In de volgende alinea van dat bericht staat,
Dat gebeurde in juli 2013 in Vlaardingen, toen hij na een steekpartij met een drone foto's maakte van de plaats delict. Hij heeft daarmee blijkens het vonnis de Regeling modelvliegen overtreden.
Daarmee word bedoelt dat hij vloog om foto's te maken, dat hij foto's aan het maken was doet er niet toe, wel dat hij vloog (in bebouwing boven mensen) om die foto's te maken. daar zit hem de kneep. dus wat dit aangaat (wel of geen camera) heb je gelijk in, maar het feit dat hij wel of niet de juiste papieren bezat is niet zo moeilijk, daar draait het hele gevalletje nou om.
Wie mag het bovenstaande wel in Nederland? niemand toch?
Een gecertificeerde RPAS piloot met een combinatie ontheffing dient zich aan het volgende te houden,
- [FONT=Verdana,Verdana]
[FONT=Verdana,Verdana]in ongecontroleerd luchtruim
- binnen Visual Line of Sight (VLOS) – in het zicht van de bestuurder en waarnemer
- niet hoger dan 120m (400ft) boven grond / water (AGL)
- niet verder dan 500m van vlieger/gezagvoerder
- minstens 150m (horizontaal) van mensenmenigte en bebouwing
- binnen de zichtvliegregels (VFR) binnen de daglichtperiode
[/FONT][/FONT] Dit overgenomen uit Informatiebulletin lichte onbemande luchtvaartuigen, dit houdt in hoe je het wend of keert je (commercieel of niet) niet mag vliegen binnen 150 meter van mensenmenigte en bebouwing .
Wel ben ik van mening dat het gevalletje veiligheid voor gecertificeerde piloten een paar latten te hoog ligt. Een fietser zonder licht 's avonds levert meer gevaar op.
Maar dat is in imo de kromme regelgeving in Nederland.
Er staat Nederland nog wat te wachten na Kerst vrees ik.
btw, een mooi filmpje van je op joeptjoep John. Jij ook goede kerst en jaarwisseling gewenst.