Baja 5b topic part 2: (hier verder)

achter veren Baja

Mijn achterveren lekken als een tiet, wat nu het beste te doen? Nieuwe standaard veren kopen of zijn ze er van een ander merk? wat het beste te doen dus?????
 
De veren van de Baja 5b SS zijn redelijk onverwoestbaar in tegenstelling tot de motor :-(

Via Ebay kun je goedkoop zo'n setje bestellen.
 
De veren van de Baja 5b SS zijn redelijk onverwoestbaar in tegenstelling tot de motor :-(

Via Ebay kun je goedkoop zo'n setje bestellen.


hmm de ss shocks zijn niet héél veel steviger hoor... ik zou persoonlijk voor een setje Phatdat vervangingsstangen gaan voor je RTR shocks. is een dikkere stang, met aangepaste bussen. buigen nooit meer door 9mocht 't wel gebeuren, krijg je de eerste gratis vervangen). Doe maar eens een search op hpibajaforum.com.

Stuk goedkoper en een kwalitatief betere oplossing dan de SS shocks.

Ze zijn te koop in raalte of bij ddm. (of direct via het forum (pm))
 
hmm de ss shocks zijn niet héél veel steviger hoor... ik zou persoonlijk voor een setje Phatdat vervangingsstangen gaan voor je RTR shocks. is een dikkere stang, met aangepaste bussen. buigen nooit meer door 9mocht 't wel gebeuren, krijg je de eerste gratis vervangen). Doe maar eens een search op hpibajaforum.com.

Stuk goedkoper en een kwalitatief betere oplossing dan de SS shocks.

Ze zijn te koop in raalte of bij ddm. (of direct via het forum (pm))

En dan ben je ook van het lekker af? op een of andere manier?
 
Goedendag, tevreden baja rijders:)

Ik zit de laatste tijd erg te twijfelen, of ik mijn fg monster beetle nou moet verkopen
en een baja ss moet kopen.

Ik heb het met m'n fg wel gehad, met dat omrollen bij een bocht,
Het slechte springen
Het gekloot met een kap waar je steeds op landt.

Wat vinden jullie nou beter rijden aan een HPI vergeleken met een FG??
En wat moet ik bij een ss nog meer hebben om lekker te kunnen knallen??

Frankyman
 
hallo

de elcon schoks zijn wel veel beter dan de hpi schoks zelfs die van de ss maar ze lekken ook hoor maar ze kunne wel veel meer verdragen dan de standaart schoks.
is wel een aanrader die schoks, in de hpi baja cup in nl zijn er veel mensen die achteraan de elcons hebben en ook tevreden zijn, maar elcon is bezig met de veren de verbeteren, dus alles komt goed.

dus kopen zou ik zeggen

mvg cvb
 
Ha Frankyman,

Een Baja 5b SS is technisch een stuk geavanceerder (beter mag ik niet zeggen :-) ) dan de FG off road modellen.

Er zit bijvoorbeeld een sper differentieel in en hierdoor kun je heel mooi driften door de bochten. De auto is heel goed te besturen maar heeft een veel grotere draaicirkel dan een FG; dit komt door de lengte. Aan de andere kant; dit compenseer je weer door een tikje gas waardoor je vierkant de bocht door kunt :rolling:

Natuurlijk zijn er de nodige verbeteringen te kopen, je moet hierbij denken aan:
- Elcon teflon koppeling
- Turtle steel clutch bell (die zijn tenminste rond)
- Wheel extenders
- luchtfilterhoes (outwears)
- Trekstarterhoes (outwears)
- Verenhoes (outwears)

Verder is de motor niet super (geweest). Degene die ik had was net als bij veel collega SS rijders snel versleten. Wellicht is het inmiddels opgelost.

Ook is er een beperkt aanbod van achterbanden (Proline Badlands ed.) waardoor je bij motoren met meer dan 4pk problemen krijgt om het vermogen op de weg te krijgen.

Ik heb overigens net een FG Stadium Truck erbij gekocht als een soort 'Tonka' zodat mijn zoontje (5) ok wat kan rijden zonder dat het steeds stuk gaat ;-)


Goedendag, tevreden baja rijders:)

Ik zit de laatste tijd erg te twijfelen, of ik mijn fg monster beetle nou moet verkopen
en een baja ss moet kopen.

Ik heb het met m'n fg wel gehad, met dat omrollen bij een bocht,
Het slechte springen
Het gekloot met een kap waar je steeds op landt.

Wat vinden jullie nou beter rijden aan een HPI vergeleken met een FG??
En wat moet ik bij een ss nog meer hebben om lekker te kunnen knallen??

Frankyman
 
En daarbij,zo`n fg monster beetle ziet er ook niet uit,zowel qwa rijden,als uiterlijk,dat gehop de hele tijd op zijn achterwielen:hammer:,maar ieder zijn ding..(daarintegen vind ik de 1:1 kever re-te-cool,en die hopt ook niet over straat ;) )
 
Ha die baja rijders:D

Bedankt voor de antwoorden!!:D

Ik wou vorig jaar toen ik een bigscale wou gaan kopen ook eerst een baja, maar omdat dat toen financieel niet haalbaar was, wat het nu wel wordt, als ik de fg weg doe, had ik het niet gedaan.

En het rijden met de FG valt me inderdaad een beetje tegen, scherpe bochten, en hij ligt te rollen, sprongetje en hij landt op z'n dak. En er is bijna altijd wel iets waardoor je moet sleutelen, dus ik dacht:ik ga eens bij rc fun kijken voor de ss:D

Frankyman
 
Ha die baja rijders:D

Bedankt voor de antwoorden!!:D

Ik wou vorig jaar toen ik een bigscale wou gaan kopen ook eerst een baja, maar omdat dat toen financieel niet haalbaar was, wat het nu wel wordt, als ik de fg weg doe, had ik het niet gedaan.

En het rijden met de FG valt me inderdaad een beetje tegen, scherpe bochten, en hij ligt te rollen, sprongetje en hij landt op z'n dak. En er is bijna altijd wel iets waardoor je moet sleutelen, dus ik dacht:ik ga eens bij rc fun kijken voor de ss:D

Frankyman
Tsja, ik heb bij ons tYb4YRoPz0g[/media] zien rijden die toch als een speer over het hobbelige zand gingen, niet direct omsloegen in (scherpe) bochten en net zo idioot zien springen als de Baja's. :? ;) Je moet dan wel je FG rijkelijk voorzien van aluminium en andere hop-ups en vering, diff, spoor etc. goed af weten te stellen. Maar dat moet je bij een Baja ook. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind zelf de baja een goede auto die zeker (als de vering niet te hard staat) niet omkeerd, of zeer weing met een fg heb ik geen ervaring.
aan de baja hoef je niet veel te doen om een goede baja te hebben.

rtr:
elcon koppeling
steel cluth bel
aulu cluth houder
metalen tandwiellen
dikker cardans
en de outware hoesjes
goede zender en killswitch (is voor de veiligheid)
een zware stuurservo (digi 4)
andere uitlaad : x-can, jetpro, dominater, dominater side month, baja ss uitlaat.
en eventueel een 29cc moter kit is gewoon de zuiger en de koelkop vervangen, en loopt zeer hard.
op het circuit van mtcg, kan ik op het rechte stuk hem niet gans open trekken, anders vlieg ik dwars door de draad
 
Owkey:D

Jullie brengen mij nu echt in de verleiding ( en die filmpjes op youtube:D )

Heb zelf al van mijn fg:

Rhino digi 4
Spektrum dx2.0 dus al met failsave etc.
Maar als ik de ss gewoon koop, kan ik daar toch eerst wel even een tijdje mee rijden, zonder gelijk de clutch bell te vervangen etc??


Frankyman
 
Ik heb de ss gekocht en niks aan veranderd. En heb heel lang gereden zonder problemen. Nu heb ik er inmiddels als de bekende trekstart/luchtfilter hoezen opgezet en wheel extenders. En alles loopt nog super naar bijna 8 liter. Ik begin wel al te merken dat de koppeling op begint te raken en dat er speling begint te komen in de clutchbell houder, Maar de nieuwe van GH is al op weg.

Dus je kunt met de baja ss al zo uit de doos flink bashe en rustig stuk voor stuk verbeteren.

Tom
 
hmmmm eens snel op zoek naar meer werk:D
zodat ik miss deze vakantie nog met de baja kan raggen;)
En eens ff kijken wat ik allemaal nodig heb

Baja--> 875
Rhino digi 4 --> heb ik
spektrum--> heb ik
gasservo-->??? ideetjes??
baja accu pack??-->> ??
En verder moet de kap van de ss nog gespoten worden toch??

Frankyman
 
hmmmm eens snel op zoek naar meer werk:D
zodat ik miss deze vakantie nog met de baja kan raggen;)
En eens ff kijken wat ik allemaal nodig heb

Baja--> 875
Rhino digi 4 --> heb ik
spektrum--> heb ik
gasservo-->??? ideetjes??
baja accu pack??-->> ??
En verder moet de kap van de ss nog gespoten worden toch??

Frankyman

Accupack 4500 Mah € 39,-
Servo 14 KG € 35,-
Tamya spuitbus € 7,50 / stuk (de kap moet inderdaad nog gespoten worden)
 
Back
Top