FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Nieuwe opgave

Aan dit bijzondere vliegtuig werkte een vliegtuigfabrikant samen met zijn ex-partner, Igo Etrich.

Z9MAos.jpg


Johannes
 
.
Het is geen DUIF... daar moet ik gelijk aan denken als ik Igo Etrich zie staan... ;)

Bijzonder om te zien dat alle struts naar een schijf op de romp lopen!?!
Scheluwtreksysteem o.i.d.?

Moeilijke opgave!

Franz Xaver Wels... nope
Karl Illner... nope
Franz Xaver Wels... nope
Ernst Heinkel... nope
Edmund Rumpler... nope
Friedrich Ahlborn... nope

Pffffff :confused:

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
.
Het is geen DUIF... daar moet ik gelijk aan denken als ik Igo Etrich zie staan... ;)

Bijzonder om te zien dat alle struts naar een schijf op de romp lopen!?!
Scheluwtreksysteem o.i.d.?

Moeilijke opgave!

Franz Xaver Wels... nope
Karl Illner... nope
Franz Xaver Wels... nope
Ernst Heinkel... nope
Edmund Rumpler... nope
Friedrich Ahlborn... nope

Pffffff :confused:

Groeten, Ramses
.

Zeker een moeilijke opgave, die kwam ik toevallig in de herfstvakantie tegen.

Morgen zet ik er nog een andere foto erbij zodat de constructie van de struts beter te zien is.
Deze opgave heb ik in dit draadje geplaatst zodat ook de kleine vergeten vliegtuigbouwers aandacht krijgen.

Johannes
 
Ze werkten vanaf 1 februari 1923 t/m mei 1926 aan dit vliegtuig zonder succes.
Met deze nieuwe soort aandrijving vloog een model in 1922 ca. 20 meter ver.


JUpIhQ.jpg


Johannes
 
Ja, een "Schwingenflügel-Flugzeug", was gepatenteerd!
Inderdaad bandaandrijving.
Een Oostenrijkse ingenieur ging naar Polen om daar de productie van het toestel op gang te zetten.

Johannes
 
Voor dit experiment werd een bestaande romp van een redelijk bekende dubbeldekker gebruikt.
Degene die weet van welke toestel deze romp is mag een nieuwe opgave plaatsen.
Vanaf de staart tot de cockpit is alles origineel gebleven, maar de voorkant is totaal veranderd.

Johannes
 
Die soort gelijke romp ben ik tegengekomen maar ja maar waar alweer. [emoji23]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja! :thumbsup:

Aviatik Berg D 1 van Flugzeugfabrik Thöne & Fiala.

Ing. Anton Fiala heeft zamen met Ing. Wels aan dit Patent gewerkt.


Johannes
 
Back
Top