N
nicktro
Guest
Goededag allen,
Waarom ik deze review schrijf.
Ik was zelf op zoek naar een 1/8 buggie voor recreatief gebruik, en de prijs speelde daarbij een grote rol aangezien ik niet wist hoe het me zou pakken intereseren wou ik niet meteen 300 plus
euro er tegen aangooien en dan later er achter komen dat het niks word.
Dag 1 19 juni 2008,
Ik vroeg om een advies hier op het forum iedereen raade me de rex-x af, hij zou niet degelijk zijn en conrad zou slecht leveren in de zin van niet op vooraad hebben van auto/onderdelen.
En boven al zou de auto goedkoop wezen maar de onderdelen duur mmm (voorbeeld 1. remschijfjes zijn iets van 6 euro bij conrad en in de winkel 8/9 euro.)
Naja dwarse aap als ik ben heb ik die zelfde dag nog 2 rex-x bestelt 1 voor iemand anders met nitro boxen en gloeipluggen.
Voor totaal 240 euro rij klaar wellis waar zonder brand stof duhh.
Dag 2 21 juni 2008,
Ja hoor daar zijn ze 2 hele grote dozen goh dat duurde lang 2 dagen om precies te zijn.
Gelijk als een klein kind alles open getrokken en los gemaakt.
Eerste indruk ziet er heel degelijk uit veel alu onderdelen, afstandbediening is digitaal en ziet er wat minder spannend uit beetje plastiek.
Alles even na gecheck boutjes/schroeven ect alles zat goed vast, batterijen er in en beetje olie in de cilinder en carburateur, beetje gas geven en even aan de trek starter zodat alles even gesmeert is.
Nou vervolgens beetje nitro in de cilinder en de brandstof tank, gloeiplug er in en proberen te starten......
Proberen inderdaad, het wou niet zo zo veel compressie dat ik het idee had dat ik zo het trek touwtje stuk had.. uit eindelijk doet ie zijn eerste plofjes super blij
Heel lichtjes met gas gespeeld zodat hij iets langer aan bleef maar telkens wou hij toch heel graag uit. na paar keer aan/uit ging hij al puur soepeler lopen en vervolgens heb ik heel langzaam rondjes geprutteld tot dat 1 tankje leeg was...
ohhohh daar was de boze buurvrouw die volgens haar zeggen helemaal knetter gek werd van de herrie mmmm oke.
Dag 3 22 juni 2008,
Zo vandaag lekker vroeg op en wou hem ingereden hebben dus wat doe je,
Juist om 10 uur s'ochtends sta je op een groot parkeerterrein.
Lekker warm laten lopen en vervolgens volgens de WOT methoden in rijden.
Met 10% nitro btw heb ik 500 ml op gereden. en steeds iets armer gezet hij ging al sted mooier lopen.
Vervolgens 16% nitro er in en lekker door blijven gassen tot een punt dat hij echt al flink toeren begint te pakken. en dan in eens boemmm...
Juist daar stond een bus en die had vrij harde banden.
Resultaat was de voor plaat krom waar de veer boven vast zit. Juist dat is vervelend maar goed even tangetje en hij is weer recht.
Vervolgens nog wat tankjes door geblazen en huppa zal wel even over het gras rijden, pats 5 salto's en als resultaat een gebroken vleugel, batterijen uit het battrijen huisje geknalt.
Naja kan gebeuren soort van eigen lopmheid.
Einde van deze dag met een smile naar huis alles werkt dus goed, nu begint het sleutelen even in de werkbank de voorplaat weer precies recht gemaakt. alles schoon geblazen, afther run er in en op de plank wachtend op de volgende rit...............
Update::::::
Vandaag 24 juni 2008
Even 1 tankje leeg gereden eignelijk 2, 1 spoot leeg
brand stof slang zat tussen de tandwielen. oplossing: even netjes slangen inkorten.
Advies/Conclusie
Tot nu toe alleen maar positieve dingen, zender vind ik erg prettig werken alles kan ingestelt worden abs , begin stand servo's ectect te veel om in 1 dag te snappen.
En de berichten over slecht berijk heb ik helemaal geen last van wel even de antenne goed vast zetten
.
Verder loopt het motertje nog vrij rijk wel al erg fel en in het gras ook erg snel, op de weg spint ie beetje weg banden zijn al aardig kaal.
Kwaliteit van de materiale vind ik tot nu toe ook erg goed alu is erg sterk en kan gewoon weer terug gebogen worden indien nodig, draagarmen voor zijn ook al getest bij een stoeprand en zijn nog recht en heel.
Vering is wat raar geregeld kan ook aan mij liggen voor is iets steiver dan achter en hij hangt achter beetje door, maar er zitten zo veel extra vering schijfjes bij dat je dat helemaal kan regelen ook zijn er voor gaatjes om je vering om te zetten zo dat nog een stuk hoger of langer kan. Gewoon een kwestie van uit proberen.
Dus ik beveel hem zeker aan aan mensen die naar een buggy opzoek zijn voor recreatief gebruik en een laag budget hebben.


Waarom ik deze review schrijf.
Ik was zelf op zoek naar een 1/8 buggie voor recreatief gebruik, en de prijs speelde daarbij een grote rol aangezien ik niet wist hoe het me zou pakken intereseren wou ik niet meteen 300 plus
euro er tegen aangooien en dan later er achter komen dat het niks word.
Dag 1 19 juni 2008,
Ik vroeg om een advies hier op het forum iedereen raade me de rex-x af, hij zou niet degelijk zijn en conrad zou slecht leveren in de zin van niet op vooraad hebben van auto/onderdelen.
En boven al zou de auto goedkoop wezen maar de onderdelen duur mmm (voorbeeld 1. remschijfjes zijn iets van 6 euro bij conrad en in de winkel 8/9 euro.)
Naja dwarse aap als ik ben heb ik die zelfde dag nog 2 rex-x bestelt 1 voor iemand anders met nitro boxen en gloeipluggen.
Voor totaal 240 euro rij klaar wellis waar zonder brand stof duhh.
Dag 2 21 juni 2008,
Ja hoor daar zijn ze 2 hele grote dozen goh dat duurde lang 2 dagen om precies te zijn.
Gelijk als een klein kind alles open getrokken en los gemaakt.
Eerste indruk ziet er heel degelijk uit veel alu onderdelen, afstandbediening is digitaal en ziet er wat minder spannend uit beetje plastiek.
Alles even na gecheck boutjes/schroeven ect alles zat goed vast, batterijen er in en beetje olie in de cilinder en carburateur, beetje gas geven en even aan de trek starter zodat alles even gesmeert is.
Nou vervolgens beetje nitro in de cilinder en de brandstof tank, gloeiplug er in en proberen te starten......
Proberen inderdaad, het wou niet zo zo veel compressie dat ik het idee had dat ik zo het trek touwtje stuk had.. uit eindelijk doet ie zijn eerste plofjes super blij

Heel lichtjes met gas gespeeld zodat hij iets langer aan bleef maar telkens wou hij toch heel graag uit. na paar keer aan/uit ging hij al puur soepeler lopen en vervolgens heb ik heel langzaam rondjes geprutteld tot dat 1 tankje leeg was...
ohhohh daar was de boze buurvrouw die volgens haar zeggen helemaal knetter gek werd van de herrie mmmm oke.
Dag 3 22 juni 2008,
Zo vandaag lekker vroeg op en wou hem ingereden hebben dus wat doe je,
Juist om 10 uur s'ochtends sta je op een groot parkeerterrein.
Lekker warm laten lopen en vervolgens volgens de WOT methoden in rijden.
Met 10% nitro btw heb ik 500 ml op gereden. en steeds iets armer gezet hij ging al sted mooier lopen.
Vervolgens 16% nitro er in en lekker door blijven gassen tot een punt dat hij echt al flink toeren begint te pakken. en dan in eens boemmm...
Juist daar stond een bus en die had vrij harde banden.
Resultaat was de voor plaat krom waar de veer boven vast zit. Juist dat is vervelend maar goed even tangetje en hij is weer recht.
Vervolgens nog wat tankjes door geblazen en huppa zal wel even over het gras rijden, pats 5 salto's en als resultaat een gebroken vleugel, batterijen uit het battrijen huisje geknalt.
Naja kan gebeuren soort van eigen lopmheid.
Einde van deze dag met een smile naar huis alles werkt dus goed, nu begint het sleutelen even in de werkbank de voorplaat weer precies recht gemaakt. alles schoon geblazen, afther run er in en op de plank wachtend op de volgende rit...............
Update::::::
Vandaag 24 juni 2008
Even 1 tankje leeg gereden eignelijk 2, 1 spoot leeg

Advies/Conclusie
Tot nu toe alleen maar positieve dingen, zender vind ik erg prettig werken alles kan ingestelt worden abs , begin stand servo's ectect te veel om in 1 dag te snappen.
En de berichten over slecht berijk heb ik helemaal geen last van wel even de antenne goed vast zetten

Verder loopt het motertje nog vrij rijk wel al erg fel en in het gras ook erg snel, op de weg spint ie beetje weg banden zijn al aardig kaal.
Kwaliteit van de materiale vind ik tot nu toe ook erg goed alu is erg sterk en kan gewoon weer terug gebogen worden indien nodig, draagarmen voor zijn ook al getest bij een stoeprand en zijn nog recht en heel.
Vering is wat raar geregeld kan ook aan mij liggen voor is iets steiver dan achter en hij hangt achter beetje door, maar er zitten zo veel extra vering schijfjes bij dat je dat helemaal kan regelen ook zijn er voor gaatjes om je vering om te zetten zo dat nog een stuk hoger of langer kan. Gewoon een kwestie van uit proberen.
Dus ik beveel hem zeker aan aan mensen die naar een buggy opzoek zijn voor recreatief gebruik en een laag budget hebben.













Laatst bewerkt door een moderator: