Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Wie kan mij vertellen waar de baja ss op voorraad is? Een vriend van me wil er 1 en het liefst nog deze week. Pitstop heeft hem de komende 2 weken zeker niet op voorraad.

Heb ook op 2 plaatsen geinformeerd en einde van de maand komen pas nieuwe binnen.

En een leuk prijsje voor een gebruikte ss heb ik nog niet gezien.
 
nieuwe zenoah op een baja

Wie heeft er ervaring mee met een nieuwe motor op een baja, een zenoah

Door je clutchbell houder gaan 3 schroeven, de bovenste (de lange schroef) die door de clutchbell houder gaat en ook door het aluminium plaatje van de zijkant. Deze gaten komen niet over een met elkaar. Het gat in mijn motor blok ligt hoger dan het gat in het aluminium plaatje. dit moet gelijk zijn dus, zijn de gaten van de CY motor en de zenoah gelijk?

het pootje aan de onderkant van de motor is bij de zenoah wel anders namelijk? of staat mijn motor scheef op het frame?
help help help
 
Ik heb de indruk dat er iets anders scheef zit. De blokjes (Zenoah / CY) zijn uitwisselbaar n.l.

Kan je een fotootje maken?
 
Het huis om de clutchbell is op sommige Zenoah motoren inderdaad anders dan de CY-motoren. Haal de 4 boutjes los waarmee het huisje op de CY zit en plaats deze op de Zenoah. De vier bouten zitten namelijk wél op dezelfde plek en zo past alles weer goed. ;)
 
Je hebt voor de montage op een Baja het originele CY huis nodig zoals Sleur al aangeeft. Mocht je deze niet meer hebben kan je ze vrij goedkoop krijgen bij RC Tuning Raalte, ik heb deze zelf ook gekocht en het Zenoah blokje past nu perfect.
 
helemaal geweldig, het past nu weer als een tiet, het pootje onder het huis van de zenoah zit verder naar achteren en het pootje is langer bij de zenoah. dank dank dank
 
bij mijn nieuwe zenoah motor zit een nieuwe benzine slang en de dop die in de tank gaat met daardoor 1 leiding, in de originele zitten 2. Alleen de toevoer gaat er door heen, moet die andere nu door de benzine dop heen
? zo ja heb ik dan een andere benzine dop nodig, waar een slamg door loopt?
 
Nee je hebt niet perce een nieuwe benzine dop nodig. Je kunt gewoon de oude leidingen gebruiken met de dop met 2 gaten erin.
ja dat heb ik ook wel, vroeg me gewoon af wat de bedoeling van zenoah is? maar dan gaat hij wel door de benzine dop?
 
de brandstof slangen op een zenoah moet je precies het zelfde aan sluiten als op de cy!
dus de zwarte onder en de gele boven!
en die 2 slangen moeten gewoon de tankin bij dat rubbertje!
 
Laatst bewerkt:
de brnadstof slangen op een zneoah moet je precies het zelfde aan sluiten als op de cy!
dus de zwarte onder en de gele boven!
en die 2 slangen moeten gewoon de tankin bij dat rubbertje!

Ja, bedankt voor deze antwoorden. Ik vraag me alleen af hoe de druk in de tank geregeld word als er maar 1 slang de tabnk in gaat. Ik heb het dus wel net als bij de CY motor, maar hoe doen ze dat met 1 slang de tank in
 
De 2e slang is voor carburateurs die een handpompje hebben (doorzichtig rubberen balletje bovenop de carb) deze heeft de Walbro 813 niet. Blijkbaar zorgt de acceleratiepomp voor genoeg zuigkracht vóór het starten. Als de motor loopt zuigt deze zelf aan (zoals bij alle Walbro carbs)


Ja, bedankt voor deze antwoorden. Ik vraag me alleen af hoe de druk in de tank geregeld word als er maar 1 slang de tabnk in gaat. Ik heb het dus wel net als bij de CY motor, maar hoe doen ze dat met 1 slang de tank in
 
Ja, bedankt voor deze antwoorden. Ik vraag me alleen af hoe de druk in de tank geregeld word als er maar 1 slang de tabnk in gaat. Ik heb het dus wel net als bij de CY motor, maar hoe doen ze dat met 1 slang de tank in
Met de slangen wordt de druk in de tank niet geregeld... deze dienen alleen voor de aanvoer en afvoer van de brandstof... het zijn er dus altijd 2...

In de dop (bij een FG tank) zit een ontluchtingsgaatje... daarmee wordt de druk geregeld...

De 2e slang is voor carburateurs die een handpompje hebben (doorzichtig rubberen balletje bovenop de carb) deze heeft de Walbro 813 niet. Blijkbaar zorgt de acceleratiepomp voor genoeg zuigkracht vóór het starten. Als de motor loopt zuigt deze zelf aan (zoals bij alle Walbro carbs)

De WT813 heeft ook een pompballetje...

av521carbwt813small.jpg
 
De 2e slang is voor carburateurs die een handpompje hebben (doorzichtig rubberen balletje bovenop de carb) deze heeft de Walbro 813 niet. Blijkbaar zorgt de acceleratiepomp voor genoeg zuigkracht vóór het starten. Als de motor loopt zuigt deze zelf aan (zoals bij alle Walbro carbs)

De carburateurs zijn volgens het overloopprincipe. Brandstof wordt rond gepompt door een membraampomp, die zit onder het balgje (dat doorzichtige dopje). De sproeier zuigt de benodigde brandstof door het vacuum van de aanzuiging van de motor naar binnen. Wat teveel aan brandstof is, wordt doorgepompt richting de tank via de retourleiding (onderste slang).

Wat Mari ook zegt, de 813 heeft ook dat balgje erop zitten. Het enig verschil is dat de 813 geen choke-klep heeft en dus minder werveling bij de aanzuiging van lucht. Hierdoor krijg je een rustigere luchtstroom voor de sproeier. Verder heeft de 813 een extra gaatje in de as waar de zogenaamde acceleratiepomp zit. Als d gasklep helemaal dicht is en je geeft ineens gas, wordt het kogeltje ingedrukt waardoor er extra benzine in de toevoer wordt gegoten (letterlijk, dit gaat buiten de sproeier om). Hierdoor ontstaat een extreem rijk mengsel waardoor je sneller op kunt trekken. Eenmaal ingedrukt werkt de 813 weer gewoon als een 603.
 
oh ok, zat ik er mooi naast. Dacht dat het op druk ging in de tank, andere vraag: Is het plastic blokje bij je remmen, waar die 2 lange schroeven doort lopen ook in het alu te koop? zo ja, waar en bij wie
 
Back
Top