemixt in de zender met kanaal 6
11: Airbrake in/uit
12: Verlichting aan/uit, landingslicht alleen aan met gear down
13: Afterburner ringen gemixt in de ontvanger met kanaal 1 gaan bij half gas aan
14: Rechter flap, gemixt in de ontvanger met kanaal 5

Flaps werken wel maar ben nog niet eens met de aansturing maar dat komt wel.
 
Op zich viel het wel mee, meeste stond er wel in maar heb ik even anders toegewezen ivm beschikbare kanalen.

Het meeste werk is de ontvanger programmeren, veel doorloop menu`s en veel mogelijkheden maken het soms dat je de weg kwijt bent en weer even terug moet om te kijken hoe het ook alweer zat.

En constant testen/controleren tussendoor.

Maar uiteindelijk gelukt :D


Nu alles alvast netjes opbinden.
 
En dan die tor dr weer in en loeien!!!!

Ik ben nog aan t wennen aan mn nieuwe zender! Van 6 kanaals met 4 mixers naar 14 kanaals met eindeloze programmeer mogelijkheden! Ff wennen dus!
 
Zekrs wel.

Planning is de hele kist af te hebben voirdat de tor komt.
Als de tor dan klaar is is het nog een uurtje werk omde kist vliegklaar te maken.


Mag onderhand wel weer :yes:
 
Wat een ingewikkelde kist is het geworden als je die kanalen ziet zeg. Al die extra opties erop. Rook, wieldeuren, verlichting, afterburner, airbrake.

En dan maar een uurtje programmeerwerk.

Dat geluid van dat landingsgestel en die deurtjes is ook mooi. Klinkt lekker solide. *KLAK**KLAK*

Ik hoop hem binnenkort weer te zien vliegen! En dan een beetje in de avondschemering met die afterburner en verlichting. Dat wordt mooi! Kan ik weer foto's schieten.
 
Back
Top