Trex 250 eigenaars???

Gisteren mijn trex 250 weer gerepareerd. Ik heb ook maar eens de afstellingen nagelopen omdat ik in eerste instantie de opgegeven settings van Align aangehouden had. Echter las ik hier op het forum dat dit niet ideaal zou zijn. Ik heb nu de volgende settings ingesteld op de pitch -2, -1, 0, 5, 11 graden bij 0 - 75 - 75 - 75 - 75. Dit alles in hoover mode. Is dit een aan te raden setting waar ik mee verder kan oefenen? Ook de elevator en airleron uitslagen moet ik die "knijpen" of raden jullie dat af?

Groetjes Robert
 
250

Robert
ik persoonlijk heb zeker om te beginnen met de 250 de pitch ingesteld op de volgende waardes in normaal
-4 graden tot +11 graden met midstick als 0 graden
40-30-50-75-100
Hier kon ik persoonlijk goed mee rond komen ook met de -4 graden om met wind toch omlaag te kunnen op een voorzichtige manier.
Throttle heb ik dan vlak 75 to 80% aangehouden
Idle1 heb ik dan weer als
0-25-50-75-100 dus -11 tot +11 graden en de throttle op 80 tot 85%
Dit was mij goed bevallen zeker in het begin zeker met een fbl 250 beast_x
Maar nu ik vrij redelijk kan vliegen met de 250 heb ik alles op 0-25-50-75-100 en een throttle op 87% vlak met een klein dipje op midstick 85% vindt ik prettiger
Is gewoon een zaak van zelf even aanvoelen wat jij prettiger vindt vliegen
 
Robert,

De T-rex 250 is naar mijn mening een bijzondere maar leuke heli. Ik heb hem altijd met veel plezier gevlogen:

[URL="
250 mild 3D flight. - YouTube[/URL]

Wel ben ik er achter gekomen dat de 250 beter gehoorzamer en "rustiger" vliegt bij hoger rotortoerental. Hoewel het altijd een persoonlijke keuze is raad ik aan om 100% vlakke gascurve. Ofwel 0%-100%-100%-100%-100%.

Dit lijkt in het begin allemaal heel heftig en het duurt even voordat je er gewend aan bent. Maar je zal merken dat de heli strakker in de lucht hangt en directer stuurt.

Succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo is ieder zijn instelling persoonlijk en afhankelijk van de heli :-) ,want de mijne vliegt juist met een rustig toeren tal zalig. En werd op de club de kleine 500 genoemd
 
Thanks mannen ik zit dus redelijk op de goede weg qua pitch instellingen. Ik ga met de toeren en uitslagen wat experimenteren om uit te zoeken wat mij persoonlijk het beste bevalt!
 
Thanks mannen ik zit dus redelijk op de goede weg qua pitch instellingen. Ik ga met de toeren en uitslagen wat experimenteren om uit te zoeken wat mij persoonlijk het beste bevalt!

Dat is het beste, gewoon zelf een beetje experimenteren. Leer je nog heel veel van ook.

Hou er alleen wel rekening mee, dat je vooral toerental verlagen écht in héél kleine stapjes moet doen.

Waarom? simpel: vermogen wat nodig is om te hooveren is min of meer constant, en dat betekent, dat als het toerental zakt, het reactiekoppel (de kracht die de hekrotor moet opvangen) TOENEEMT.

Echter het hekrotortoerental daalt evenredig mee.
Je hebt nu een toenemende kracht op de hekrotor, die met een afnemend toerental opgevangen moet worden, en je begrijpt dat daar een redelijk "scherp" punt is, waarbij dat opeens niet meer gaat. Toerental X en alles is goed, toerental 95% van X en het gaat opeens fout....

Van belang is, dat je bij iedere verlaging van het toerental, éérst in hoover controleert of je hekrotor nog goed volle kracht naar rechts wil sturen, voordat je verder kijkt hoe dat toerental je bevalt.

Groet, Bert
 
..bij mij heeft een throttle-curve ook geholpen
om niet te hoge toeren te vliegen,
maar toch wat reserve-kracht over te hebben
als je de heli "afvangen" wil / moet:

100 - 90 - 85 - 90 - 100

in idle met 0 pitch bij mid-stick

suc6, Uwe
 
...vliegt nog iemand met de 250er,

mijn interesse gaat naar de 250 pro DFC met 3GX,
de stap naar de Gaui X2 is namelijk heel groot

Groet
Uwe
 
Hehe, heb ik je aangestoken Uwe? ;-)

Staat ook hier op het verlanglijstje, maar met de quad er bij is het voor nu ff genoeg geweest met aanschaffen. Eerst maar eens vliegen met wat ik heb.
 
Hehe, heb ik je aangestoken Uwe? ;-)

Staat ook hier op het verlanglijstje, maar met de quad er bij is het voor nu ff genoeg geweest met aanschaffen. Eerst maar eens vliegen met wat ik heb.

Idd Floris,
ik ben zo veel mee gevlogen
met de oude paddel versie, leuk,
nu ben ik benieuwd op de power van fbl !

Groet, Uwe
 
Ik heb een 250 DFC pro liggen, maar nog niet mee gevlogen,
is een occasie maar eigenl in nieuwstaat. Ga nu met de paddel 250 beginnen, missch is dat wat stom maar ik ga ervoor (heb al wat ervaring ook nu,al veel 130x en 450 gevlogen de laatste tijd :)
Vandaag hem afstellen en hopel een 1ste vluchtje.

Wat ik me afvraag,heb al is ergens tegengekomen,stel je duwt er een spectrum ontvanger in, dat die DFC fbl niet met een DX6i zender gevlogen kan worden?
Dat je minstens de dx7 met 7 kanalen nodig hebt..

Weet iemand daar het fijne van?

Gr
 
lijkt me sterk.
er zijn maar 6 dingen om aan te sturen. Dus wat moet dat 7e kanaal dan gaan doen?
is er nou nog iets extra's aan boord wat bestuurd moet worden... Maar een 250 heeft dat niet voor zover ik weet.
of spectrum moet iets verzonnen hebben zodat ze wel een 7e kanaal nodig hebben, maar ik zou niet weten wat dat kanaal dan moet besturen.

Kan zijn dat er compatibiliteitsproblemen zijn wanneer je een 6 kanaals ontvanger volledig wilt gebruiken.
Maar lijkt me toch vrij sterk.

Als dat trouwens wel zo is, dat je perse een 7 kanaals zender en ontvanger nodig hebt voor een "simpele" 250, vind ik dat een kwalijke zaak van spectrum..
 
... is een occasie maar eigenl in nieuwstaatstel ...

... je duwt er een spectrum ontvanger in, dat die DFC fbl niet met een DX6i zender gevlogen kan worden? Dat je minstens de dx7 met 7 kanalen nodig hebt..

Weet iemand daar het fijne van?

Gr

ik vloog een heli met spectrum AR7200BX en een DX6i, geen probleem,
ik weet dus ook de vraag niet, spectrum heeft toch ook 6 kanaal ontvangers
voor een paddel heli bv.

?occasie?

Groet
Uwe
 

Komm Uwe, denk da mal eens over nah :-)

occasie (bn.): tweedehands bijvoorbeeld: Ik heb mij een schoon occasie autooke gekocht.

OT: Trex 250 is zowel FB als FBL een klasse-heli. Zit na een zwakke start intussen goed in elkaar en vliegt strak. Daar kan Blade nog wat van leren.
 
neee .. @HeliKoper:

ik bedoelde daarmee, of je hem verkoopt ???

.. en idd vliegt / vloog mijn T Rex 250 paddel super,
daar kan niet alleen HH wat van leren, Ha Ha

groetjes, Uwe
 
Hoi mannen,vandaag met de paddel-versie wat gaan rondtoeren, mijn "ontmaagding" met A: het merk Align en B de trex 250 :) :)

Mijn ervaringen

- zwaar mr fun vogeltje
- ik heb oude lipo's of ze zijn wel heel snel leeg bij deze heli..
- hij is leuk,ik hou wel van wat actie en door de laatste week heel veel (en redel agressief,bedoel met korte stuurbewegingen) met de 130x van blade te vliegen kon ik hem wel te baas (tot dan die ene keer,tikje gemaakt de 4de vlucht ;)
--> had tail wag en/of de staart liep weg..
- tikje gedaan dus, had wat schade, heli hersteld en terug gaan vliegen
- staart is stukken beter nu,tail servo is vervangen door een ander exemplaar (was stuk na men "crash"

- heb de indruk dat mijn align gyro gp780 niet in heading lock vliegt,alle andere instellingen heb ik netjes doorgelezen en goed gezet,maar ik heb een vaste rode led tijdens het vliegen,dit zou de normal werking zijn,vaste groene led zou heading hold zijn,ook via de zender krijg ik hem niet in heading hold..

Maar er valt zeker mee te vliegen zo,had iets meer power verwacht maar is ok en hij "valt" er vrij stevig door als je bocht,dat viel me ook op,maar met een goede dosis up kan je hem er wel mooi doorsturen.

Ga er zeker nog meer mee vliegen :)

@ uwe, ivm die DFC 250.. Men verstand zegt: verkoop hem je hebt genoeg spullen! Maar men men hart zegt: bijhouden..

Hij is echt heel mooi en degelijk gemaakt, hij komt van een jurylid die wedstrijden beoordeelt,zit in elkaar met goei materiaal ook, is bijna een juweel tov de paddel versie. Vrees dat ik er niet direct afscheid van ga doen..

Gr
 
Hoi @easy:

niet verkeerd begrijpen,
ik heb geen 250er meer,
kijk maar in mijn handtekening, daar vind je 6 helis (2 elektro, alles 700er)

maar voor fun wil ik die 250er fbl maar vliegen

Groet
Uwe
 
Ok uwe, geen probl. :)

In men paddel zit de AR6115e spectrum ontvanger,dit is geen full range,maar denk wel dat hij voldoende range geeft voor de 250, heb het web al afgespeurd naar de range van deze ontvangers maar geen duidelijke antwoorden,sommige duwen deze ontvangers zelfs in zweefvliegtuigen en hebben geen ontvangstproblemen.. Frame is wel van carbon bij de 250 maar die ontvanger hangt er toch mooi buiten denk ik zo..

Nu blijft enkel de vraag of deze ontvanger ook werkt in de DFC versie in combinatie met de dx6i.

Omdat ik de blade 180cfx draad ook volg en ze daar blijkbaar de 180 niet kunnen binden aan de dx6i.. Wel echt straf,is dan nog allemaal horizon.

Gr
 
ik heb nog een AR7200BX liggen,
verder heb je een Combi met 3GX,
en als je iets verry goed wild, bouw je een v-bar in

simpel en niet duur is de combi met de 3GX,
kost slechts 30 € meer dan de versie zonder fbl unit

gr. Uwe
 
Back
Top