Het stabilo aftekenen….
3 keer meten en daarna pas met epoxy het stabilo inlijmen….
De juiste connectors aan de regelaar gesoldeerd….
De Yep 80 regelaar instellen.
In dit geval :
1.) Timing “auto”.
2.) Governer mode “off”.
3.) Startup speed “plane middle”.
4.) PWM freq 8 Khz.
5.) Start up Power “auto 1-32%”
6.) Rem op “acro”, voor het activeren van de F3A rem moet je +130% en -130% bij throttle in de zender instellen anders werkt de F3A remfunctie niet. (Dat vind je nergens maar hoorde ik toevallig op de club)
De rolroeren hadden nogal een grote spleet t.o.v. de eindpunten , dit zelf gecorrigeerd :
De lipo zit volgens het manual alleen aan de voorzijde vast met een klittenband.
Doordat de lipo vrij ver naar achteren in het model zit (voor het juiste zwp) ligt deze aan de achterzijde “los” in de romp.
Bij hoge G krachten (snaprol) kan m.i. de lipo losschieten.
Eerst wilde ik een slede maken en daarop de lipo bevestigen, dit paste echter niet in de nogal krappe romp.
Uiteindelijk een houder gemaakt die de lipo aan de achterzijde ondersteund. De lipo kan nu niet meer gaan schuiven tijdens de vlucht.
Nu zit de lipo goed vast :
De bouwbeschrijving geeft aan het bestuurbaar neuswiel te koppelen met de rudderservo.
Ik ben hier geen voorstander van. Het neuswiel heb ik een aparte micro servo gegeven die uitschakeld naar de middenstand middels een mixer in de zender zodra het neuswiel wordt ingetrokken.
De gewichtstoename hiervan is zeer minimaal.
De retracts zitten ook reeds gemonteerd :
De bijgeleverde kwiklinks heb ik niet gebruikt, deze hebben t.o.v de bevestigingspunten een grote speling.
Dat is jammer, dergelijke kwiklinks kun je er dan beter niet bijleveren.
Zelf heb ik zat goede kwiklinks in voorraad, deze geven geen speling.
Morgen een proefrun in de achtertuin om te zien hoe de setup zich houd en of er niets “warm” wordt.
Van de week nog wat zaken instellen, motorkap monteren en nog wat kleine zaken….
Grt,
Arnoud.