@Setsu, bedankt voor de uitleg.
@Luc, Een lichtere motor is juist het punt. Voor de 70 mm schroef moet ik wel een zware motor plaatsen. Eigenlijk een BB900 maar ik koos voor een BB720. Net iets te licht maar ik waag het erop. Kan altijd nog op 6 volt varen.
Hallo allen,
Weer veel gedaan. Kimkielen, steun, schroefas, roerlagering, schroefraam, harsen en een begin aan het roer gemaakt.
De kimkielen zijn door de huid vastgezet. Met de Dremel in geslepen.
Het inboren van de schroefas is een lastig klusje om over die lengte recht te blijven. Eerst voorgeboord met een kleine boor, daarna steeds een maatje groter. Het richten gedaan met een rattestaart.
Plaatsen van het schroefraam. Met epoxylijm en gespijkerd.
Lagering maken voor de roerkoning.
Het blad is met zilversoldeer aan de as gemaakt. De schrenen met tin vastgezet. Daar tussenin komen later houten planken net als bij de originele ZZ3...
Het harsen van de romp. Injectiehars met 160 grams keperdoek.
Tot zover maar weer.
Groeten Paul
@Luc, Een lichtere motor is juist het punt. Voor de 70 mm schroef moet ik wel een zware motor plaatsen. Eigenlijk een BB900 maar ik koos voor een BB720. Net iets te licht maar ik waag het erop. Kan altijd nog op 6 volt varen.
Hallo allen,
Weer veel gedaan. Kimkielen, steun, schroefas, roerlagering, schroefraam, harsen en een begin aan het roer gemaakt.


De kimkielen zijn door de huid vastgezet. Met de Dremel in geslepen.

Het inboren van de schroefas is een lastig klusje om over die lengte recht te blijven. Eerst voorgeboord met een kleine boor, daarna steeds een maatje groter. Het richten gedaan met een rattestaart.



Plaatsen van het schroefraam. Met epoxylijm en gespijkerd.

Lagering maken voor de roerkoning.



Het blad is met zilversoldeer aan de as gemaakt. De schrenen met tin vastgezet. Daar tussenin komen later houten planken net als bij de originele ZZ3...




Het harsen van de romp. Injectiehars met 160 grams keperdoek.

Tot zover maar weer.
Groeten Paul