De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

goedemorgen ik heb hier een link van de complete flightlog als het goed is kun je die importeren in je app van je aspire en de hele vlucht zien , het moment dat hij opsteeg waren er al problemen en probeerde me zoon hem terug te halen en ja ik heb op het strandje al gekeken en gisteren ben ik ook op brienenoord eiland geweest met een verrekijker heb ik alles af gezocht de vlucht is zoals je ziet rond 16:15u.



https://www.dropbox.com/s/mjr3su5dt0eog2o/DJIFlightRecord_2015-05-14_[16-12-43].txt?dl=0
 
Das ff 'klote' voor je Johan.
Ik vermoed dat je idd een GPS error gehad hebt. Voor de toekomst handig te weten dat je je machine hieruit had kunnen halen door van P naar A te schakelen op je remote. Daarmee had je de machine op de Atti mode gezet en ik ik verwacht dat je dan de controle weer terug gehad zou hebben.

Even een andere tip voor de toekomst.
Realiseer je dat je niet mag vliegen op deze plek. A) je zit te dicht bij aaneengesloten bebouwing, B) je zit te dicht bij vaarwegen en C) je zit in CTR (gecontroleerd luchtruim vanuit de luchthaven Rotterdam).

Niet om te zeiken maar als de Inspire een paar meter doorgevlogen was had hij zich in of tegen de van Brienenoord geboord... hoef je denk ik niet uit te leggen wat dat betekenkd zou hebben.

Ondanks dat,
mooi balen dat dit je overkomen is.
 
Das ff 'klote' voor je Johan.
Ik vermoed dat je idd een GPS error gehad hebt. Voor de toekomst handig te weten dat je je machine hieruit had kunnen halen door van P naar A te schakelen op je remote. .

Heeft hij geprobeerd, werkte niet. Volgensmij moet je dit trouwens eerst activeren onder instellingen. Desalnietemin mag een GPS error nooit deze problemen geven. (Dit zou bijvoorbeeld wel de homepoint kunnen beïnvloeden, maar niet dat de inspire cirkels gaat draaien.) Het lijkt dus een ander probleem.
 
Sommige drones hebben een ingebouwde beveiliging zodat je niet kunt opstijgen nabij een vliegveld of tot een beperkte hoogte kunt gaan in een restricted area.
Zoals deze drone dus, tenminste dat is me vertelt tijdens aankoop
verder heb je wel gelijk wat betreft het vliegen op deze plaats ,verder ging het mij om de storing die ontstaan is en anderen op de hoogte brengen zodat ze niet zoals ik de pech hebben om hem kwijt te raken.
ik neem ook aan dat dit zich niet vaak voordoet en zeker niet bij deze machine en ook niet mag gebeuren
 
Mijn verontschuldigingen aan Johan dat ik een en ander verkeerd geïnterpreteerd heb. Ik heb zelf nog gevlogen die dag en gebruik deze link http://www.n3kl.org/sun/images/noaa_kp_3d.gif?
Ik was er van overtuigd dat het rood was, nu twijfel ik gezien de historie. Ik heb bewust die dag alleen in atti en manual gevlogen.
Overigens zijn de karakteristieke cirkels wel een teken van het verkeerd interpreteren van de gps door de controller. De dji a2 en de naza uitgeruste machines van mij maken ook die bewegingen tijdens een zonnestorm in gps mode. De a2 was per ongeluk maar direct daarna heb ik bewust de naza in gps gevlogen. De helikopters vliegen normaliter zoals je verwacht.





Niet om te zeiken maar als de Inspire een paar meter doorgevlogen was had hij zich in of tegen de van Brienenoord geboord... hoef je denk ik niet uit te leggen wat dat betekenkd zou hebben.
Dan was hij wel terug geweest. Het is altijd koffiedik kijken wat er dan gebeurd was. Zeer waarschijnlijk een kapotte inspire en verder niets. Niet te moeilijk doen allemaal.
 
Sommige drones hebben een ingebouwde beveiliging zodat je niet kunt opstijgen nabij een vliegveld of tot een beperkte hoogte kunt gaan in een restricted area.
Zoals deze drone dus, tenminste dat is me vertelt tijdens aankoop
verder heb je wel gelijk wat betreft het vliegen op deze plaats ,verder ging het mij om de storing die ontstaan is en anderen op de hoogte brengen zodat ze niet zoals ik de pech hebben om hem kwijt te raken.
ik neem ook aan dat dit zich niet vaak voordoet en zeker niet bij deze machine en ook niet mag gebeuren

Die hebben ze in een latere app/firmware update weer verwijderd volgens mij (op verzoek van de community), en die zone viel idd buiten de plek waar jij opsteeg. Volgens de (hobby) modelbouw vlieg regels mag je volgensmij 3 km uit een vliegveld tot max. 300m hoogte vliegen (mits je je aan de overige regels houdt). Dus als je, zoals waarschijnlijk je bedoeling was, een beetje langs de kade wilde vliegen zie ik niet echt problemen daar...

Bedankt voor het melden en veel geluk met DJI 'support'.

Tip: kaart het ook even aan bij DJI Tahoe Ed: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2280074 , hij heeft goed contacten met alle stakeholders binnen DJI en heeft mij goed geholpen, toen ik een vergelijkbaar probleem had.
 
Die hebben ze in een latere app/firmware update weer verwijderd volgens mij (op verzoek van de community), en die zone viel idd buiten de plek waar jij opsteeg. Volgens de (hobby) modelbouw vlieg regels mag je volgensmij 3 km uit een vliegveld tot max. 300m hoogte vliegen (mits je je aan de overige regels houdt). Dus als je, zoals waarschijnlijk je bedoeling was, een beetje langs de kade wilde vliegen zie ik niet echt problemen daar...

Bedankt voor het melden en veel geluk met DJI 'support'.

Tip: kaart het ook even aan bij DJI Tahoe Ed: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2280074 , hij heeft goed contacten met alle stakeholders binnen DJI en heeft mij goed geholpen, toen ik een vergelijkbaar probleem had.

Thanks ik hou je op de hoogte verder had ik niet het gevoel dat de dealer me af poeierde en best wel begrip had voor de situatie dus ik wacht nog even af wat hij kortsluit met dji in Duitsland, dus loop nog niet vooruit op de zaken.
En hoop tot een goeie oplossing te komen
Thanks voor de tip
 
Laatst bewerkt:
De Brienenoordbrug ligt ongeveer 10 km van Rotterdam airport. Is dat (onder de 300 meter) CRT van Rotterdam airport?

CTR Rotterdam is 8NM groot (ca 15Km). Daarbij komt aansluitend nog het gehele havengebied in Rotterdam, Een hoogtebeperking vwb het vliegen met een 'drone' binnen CTR bestaat niet. Binnen een CTR mag niet met een drone gevlogen worden.
In het plaatje is het 'paarse' gedeelte binnen CTR:

brienenoord-ctr.jpg
 
Oke duidelijk, dus op de volgende plaatsen mag je niet vliegen (zijn er nog best wat).

Bijna goed ;)
We hebben in Nederland vwb UAS 3 luchtruim classificaties waar we rekening mee moeten houden. Deze heten C, D en G. Kort samengevat komt het hier op neer dat luchtruim klasse C betreft Schiphol, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht en Groningen (de gebieden die tbv de civiele luchtvaart vallen onder de LvNL (Luchtverkeersleiding). In deze gebieden mag niet gevlogen worden tenzij er een convenant is met bijv een in dit gebied gelegen Modelbouwvliegclub.
Klasse D luchtruim betreft de Militaire velden zoals bijv Woensdrecht, Gilze-Rijen, Budel etc... Hier mag alleen gevlogen worden indien Defensie hier toestemming voor gegeven heeft.
Wat dan nog over blijft is klasse G. Daar mag onder voorwaarden van de regeling modelvliegen gevlogen worden...
 
Bijna goed ;)
We hebben in Nederland vwb UAS 3 luchtruim classificaties waar we rekening mee moeten houden. Deze heten C, D en G. Kort samengevat komt het hier op neer dat luchtruim klasse C betreft Schiphol, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht en Groningen (de gebieden die tbv de civiele luchtvaart vallen onder de LvNL (Luchtverkeersleiding). In deze gebieden mag niet gevlogen worden tenzij er een convenant is met bijv een in dit gebied gelegen Modelbouwvliegclub.
Klasse D luchtruim betreft de Militaire velden zoals bijv Woensdrecht, Gilze-Rijen, Budel etc... Hier mag alleen gevlogen worden indien Defensie hier toestemming voor gegeven heeft.
Wat dan nog over blijft is klasse G. Daar mag onder voorwaarden van de regeling modelvliegen gevlogen worden...

En dan heb je nog de ziekenhuizen met een heliport. Ook drie kilometer. Ik woon te dicht bij de heliport van het Radboudziekenhuis Nijmegen.
 
En dan heb je nog de ziekenhuizen met een heliport. Ook drie kilometer. Ik woon te dicht bij de heliport van het Radboudziekenhuis Nijmegen.

Zoals ik al zei.
Ik klasse G luchtruim mag onder voorwaarden van de regeling modelvliegen gevlogen worden.... Hoe eea mbt een heliport geregeld is staat in de regeling.
 
@Johan het leek wat mij betreft op een IMU storing.

Recalibration of the IMU is needed if the MOD value is greather than 1.01 or less than 0.99. Target MOD for accelerometer is 1.00. Check the values before each flight and calibrate if you're outside of this range. I've heard reports that the cooler the IMU is, the more accurate the calibration, so turn off your Inspire for a few minutes prior to calibrating.

For the compass, you want the value to be between 1400 - 1600.
 
De mod value kan je alleen controleren in rust, en absoluut stil, stationair en horizontale inspire.
IMU defect is je reinste kolder. Als je IMU defect was geweest had de inspire binnen een straal van 20 meter na opstijgen in de grond gezeten.
 
@Johan het leek wat mij betreft op een IMU storing.

Recalibration of the IMU is needed if the MOD value is greather than 1.01 or less than 0.99. Target MOD for accelerometer is 1.00. Check the values before each flight and calibrate if you're outside of this range. I've heard reports that the cooler the IMU is, the more accurate the calibration, so turn off your Inspire for a few minutes prior to calibrating.

For the compass, you want the value to be between 1400 - 1600.

Is moeilijk te zeggen nu of het een storing was in de IMU.
Ik had vandaag nog even contact met de dealer en die had nog nog niks gehoord van dji en vroeg alsnog naar de drone omdat het volgens hem lastig te bewijzen is omdat die er eenvoudig weg niet is,en zodoende kunnen ze waarschijnlijk niet ontdekken wat er nou precies fout is gegaan,ondanks dat ik die vlucht record heb waarop sta wat er allemaal gebeurde en welke knoppen bediend werd op dat moment en geen piloot error was.
Ik dacht zelf dat ik met die vlucht record redelijk sterk in me schoenen stond ,maar hij gaf aan dat dat waarschijnlijk niet is :-(
 
Back
Top