Hoe vaak ben jij al gecrashed??

Mooi weer vandaag, maar na een paar maanden zonder schade was het vadaag weer raak. Copterx 450se in de puin. Hele dag ztten sleutelen. Mijn fout overigens.
Groeten
Martin
 
Heb nu drie dagen mijn mcpx en ben nu een stuk of twintig keer gecrasht wel binnenshuis.
Bijna evenzoveel keer een linkje weggeschoten wat ik weer heb gevonden en soms hangt de lipo er uit.
Geen schade aan de heli.
Maar het blijft leuk en het gaat langzaam beter met de oefeningen. Morgen als het weer goed is ga ik buiten oefenen.
Wordt vervolgd.
 
mhhh, al wat druppels ca en krimpkous eromheen geprobeert....
op mijn 700 werkt het niet lekker, maar een mcpx heb ik ermee rond zien vliegen ;)
 
Heb het ook geprobeerd met ca en krimpkous en dun ijzerdraad maar ging echt niet.
De boom bewoog een cm op en neer.
Vandaag nieuwe gehaald en zit er weer in.
 
Kijk even of je een stukje massief CF van 2 mm kan krijgen bij de LHS, of vliegerwinkel. Daar kan je een veel sterkere, en een langere tailboom van maken. Het draadje wikkel je om de tailboom heen. Om het draadje uit de oude tailboom te halen, moet je hem over de hele lengte kraken. :D
 
Ongeveer 2 cm.... veel meer ruimte zit er ook niet in de motordraden van de tail geloof ik.

Groet, Bert
 
Ongeveer 2 cm.... veel meer ruimte zit er ook niet in de motordraden van de tail geloof ik.

Groet, Bert

Dat klopt, niet langer dan 2 cm, anders kom je draad te kort. Het helpt een beetje tegen tailblowouts, maar die blowouts hebben meer te maken met het wegvallen van, of pieken in het stroomverbruik.
 
Heb een adres in Amsterdam gevonden waar ik het p.mtr kan kopen.
Die draden kan je toch verlengen als je dat zou willen.
Mvg.Bernard
 
Heb mijn 450 heli al 2 keer kapot gevlogen dit weekend. Eerst vrijdag, had er een nieuwe scorpion motor onder gezet en wou graag vliegen. Fibreerd mijn hele helicopter. Dus ik zeg tegen mijn broer; "dat ding trilt helemaal en gister vloog hij nog zo strak". Mijn broer proberen, maakt hoogte heli begint weer heftig te trillen en hij begint te spinnen en klapt op de grond. :( Wat bleek nou, had ik het schroefje van de kop niet geloctite. Heel erg dom natuurlijk.
's Avonds nog de heli klaar gemaakt want de mijn main shaft en flybar waren krom.

De volgende dag, vol goede moed weer naar de vliegclub.
Begint mijn heli opeens met de staart weg te draaien. Had hem heel aan de grond gekregen, maar mijn hartslag zat in mijn keel. Ik snapte ook niet hoe dat kon gebeuren, had tenslotte net de heli weer in elkaar en na gekeken.
Ik vlieg nog niet heel erg lang heli dus had ik even hulp gevraagt. We hadden de staartriem strakker gezet, hielp niks. Dingen aan de gyro veranderd, hielp niks. We hadden allemaal echt zoiets van dit snap ik niet.
Toen kwam de laatste test vlucht. Hij leek het goed te doen na nog wat aanpassingen, Joop zette hem in idle up (Ik durfde niet meer te vliegen) vliegt een stukje, en mijn heli was helemaal op hol geslagen. Hij tolde als een idioot, ik slaak een gil, kruip weg en daar ging mijn heli loei hard naar de grond.
Wat bleek nou, ik had een schroefje van de staart niet geloctite en die was er uit gelopen.
Natuurlijk heb ik weer vanalles kapot, maar ja het is mijn eigen schuld. Zoiets vergeet ik dus ook nooit weer.
Ik hoor het mijn broer nog zeggen; "Monique je weet zeker dat je alles geloctite hebt?" ""Ja hoor ik ben niks vergeten!"
 
Mijn mSR een keertje in de planten bak gecrashed, ik moest niezen :shock::D
mijn hele zender (ik liet niet los) ging in de beweging mee...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Monique:

Check en dubbel check. Ik controleer na een dag vliegen de heli altijd visueel en zoals bij mn trex 550 liep ik elk linkje en alle belangrijke bouten na om zeker te zijn dat alles zat zoals het hoort. Nu zit alles wel lekker in de locktite en is er ook nog niks losgekomen maar ik weet dat de heli mechanisch 100% in orde is als ik weer ga vliegen. Wel zo'n fijne gedachte! ;)
 
Ja absoluut controleren. Ik ga regelmatig mijn heli even helemaal langs om te kijken of er iets niet klopt. Alleen nu zijn 2 van mijn heli's grounded. De trex 450, omdat ik een super kleine imbus nodig heb om de gewichtjes van de flybar te halen en de skids los te krijgen (was gecrashed). De mCPx zit vermoedelijk met kapotte FET's, wordt nog moeilijk repareren, zucht. Maar gelukkig heb ik de protos nog:)
 
of ik nog gecrasht ben...ja helaas :(

vorige week donderdag m'n huey naar de kl... gevlogen :mad:
ik vloog wat cirkels in de zaal, tot ie er plots niet meer uit te halen was,
in een scheervlucht naar beneden kwam en zich vol in de poot van de heli tafel boorde :o

schaal rompje beschadigd, servo los, ontvanger een klap gekregen maar
verder nog heel :).... gelukkig dat ie niet op het publiek invloog....pfieuw:Fade-color
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net raakte ik met een haartje de kast met de tail van mijn mSR ,
begon meteen te tollen en kwam naar beneden dus had al het vermoeden dat er iets met mijn tail motortje mis was,

en ja , het zwarte buiten kapje ligt er af (gebroken) gelukkig heb ik nog een gespleten tail van mijn 1st mCPX liggen,
dus kan ik u'm zelf morgen weer maken :D

Groet Ray...
 
Gister hele dag met jesse gevlogen, en jesse had weer wat ongeluk, hij vloog op redelijk hoge hoogte, en toen viel z'n motor uit ( brandstofmotortje ). Een raptor heeft al niet al te beste autorotatie, dus hij kwam redelijk hard naar beneden zeg maar :-P

Schade; Tailboom, tailfins, landingsgestel
Dus eigenlijk valt het mee, alleen nooit leuk om te zien! Ging best vlot hehe
 
Ik parkeer net mijn mSR in mijn neus,
dat deet best nog wel zeer :D

Kon u'm wel zo opvangen ..:banana:

Groet Ray....
 
Back
Top