C-130 Hercules

Vakantie, dus even de hort op met de aanhang.

Oa. naar Safaripark Beekse Bergen (erg leuk), en daar ligt dit ergens op een achteraf perrein.

Wat is dit?

20151020_155447_001_resized.jpg



jan.
 
Even dit draadje terug een beetje inspiratie geven :)
Ik was al enige tijd ( meer dan een jaar ) een piepschuime C130 hercules aan het bouwen en dit is zeker geen real schaalmodel maar hij is eindelijk af geraakt en daarom even een fotoke hier .
Is dus een versie geworden van de '' Operation Deepfreeze '' heeft een spanwijdte van 2m dus een schaal van 1/20 .
Is zeker niet wat jullie gaan maken maar wel een beetje ter inspiratie
De maiden moet nog volgen maar da is voor een goed weer dag he .
 

Bijlagen

  • Bewerkt9 100_3574.jpg
    Bewerkt9 100_3574.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 239
  • Bewerkt8 100_3533.jpg
    Bewerkt8 100_3533.jpg
    173,9 KB · Weergaven: 238
Even dit draadje terug een beetje inspiratie geven :)
Ik was al enige tijd ( meer dan een jaar ) een piepschuime C130 hercules aan het bouwen en dit is zeker geen real schaalmodel maar hij is eindelijk af geraakt en daarom even een fotoke hier .
Is dus een versie geworden van de '' Operation Deepfreeze '' heeft een spanwijdte van 2m dus een schaal van 1/20 .
Is zeker niet wat jullie gaan maken maar wel een beetje ter inspiratie
De maiden moet nog volgen maar da is voor een goed weer dag he .

Erg mooi gedaan !! als ik wat verder ben met de bouw van de Do24k en weer wat meer tijd beschikbaar heb zal ik weer verder gaan met het tekenwerk aan de Herky

Mvg,

Bart
 
Dat heb je zeker netjes gedaan! :worship:

Eigen ontwerp?

Je hebt volgens mij iets gesmokkeld met de koorde van de vleugels, of niet? :)

Intrekbaar landingsgestel?

Mooie finish!

Laat maar wat meer details zien . . .

En succes met de maiden!


jan.
 
Hey Iedereen
Thanks voor de goede commentaren , en Jan goed opgemerkt over de koorde van de vleugel .
Deze is inderdaad niet real schaal is inderdaad wat breder +/- een 5 % , is een plan dat iemand op de club had en we hebben er zo een deel gesneden nu bijna een 2 jaar geleden . ( op dit moment is alleen die van mij af :-)
Ik ben dan beginne bouwen en van het ene kwam het andere en ik wou flaps , ( niet real deze liggen onder de vleugel ) en dus achterlijst extra eraan geknutseld dus een beetje breder die vleugel .
Dan ben ik wat meer naar de bestaande maten de echte beginnen meten en toen is de romp ook iets langer geworden .
Bedoeling was niet een real scale van dit te maken maar een Herky die een beetje de goede look had en ben tevreden :-)
Heeft dus flaps en een openende laaddeur waar ik een para ventje wil kunnen uit droppen :-))
Motor nacelle's zijn gemaakt van douche gel van de action :-) , motortjes zijn 2824 buitenlopers 1100kv op 4S en geven een 300watt x 4 is een 1200watt voor een 3,5 kg zou moeten lukken volgens mij .
Zal nog eens zien voor paar detail foto's maar wil dit draadje nu ook niet vol zetten .

Grtjs Blitske
 
Hier paar detail foto's en een foto van een echte .

Grtjs
 

Bijlagen

  • klein c130 x 6001.JPG
    klein c130 x 6001.JPG
    13,9 KB · Weergaven: 217
  • klein c130 x 6002.JPG
    klein c130 x 6002.JPG
    17,9 KB · Weergaven: 228
  • klein c130 x 6003.JPG
    klein c130 x 6003.JPG
    14,8 KB · Weergaven: 203
  • klein c130 x 6004.JPG
    klein c130 x 6004.JPG
    12,2 KB · Weergaven: 191
  • klein c130 x 6006.JPG
    klein c130 x 6006.JPG
    16 KB · Weergaven: 199
  • klein c130 x 6005.JPG
    klein c130 x 6005.JPG
    11,7 KB · Weergaven: 206
Blitske, het is zonder twijfel een hercules en het is mooi dat je compromissen afgesloten hebt om een voor jou leuke en praktische kist te verkrijgen.
 
Maiden achter de rug en perfect geslaagd , ikke content ;-)))
Slechts enkele tikjes down trim en vloog kaarsrecht .
Nog wel wa bij mixen van richting op ailerons en ook bij flaps down nog down bij trimmen op hoogte , voor de rest dik ok .
Ook het droppen van de parachutist lukte perfect , je hebt wel een 2e persoon nodig voor die te volgen nattuurlijk .
Hier enkele foto's op de plein en filmpje volgt ook , da moet nog binne komen
Vliegtijd zal op een 8 a 9 min komen , na maiden van 5 min zat er nog 56% in de batterijen . .
 

Bijlagen

  • C130 klein001.JPG
    C130 klein001.JPG
    297,5 KB · Weergaven: 212
  • C130 klein002.JPG
    C130 klein002.JPG
    219,2 KB · Weergaven: 201
  • C130 klein003.JPG
    C130 klein003.JPG
    288,6 KB · Weergaven: 190
  • C130 klein004.JPG
    C130 klein004.JPG
    317,9 KB · Weergaven: 204
  • C130 klein005.JPG
    C130 klein005.JPG
    272,2 KB · Weergaven: 212
Maiden achter de rug en perfect geslaagd , ikke content ;-)))
Slechts enkele tikjes down trim en vloog kaarsrecht .
Nog wel wa bij mixen van richting op ailerons en ook bij flaps down nog down bij trimmen op hoogte , voor de rest dik ok .
Ook het droppen van de parachutist lukte perfect , je hebt wel een 2e persoon nodig voor die te volgen nattuurlijk .
Hier enkele foto's op de plein en filmpje volgt ook , da moet nog binne komen
Vliegtijd zal op een 8 a 9 min komen , na maiden van 5 min zat er nog 56% in de batterijen . .

Gefeliciteerd !! ik ben benieuwd naar het filmpje.

Mvg,

Bart
 
Hella iedereen .

Zoals beloofd 2 korte filmpjes van de maiden . Was nog wat aftasten en er was vrij veel wind .
Geland zonder flaps daar hij nog vrij veel omhoog trok , moet nog down getrimd / gemixt worden .
Droppen van para was 2e vlucht en toen ook al met flaps geland wat er duidelijk de snelheid uithaalde , daar wel geen filmpje van .
Jan in verband met het profiel : zou een Clarck y profiel zijn ma een pakje dikker dan standaard en aan de onderzijde veel vlakker . ( zeker weet ik het niet )
Hier de links :

Grtjs Blitske
 
Laatst bewerkt:
Back
Top